Κυριακή, 5 Μαρτίου 2017

Νέα σιδηροδρομική εταιρεία μετά την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ !

Διότι πριν καλά καλά στεγνώσει το µελάνι των υπογραφών για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην ιταλική Ferrovie Dello Stato Italiane, το ελληνικό Δηµόσιο εξέφρασε την πρόθεση να δηµιουργήσει νέα
κρατική εταιρεία σιδηροδρόµων. Δύο µήνες πριν, οι Ιταλοί της Ferrovie άκουσαν έκπληκτοι κορυφαίο παράγοντα του ΟΣΕ να ανακοινώνει την πρόθεση για δηµιουργία µιας νέας κρατικής ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Το σκεπτικό του ήταν ότι ναι µεν δεν πρόκειται να ανταγωνιστούµε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά «για παν ενδεχόµενο» το Δηµόσιο οφείλει να έχει στα χέρια του µια σιδηροδροµική άδεια.

Τα επανέλαβε τον Φεβρουάριο ο ίδιος ο υπουργός Υποδοµών Χρήστος Σπίρτζης, λέγοντας ότι υπό προϋποθέσεις ο ΟΣΕ θα µπορούσε να λάβει µια άδεια επιβατικών σιδηροδροµικών µεταφορών. Εξήγησε µάλιστα ότι κάτι τέτοιο θα συµβεί µόνο στην περίπτωση που οι Ιταλοί εγκαταλείψουν το έργο των επιβατικών µεταφορών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Τι σχέση έχουν όλ' αυτά µε τις κρατικές ενισχύσεις; Εχουν, αφού ο φάκελος µε τα 750 εκατ. ευρώ που βαραίνουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και θα έκλεινε µε την αγορά από τους Ιταλούς παραµένει ορθάνοικτος. Ετσι, µπορεί εκπρόσωπος της DG Comp να απαντά στα «ΝΕΑ» πως «η συµφωνία αγοραπωλησίας µετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους Ιταλούς υποχρεώνει την Επιτροπή να προχωρήσει το συντοµότερο δυνατό στη λήψη απόφασης σχετικά µε τα µέτρα στήριξης της εταιρείας», αλλά η ιδιωτικοποίηση δεν έχει ακόµη κλείσει. Κι αυτό καθώς το υπουργείο Υποδοµών δεν έχει ακόµη εκδώσει την επίµαχη απόφαση για την καταβολή των επιδοτήσεων της τάξης των 50 εκατ. ευρώ ετησίως που λαµβάνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να κάνει δροµολόγια στις λεγόµενες άγονες σιδηροδροµικές γραµµές. Δηλαδή σε περιοχές της χώρας χωρίς εµπορικό όφελος. Οσο το θέµα παραµένει ανοικτό τόσο θα παραµένει ανοικτή και η συµφωνία µε τους Ιταλούς, όπως και ο φάκελος των ενισχύσεων στις Βρυξέλλες. Το θέµα είναι µείζονος σηµασίας, αν σκεφτεί κανείς ότι από τα περσινά έσοδα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ύψους 128,16 εκατ., µόνο τα 73,9 εκατ. προέρχονταν από πωλήσεις. Τα υπόλοιπα 50 εκατ. ευρώ αφορούσαν την επιδότηση.

ΠΗΓΗ : ΤΑ ΝΕΑ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.