Τρίτη 14 Νοεμβρίου 2017

ΡΙ.Κ.ΣΙ: Στα τρισάγια πρώτοι. Στην αποκατάσταση της αλήθειας;

ΑΘΗΝΑ 14/11/2017

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΣΤΑ ΤΡΙΣΑΓΙΑ ΠΡΩΤΟΙ
ΣΤΗΝ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ;


Έξη μήνες συμπληρώθηκαν από το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο που κόστισε τη ζωή σε 3 ανθρώπους. Όπως διαβάσαμε στο διαδίκτυο, χθες πραγματοποιήθηκε τρισάγιο στο σταθμό του Άδενδρου.

Αυτό που δεν έχουμε διαβάσει όμως και περιμένουμε με πολύπλευρο ενδιαφέρον, είναι το πόρισμα από το δυστύχημα και οι αποφάσεις που πάρθηκαν ώστε να μην επαναληφθούν στο μέλλον. Τέτοιες ειδήσεις που πιστεύουμε ενδιαφέρουν όλο το σιδηροδρομικό κόσμο αλλά και όλη την κοινωνία που εξακολουθεί να αγαπά και να θέλει να εμπιστευτεί ξανά το τρένο, δεν διαβάσαμε.

Αντίθετα διαβάσαμε και ζήσαμε από κοντά το ξεπούλημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και διαβάζουμε συνεχώς για τα μεγαλεπήβολα σχέδια των νέων αφεντικών και την αγάπη του Υπουργού κ. Σπίρτζη για το σιδηρόδρομο!

Σα δε ντρέπεστε!

Επειδή μας πλησίασαν απλοί συνάδελφοι και μας έδωσαν πληροφορίες που δεν δέχονται αμφισβήτηση και επειδή δεν έχουμε «υπόγειες» δεσμεύσεις από κανέναν, είμαστε αποφασισμένοι να μοιραστούμε αυτές τις πληροφορίες με όλους τους σιδηροδρομικούς, απαιτώντας εδώ και τώρα αποκατάσταση του κύρους, της αξιοπιστίας, της ασφάλειας του σιδηροδρόμου και των χαμένων εργασιακών σχέσεων των συναδέλφων.

Σύμφωνα λοιπόν με το πόρισμα που ολοκληρώθηκε τον Οκτώβρη του 2017, αιτία του δυστυχήματος είναι η υπερβολική ταχύτητα της αμαξοστοιχίας η οποία έτρεχε με 144 χιλ, ενώ η επιτρεπόμενη ταχύτητα διέλευσης από την παρακαμπτήριο ήταν 60 χιλ.!

Εντάξει μέχρι εδώ; Τελειώσαμε;

Αν κάποιος σταματούσε εδώ, θα ήταν ανόητος και επικίνδυνος. Αντίθετα αυτός που θέλει να βρει μια οριστική λύση πρέπει να εξετάσει με προσοχή όλες τις παραμέτρους, επιδιώκοντας παράλληλα να λύνει, όλες τις στρεβλώσεις που ανακαλύπτει.

Ο ανθρώπινος παράγοντας είναι απανταχού παρών και ενίοτε κάνει σφάλματα. Στην  περίπτωση του ανθρώπινου σφάλματος πρέπει να εξετάζονται όλες οι παράμετροι. Έχει εξετάσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αν παραβιάστηκαν κανονισμοί εργασίας και ασφάλειας της κυκλοφορίας; Εάν παραβιάστηκαν, για ποιο λόγο; Με ποιανού εντολή; Πόσες ημέρες εργάζεται το προσωπικό κυκλοφορίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ; Με ποιανού εντολή βγαίνουν οι βάρδιες; Πως χαράζονται τα δρομολόγια;

Όλοι εκείνοι που εμπλέκονται στην παραπάνω διαδικασία, είναι ηθικοί αυτουργοί του δυστυχήματος και όσοι 6 μήνες μετά εμποδίζουν την ουσιαστική έρευνα και την απόδοση ευθυνών, είναι φυσικά συνυπεύθυνοι.

Έχουν αποκατασταθεί σήμερα τυχόν στρεβλώσεις στις εργασιακές σχέσεις του προσωπικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ;

Πάλι σύμφωνα με το πόρισμα, η κατάσταση του τροχαίου υλικού και η κατάσταση της υποδομής δεν συμπεριλαμβάνονται στις αιτίες της εκτροχίασης. Ζητήματα σοβαρά όμως υπάρχουν και πρέπει να απαντηθούν, γιατί έχουν άμεση σχέση με το εάν θα επαναληφθούν παρόμοια ατυχήματα.

Σήμερα με τις αυξημένες ταχύτητες του σιδηροδρόμου, αυτοματοποιημένα συστήματα προστασίας προλαβαίνουν κάθε αστοχία του ανθρώπινου παράγοντα. Επίσης η ολοκλήρωση της εγκατάστασης του ETCS, η ολοκληρωμένη λειτουργία της ηλεκτρικής σηματοδότησης στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, θα συμβάλλουν στην αποφυγή τέτοιων ατυχημάτων.

Γιατί καθυστερεί τόσο η ολοκλήρωση των σιδηροδρομικών έργων; Πότε θα ολοκληρωθούν; 

Τι θα γίνει με το τροχαίο υλικό; Θα λυθούν όλα με το ξεπούλημα και της ΕΕΣΣΤΥ;

Πότε θα απολογηθούν (αντί να τους τραπεζώνουν) τόσο η σημερινή ηγεσία, όσο και οι προηγούμενες ηγεσίες του Υπουργείου Μεταφορών για την εγκληματική διαχείριση των σιδηροδρομικών έργων;

Καλούμε την ΠΟΣ να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και με τα στοιχεία που ξέρουμε ότι διαθέτει, να προκαλέσει πολιτική και εισαγγελική έρευνα για να δοθεί επιτέλους λύση στο σιδηροδρομικό έγκλημα των τελευταίων δεκαετιών.


ΡΙ.Κ.ΣΙ




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.