Κυριακή 16 Οκτωβρίου 2016

Χωρίς χρηματοδότηση τα έργα στο σιδηροδρομικό δίκτυο Δράμας-Ξάνθης (;) - Χωρίς τρένα η Θράκη

Χωρίς χρηματοδότηση τα έργα στο σιδηροδρομικό δίκτυο Δράμας-Ξάνθης (;) - Χωρίς τρένα η ΘράκηΤο κλείσιμο της γραμμής ήταν ένα τρικ προκειμένου να πιεστεί ο υπουργός να αποδεσμεύσει την πίστωση! Επιστολή
των Διπλωματούχων Μηχανικών του ΟΣΕ προς τον υπ. Μεταφορών και Δικτύων κ. Σπίρτζη.
ΕΝΑ ΤΡΕΝΟ είχαμε, λέτε τελικά να το χάσουμε κι αυτό; Έτσι κι αλλιώς, ο σιδηρόδρομος στην Ελλάδα φαίνεται ότι φθίνει και προς το παρόν το μέλλον του είναι άγνωστο. Η Δράμα, μέρος του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, αποτελούσε έναν σημαντικό σταθμό στη διαδρομή. Η διακίνηση εμπορίου και ανθρώπων μέσω του σιδηροδρόμου, παλαιότερα έδινε ώθηση στην περιοχή.
Με τον ερχομό της μεγάλης οικονομικής κρίσης στη χώρα, ο ΟΣΕ άρχισε να μειώνει τα δρομολόγιά του και η Δράμα έμεινε με δύο μόνο στάσεις του τρένου στην πόλη: μία στις 10.00 το πρωί και μία στις 19.00 το βράδυ. Σαφώς μειωμένη η κίνηση στο σιδηροδρομικό σταθμό Δράμας, με αποτέλεσμα με τον καιρό να ερημώνει.
Η αναγγελία του έργου
Προ ημερών, στις 22 Σεπτεμβρίου, ευρισκόμενος στη Δράμα ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Πετράκης, μαζί με άλλα στελέχη του ΟΣΕ από τη Βόρεια Ελλάδα, ανακοίνωση το κλείσιμο της σιδηροδρομικής γραμμής Δράμας – Ξάνθης, για 6 τουλάχιστον μήνες. Ο λόγος; Η βελτίωση, συντήρηση και ανάταξη τμήματος της σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ Νικηφόρου και Τοξοτών Ξάνθης. (Οι δηλώσεις του κ. Πετράκη είχαν δημοσιευθεί στο φύλλο του «Πρωινού Τύπου στις 23 Σεπτεμβρίου 2016).
Έκτοτε, η γραμμή έκλεισε στις 25 Σεπτεμβρίου και οι πελάτες του ΟΣΕ φτάνουν μέχρι τη Δράμα με αμαξοστοιχία, ενώ τους περιμένουν λεωφορεία τα οποία συνεχίζουν προς τους υπόλοιπους προορισμούς, από τη Δράμα μέχρι και την Αλεξανδρούπολη. Στο μεταξύ όμως, οι εμπορευματικές διαδρομές συνεχίζονται κανονικά, γιατί εκεί δεν υπάρχει ζήτημα χρόνου, καθώς το τρένο πρέπει να πηγαίνει με χαμηλές ταχύτητες κατά τη διάρκεια των εργασιών.
Χωρίς χρηματοδότηση!
Τι γίνεται όμως τελικά με τα έργα; Άρχισαν ή όχι; Όπως φαίνεται, μια επιστολή του Συλλόγου Διπλωματούχων Μηχανικών του ΟΣΕ προς τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, έρχεται να μας ταρακουνήσει και να αποκαλύψει ότι, ουσιαστικά, δεν υπάρχουν οι πιστώσεις για να ξεκινήσουν τα έργα της συντήρησης και της ανάταξης της γραμμής!!!
Ακούγεται περίεργο; Κι όμως είναι… Όπως αναφέρεται στην επιστολή των Διπλωματούχων Μηχανικών, ζητείται από τον υπουργό η αποδέσμευση του ποσού ώστε να ξεκινήσει ο διαγωνισμός για τη δημοπράτηση του έργου και να γίνουν και τα έργα!
Η επιστολή του Συλλόγου δημοσιεύεται παρακάτω, όμως ο «Πρωινός Τύπος» μίλησε χθες το μεσημέρι με τον γενικό γραμματέα του Συλλόγου Διπλωματούχων Μηχανικών του ΟΣΕ κ. Χρήστο Οικονόμου, τον οποίο ρωτήσαμε ευθέως αν υπάρχουν τα χρήματα ή όχι. Και τι μας απάντησε; Ότι τα χρήματα δεν υπάρχουν…
Όπως τόνισε στον «Πρωινό Τύπο» ο κ. Οικονόμου, «για να γίνει το έργο θα πρέπει να χρηματοδοτηθεί από το ΟΣΕ. Και προκειμένου να χρηματοδοτηθεί από τον ΟΣΕ, πρέπει να υπάρξει σχετική υπογραφή από τον υπουργό για την αποδέσμευση μέρους των χρημάτων που κατατέθηκαν στην Τράπεζα της Ελλάδος με τον περιβόητο περυσινό νόμο, της δέσμευσης των αποθεματικών.» Το συνολικό ποσό του έργου από τη μελέτη αγγίζει τα 3.050.000 €.
