Aθέτηση συμβάσεων και υπερφορολόγηση είναι τα δύο θέματα, στα οποία εστιάζει την ανάλυση ο ΣΕΒ, στο εβδομαδιαίο δελτίο για την ελληνική οικονομία.
Με αφορμή την ξαφνική επιβολή επιπλέον
φόρων στα τυχερά παιχνίδια του ΟΠΑΠ, επισημαίνει ότι η αθέτηση συμβάσεων και η αδυναμία προστασίας, όσων πίστεψαν και επένδυσαν στην Ελλάδα, προκαλούν τεράστια ζημιά σε μια χώρα με ελλειμματική αξιοπιστία.
Εκτιμά ότι θα αποτύχει παταγωδώς να εξασφαλίσει, στο κράτος, τα έσοδα που προσδοκά και σημειώνει ότι η ζημιά που υπέστη η χώρα από την κατάληψη της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη υπερβαίνει, κατά πολύ, τη ζημιά που υπέστησαν όσες επιχειρήσεις εμπιστεύθηκαν το λιμάνι του Πειραιά και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και προστίθεται σε περιστατικά, όπως της εταιρείας «Ελληνικός Χρυσός».
Η αναφορά του ΣΕΒ στην Ειδομένη
Η βελτίωση των υποδομών στο εμπορικό λιμάνι του Πειραιά, ως αποτέλεσμα της εκχώρησης διαχείρισης μέρους του σε ιδιώτη (με τεράστιο πολιτικό κόστος, Δελτίο 3/7/2015 για την αύξηση αποδοτικότητάς του υπό ιδιωτική διαχείριση μέρους του εμπορικού λιμανιού) και την μερική, έστω ενεργοποίηση, της σύνδεσης του ΟΛΠ με το σιδηροδρομικό δίκτυο, μετά από δεκαετίες αναβολών (ενδεικτικά, η Αίγυπτος διπλασίασε τη δυναμικότητα της διώρυγας του Σουέζ σε 12 μόλις μήνες) έχει δεχτεί ένα τεράστιο πλήγμα από την αδυναμία διασφάλισης της ομαλής λειτουργίας του σιδηρόδρομου στην Ειδομένη.
Φυσικά, η τραγωδία που βιώνουν οι μετανάστες που μετά από χρόνια πολέμου αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους απαιτεί μια ανθρωπιστική λύση.
Αλλά αυτό δεν μπορεί να σημαίνει ότι δεκαετίες αγώνων για την προώθηση μεταρρυθμίσεων και την προσέλκυση επενδυτών διαγράφονται από την αδυναμία του κράτους να κρατήσει ελεύθερες τις σιδηροδρομικές γραμμές, καθώς, ήδη επιχειρήσεις όπως η Hewlett Packard αναγκάζονται να μεταφορτώνουν container που βρίσκονται στον Πειραιά, όχι σε τραίνα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία ήδη μετράει ζημιές άνω των €2 εκατ., αλλά σε πλοία με προορισμό λιμάνια άλλων χωρών, όπως το λιμάνι Κόπλερ της Σλοβενίας.
Η προοπτική αποχώρησης των επιχειρήσεων που διάλεξαν τον Πειραιά ως πρώτο βήμα για δυνητικές επενδύσεις θα σημάνει και το άδοξο τέλος μιας προσπάθειας εδραίωσης της Ελλάδας ως διαμετακομιστικό κέντρο, με παράλληλη εγκατάσταση δραστηριοτήτων μεταποίησης και η οποία σέρνεται εδώ και χρόνια με ελληνικούς ρυθμούς, αλλά έχει καταφέρει σταδιακά να παρακάμψει εμπόδια, που αλλού φυσικά, θα είχαν λυθεί εντός πενταλέπτου.
metaforespress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.