ΣΤΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΛΑΡΙΣΑΣ - ΒΟΛΟΥ
«Η διάβαση του δυστυχήματος εμπίπτει 100% στην κατηγορία που δεν απαιτείται Αυτόματο Σύστημα Ισόπεδων Διαβάσεων» εξηγεί στην «Ε» ο προϊστάμενος ΟΣΕ της γραμμής κ. Γιώργος Στύλιος.
Άλλο ένα θύμα προστέθηκε με τραγικό τρόπο στη λίστα των έμψυχων απωλειών από σύγκρουση αμαξοστοιχιών και οχημάτων. Ο προχθεσινός χαμός του 47χρονου έφερε στην επιφάνεια ένα ζήτημα ιδιαίτερης σημασίας, αυτό των αφύλακτων διαβάσεων.
Στη σιδηροδρομική γραμμή Λάρισας – Βόλου αυτή τη στιγμή υπάρχουν συνολικά 42 διαβάσεις. Από αυτές οι 17 διαθέτουν Αυτόματο Σύστημα Ισόπεδων Διαβάσεων (ΑΣΙΔ) ενώ οι υπόλοιπες 25 είναι αφύλακτες. Προσεχώς αναμένεται να κλείσουν οι 8 από αυτές τις αφύλακτες διαβάσεις εκ των οποίων οι 4 βρίσκονται γεωγραφικά στον Δήμο Κιλελέρ ενώ οι υπόλοιπες βρίσκονται στον Δήμο Βελεστίνου.
Αυτά επισήμανε στην «Ε» μεταξύ άλλων ο προϊστάμενος της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου (αλλά και των γραμμών: Δομοκός – Πλατύ, Παλαιοφάρσαλα – Καλαμπάκα) κ. Γιώργος Στύλιος.
Αναφερόμενος στο προχθεσινό δυστύχημα υπογράμμισε πως «η συγκεκριμένη διάβαση που έγινε η σύγκρουση εμπίπτει 100% στην κατηγορία που δεν απαιτείται ΑΣΙΔ. Έχουμε άριστη ορατότητα και χαμηλό φόρτο. Η ορατότητα είναι άψογη, δεν υπάρχει βλάστηση ενώ η σήμανση είναι πλήρης».
Για το πώς αποφασίζεται ποια διάβαση θα μένει αφύλακτη διευκρίνισε: «Ο σχετικός νόμος με ΦΕΚ του 1971 είναι ξεκάθαρος για το πότε υποχρεούται η υπηρεσία να τοποθετήσει αυτόματο μηχανισμό ή όχι. Οι προϋποθέσεις είναι δύο. Η ορατότητα, δηλαδή πόσο καλά βλέπουν οι οδηγοί που τη διασχίζουν και ο φόρτος της κυκλοφορίας, δηλαδή πόσα αυτοκίνητα περνάνε από το σημείο.
Έτσι προκύπτουν τρία στάδια. Το χαμηλότερο στην οποία η διάβαση μένει αφύλακτη, το μεσαίο στο οποίο μπαίνουν μπάρες και το υψηλότερο που τοποθετούνται μπάρες και φύλακας όπως είναι μέσα στις πόλεις. Εκεί έχουμε τέτοια μέτρα γιατί υπάρχει μεγάλη κυκλοφορία και υψηλότερος κίνδυνος».
Σύμφωνα με τον κ. Στύλιο οι προϊστάμενοι των γραμμών κάθε εξάμηνο μετράνε την κυκλοφορία των οχημάτων, επιβεβαιώνοντας τον φόρτο. Για να γίνει εισήγηση να τοποθετηθεί ΑΣΙΔ ο φόρτος θα πρέπει να υπερβαίνει κάποιο συγκεκριμένο νούμερο.
Ο προϊστάμενος της γραμμής Λάρισας – Βόλου ανέφερε επίσης πως σαν υπηρεσία είχαν επικοινωνία με όλους τους δημάρχους (των δήμων που διασχίζει η γραμμή και είναι Λάρισας, Κιλελέρ, Βελεστίνου και Βόλου) και τους εξήγησαν το πρόβλημα με τις διαβάσεις. Έχουν γίνει όλα τα διαδικαστικά για το έργο και υπάρχει εργολαβία σε εξέλιξη σύμφωνα με τον ίδιο. Είπε μάλιστα πως θα ολοκληρωθεί μέσα στο 2016.
Ο κ. Στύλιος στάθηκε και στη μετατροπή της γραμμής σε ηλεκτροκίνητη λέγοντας πως αναμένεται να μετατραπεί η γραμμή σε κλειστή ενώ τόνισε πως με την ηλεκτροκίνηση όλες οι εναπομείνασες διαβάσεις θα γίνουν αναγκαστικά ΑΣΙΔ.
Οι τέσσερις διαβάσεις εκ των συνολικά οκτώ που θα κλείσουν σε πρώτη φάση και ανήκουν στον νομό Λάρισας – ειδικότερα στον Δήμο Κιλελέρ- βρίσκονται σύμφωνα με τον κ. Στύλιο στην παρακάτω χιλιομετρική απόσταση από τη Λάρισα 1η: 8.982 μέτρα, 2η: 12.463, 3η: 14.924 και 4η: 25.420.
ΜΝΗΜΕΣ ΑΠΟ ΤΟ 2008
Το προχθεσινό δυστύχημα επανέφερε στη μνήμη πολλών το δυστύχημα που είχε συμβεί τον Σεπτέμβριο του 2008 σε αφύλακτη διάβαση στη Χάλκη. Τότε από τη σύγκρουση φορτηγού με αμαξοστοιχία σκοτώθηκαν 2 άνδρες, ο οδηγός του φορτηγού και αυτός της αμαξοστοιχίας.
Η συγκεκριμένη υπόθεση σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της «Ε» ωστόσο ακόμα έχει δικαστική εξέλιξη. Ο τότε τμηματάρχης της γραμμής ΟΣΕ καταδικάστηκε σε δεύτερο βαθμό από το Εφετείο Λάρισας σε ποινή 22 μηνών με τριετή αναστολή καθώς κρίθηκε ένοχος για τις πράξεις: διατάραξη ασφάλειας σιδηροδρόμων εξ αμελείας, ανθρωποκτονία εξ αμελείας κατά συρροή και σωματική βλάβη εξ αμελείας κατά συρροή. Ωστόσο κατέθεσε αίτηση αναίρεσης της απόφασης στον Άρειο Πάγο. Για την ίδια υπόθεση από το Εφετείο κρίθηκε αθώος ο τότε δήμαρχος Πλατυκάμπου κ. Χονδρονάσιος.
Του Κώστα Γκιάστα
Φωτ. Βασίλης Ντάμπλης
eleftheria.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.