Σε ερώτησή μας για το πώς αποφάσισε η διοίκηση του ΟΣΕ να κλείσει τη γραμμή για να ξεκινήσει τις εργασίες, ο κ. Οικονόμου σημειώνει: «Αυτό είναι για μας ένα μέτρο πίεσης. Θέλω να πιστεύω ότι η διοίκηση του ΟΣΕ προσπαθεί μέσω αυτού του τρόπου να πιέσει. Καλώς ή κακώς δεν το γνωρίζω. Εμείς οι μηχανικοί που είμαστε η ραχοκοκαλιά του ΟΣΕ και έχουμε μείνει τόσο λίγοι, εμμένουμε στην άποψή μας ότι, αυτό το πράγμα δεν είναι ανάπτυξη. Όταν κλείνει ένα κομμάτι για λόγους συντήρησης, δεν μπορούμε να μιλάμε για ανάπτυξη».
Στην ερώτηση αν έχουν ξεκινήσει κάποιες εργασίες, ο κ. Οικονόμου μας λέει: «Επίσημα ο ΟΣΕ είπε ότι κλείνει το κομμάτι Δράμα – Κομοτηνή. Στην Κομοτηνή υπήρχε ένας εργολάβος γιατί είναι μια γέφυρα που πρέπει να συντηρηθεί γι’ αυτό έπρεπε να αποκοπεί και η γραμμή. Με βάσει αυτό το τρικ, δηλώθηκε ότι έκλεισε όλη η γραμμή.»
Σημειώνει επίσης ο γεν. γραμματέας του Συλλόγου Διπλωματούχων Μηχανικών του ΟΣΕ, ότι «ο χρόνος είναι αρκετός, ακόμα κι αν σήμερα υπογραφεί η αποδέσμευση του ποσού, να ξεκινήσουν τα έργα. Είναι εφικτό να γίνει το έργο σε 6 μήνες, να ξεμπλοκάρει η κατάσταση… είναι στα χέρια του υπουργού. Μέχρι σήμερα ο υπουργός δεν έχει δώσει καμία απάντηση. Εμείς αγωνιούμε σαν μηχανικοί. Όταν κλείνει ένα κομμάτι της γραμμής, δεν είναι ανάπτυξη αυτό, είναι άλλα συμφέροντα και άλλες πολιτικές. Για μας πρέπει σήμερα να αποδεσμευτεί το κονδύλιο για να ξεκινήσει σήμερα η διαδικασία για να μην πάει στις καλένδες».
Ερωτώμενος για το από ποιον θα γίνουν τα έργα, αν θα γίνουν από συνεργεία του ΟΣΕ, ο κ. Οικονόμου τονίζει ιδιαίτερα ότι, «δεν είναι εφικτό να γίνουν τα έργα αυτά από συνεργεία του ΟΣΕ γιατί έχουμε αποδεκατιστεί. Δεν υπάρχει προσωπικό.»
Με την ευκαιρία ο κ. Οικονόμου θέλησε να υπενθυμίσει ότι είχε εξαγγελθεί η πρόσληψη μηχανικών στον ΟΣΕ, «όμως τελικά έχει παγώσει σήμερα και αυτή».
Η επιστολή των Μηχανικών
Η επιστολή του Συλλόγου Διπλωματούχων Μηχανικών του ΟΣΕ, απευθύνεται προς τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρ. Σπίρτζη, την υφυπουργό Μ. Χρυσοβελώνη και την γενική γραμματέα κ. Π. Πέρκα, εκφράζοντας την αγωνία τους για το κλείσιμο της σιδηροδρομικής γραμμής, τονίζοντας ότι «δεν είναι ανάπτυξη», ζητώντας την άμεση «χρηματοδότηση των έργων συντήρησης και ανάταξης» από το Υπουργείο.
Στην επιστολή του Συλλόγου Διπλωματούχων Μηχανικών του ΟΣΕ, την οποία υπογράφει ο πρόεδρος κ. Δ. Τζιβάρας και ο γεν. γραμματέας κ. Χρ. Οικονόμου, αναφέρονται αναλυτικότερα τα παρακάτω:
[Κύριε Υπουργέ,
παρά τις διαβεβαιώσεις που, κατά το παρελθόν, λάβαμε από το Υπουργείο ότι, θα αυξηθεί ο προϋπολογισμός της εταιρείας μας, προκειμένου να χρηματοδοτηθούν απαραίτητα έργα συντήρησης και ανάταξης του σιδηροδρομικού δικτύου, πρόσφατα διαπιστώσαμε ότι, λόγω έλλειψης χρηματοδότησης, έκλεισε το περιφερειακό τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου Δράμα – Ξάνθη.
Εμείς λέμε ότι το συγκεκριμένο τμήμα του δικτύου, έκλεισε για άγνωστο χρονικό διάστημα -πιθανώς και μόνιμα- αφού αφενός μεν με την υπ’ αριθμ. 5459/30.7.2016 απόφαση το ΔΣ του ΟΣΕ ενέκρινε την διακήρυξη έργου συντήρησης με οικονομικό αντικείμενο προϋπολογισμού μελέτης 3.050.000 €, αφετέρου δε, προκειμένου να δημοπρατηθεί το έργο, όπως αναφέρει η ανωτέρω απόφαση, πρέπει να προηγηθεί έγκριση από τον Υπουργό (σύμφωνα με την παρ.1 του άρθρου 67 του Ν.4270/2014) και να χορηγηθεί στον ΟΣΕ, εγκεκριμένος κωδικός ταυτοποίησης της διατιθέμενης πίστωσης πριν την διεξαγωγή του διαγωνισμού.
Κύριε Υπουργέ,
Το κλείσιμο τμημάτων του σιδηροδρομικού δικτύου, λόγω ελλιπούς συντήρησης, δεν είναι ανάπτυξη και απαιτούμε άμεσα την χρηματοδότηση των έργων συντήρησης και ανάταξης…]

seleo.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.