Δευτέρα, 3 Ιουλίου 2017

Σιδηρόδρομος: 11 μήνες για τη λειτουργία στο διάδρομο Αίγιο-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη

Το ypodomes.com συνεχίζει την Αντίστροφη μέτρηση για την λειτουργία νέων τμημάτων του Σιδηρόδρομου στη χώρα.
Μετά από πολλά χρόνια ...φαγούρας, φαίνεται πως πραγματικά ήρθε η ώρα η Ελλάδα να αποκτήσει και πάλι ένα σοβαρό σιδηροδρομικό δίκτυο, μοντέρνο με νέους σταθμούς, μεγαλύτερη ασφάλεια, περισσότερη ταχύτητα. Από τα έργα που θα δείτε παρακάτω, περιμένουμε να οριοθετηθεί ο τελικός χρόνος, ο οποίος φαίνεται ότι θα είναι ο Ιούνιος 2018 που θα ολοκληρωθεί το τελευταίο τμήμα του Σιδηροδρομικού άξονα Αίγιο-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη. Ωστόσο υπάρχουν αρκετές πιθανότητες να δούμε αυτό το χρόνο να επιμηκύνεται προς το τέλος του επόμενου έτους. Με το σενάριο του Ιουνίου, τώρα είμαστε 14 μήνες πριν την ολοκλήρωση αυτού του ονείρου που θα μεταμορφώσει τις σιδηροδρομικές μεταφορές της χώρας. Για να δούμε:

ΤΙΘΟΡΕΑ-ΛΙΑΝΟΚΛΑΔΙ
Πρόκειται για το πρώτο τμήμα της εργολαβίας σκούπας που ξεκίνησε από τις αρχές του 2014 και ολοκληρώνει τα έργα του διαδρόμου Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με πρόσφατη παρουσίαση από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστο Διονέλλη, τον Σεπτέμβριο θα ολοκληρωθεί το πρώτο τμήμα από την Τιθορέα μέχρι το Λιανοκλάδι . Έχει μήκος 54χλμ και με τη λειτουργία του θα μειώσει την χρονοαπόασταση Αθήνας-Θεσσαλονίκης κατά περίπου 30 λεπτά. Θα διαθέτει διπλή γραμμή και ηλεκτροκίνηση και θα αναπτύσσει ταχύτητες που θα φτάνουν μέχρι και 200χλμ/ώρα. Περιλαμβάνει τη μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα της χώρας, τη Σήραγγα Καλλιδρόμου με μήκος 9,2χλμ.

ΛΙΑΝΟΚΛΑΔΙ-ΔΟΜΟΚΟΣ
Πρόκειται για το δεύτερο τμήμα της εργολαβίας σκούπας που ξεκίνησε από τις αρχές του 2014 και ολοκληρώνει τα έργα του διαδρόμου Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με τις εξαγγελίες του Υπουργείου Υποδομών πρόκειται να λειτουργήσει σε 11 μήνες, τον Ιούνιο του 2018. Ωστόσο υπάρχουν πιθανότητες για καθυστέρηση και λειτουργία της γραμμής προς το τέλος του 2018. Έχει μήκος 52χλμ. και με τη λειτουργία του η χρονοαπόσταση του Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα είναι περίπου 3 ώρες και 25 λεπτά, ενώ αν δρομολογηθούν σύγχρονα τρένα τότε θα φτάσουμε στις 3 ώρες. Θα διαθέτει διπλή γραμμή και ηλεκτροκίνηση και θα αναπτύσσει ταχύτητες που θα φτάνουν μέχρι και 160χλμ/ώρα. Περιλαμβάνει τη δεύτερη μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα της χώρας, τη Σήραγγα Όθρυος με μήκος 6,4χλμ.

ΑΘΗΝΑ-ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Είναι η εργολαβία που εγκαθιστά ηλεκτροκίνηση (μεταξύ άλλων) στο τμήμα από τον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό της Αθήνας μέχρι το Σταθμό Πειραιά, στο λιμάνι. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί τμηματικά. Ο σταθμός της Αθήνας αναμένεται μέσα στις επόμενες μέρες να ξεκινήσει να δέχεται ηλεκτροκινούμενους συρμούς, ενώ μέσα στο έτος θα αποπερατωθούν τα έργα μέχρι τον Πειραιά. Με την ολοκλήρωση του ο Πειραιάς πλέον θα γίνει η αφετηρία, για όλα τα υπεραστικά και προαστιακά δρομολόγια και για πρώτη φορά το λιμάνι της πρωτεύουσας θα συνδεθεί απευθείας με το κέντρο, την Αττική Οδό και το Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος.

ΚΙΑΤΟ-ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ (ΑΙΓΙΟ)
Αφορά την εργολαβία-σκούπα που ολοκληρώνει παλιές εργολαβίες και επιπλέον περιλαμβάνει και την επιδομή (τις ράγες δηλαδή) αλλά και την ολοκλήρωση της κατασκευής των νέων σταθμών του τμήματος. Η ολοκλήρωση του τοποθετείται μέχρι το καλοκαίρι του 2018 αλλά δεν θα περιλαμβάνει ηλεκτροκίνηση καθώς η σχετική δημοπράτηση είναι προ των πυλών. Έχει μήκος 70χλμ και με τη λειτουργία του η απόσταση Αθήνα-Αίγιο θα διανύεται σε περίπου 1 ώρα και 40 λεπτά, χρόνος που μελλοντικά με την ηλεκτροκίνηση θα μειωθεί περαιτέρω. Η μέγιστη ταχύτητα χωρίς ηλεκτροκίνηση θα είναι 120χλμ/ώρα.

ΠΟΛΥΚΑΣΤΡΟ-ΕΙΔΟΜΕΝΗ
Αυτό είναι το έργο που ολοκληρώνει τα έργα εκσυγχρονισμού στον διάδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη. Αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του έτους δηλαδή σε 7 μήνες. Μετά θα χρειαστεί ακόμα μία εργολαβία για την ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης προκειμένου για πρώτη φορά ηλεκτροκίνητα τρένα από τα Βαλκάνια και την Ευρώπη θα μπορούν να προσεγγίσουν τα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας δηλαδή Θεσσαλονίκη, Λάρισα και τελικά την Αθήνα.
Επόμενο ραντεβού στις αρχές Αυγούστου με περισσότερες, ανανεωμένες πληροφορίες σχετικά με την πρόοδο και το χρονοδιάγραμμα των κρίσιμων αυτών έργων. Τα χρονοδιαγράμματα δίδονται με την επιφύλαξη της αλλαγής τους από την ΕΡΓΟΣΕ.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.