Προχωρά με γρήγορους ρυθμούς η προετοιμασία για τη δημοπράτηση των 2 μεγάλων σιδηροδρομικών έργων της Θεσσαλίας που αφορούν την εγκατάσταση ηλεκτροκίνηση. Η ΕΡΓΟΣΕ σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες έχει ήδη υποβάλλει
το φάκελο ένταξης των έργων για χρηματοδότηση στο νέο ΕΣΠΑ (μέσω του ΕΠΕΡΑΑ).
Σύμφωνα με την ίδια πηγή τα τεύχη δημοπράτησης είναι ολοκληρωμένα και αν δεν έχουμε άλλες καθυστερήσεις το πρώτο τρίμηνο του 2016 θα έχουμε τις δημοπρατήσεις με στόχο τα έργα να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το 2019.
ΛΑΡΙΣΑ-ΒΟΛΟΣ
Το πρώτο έργο αφορά την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στη μονή σιδηροδρομική γραμμή Λάρισα-Βόλος μήκους 66χλμ. Αυτή τη στιγμή ολοκληρώνεται η πρώτη εργολαβία από τον ΟΣΕ που αφορούσε τη βελτίωση της γραμμής. Το έργο περιλαμβάνει την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης σε όλο το τμήμα της γραμμής. Το κόστος εκτιμάται σε 22εκ.ευρώ.
Με την ολοκλήρωση των έργων και τη λειτουργία ηλεκτροκίνησης η ταχύτητα των συρμών θα φτάνει μέχρι και τα 120χλμ/ώρα και η χρονοαπόσταση της διαδρομής Λάρισα – Βόλος θα πραγματοποιείται σε 35 λεπτά.
Η διαδρομή Αθήνα – Βόλος θα γίνεται σε 3 ώρες και 10 λεπτά ενώ η διαδρομή Θεσσαλονίκη – Βόλος θα γίνεται σε 2 ώρες και 10 λεπτά (από τις αρχές του 2016).
ΠΑΛΑΙΟΦΑΡΣΑΛΟΣ-ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ
Το δεύτερο έργο αφορά την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος- Καλαμπάκα συνολικού μήκους 80χλμ.
Το έργο θεωρείται σχετικά εύκολο ενώ η μονή γραμμή έχει αναβαθμιστεί σχετικά πρόσφατα. Η ολοκλήρωση του έργου εκτιμάται έως τα τέλη του 2019 καθώς η περίοδος κατασκευής εκτιμάται σε 30 μήνες με προβλεπόμενο κόστος 44 εκ. ευρώ περίπου μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.
Με την ολοκλήρωση των έργων η χρονοαπόασταση Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα θα πραγματοποιείται σε περίπου 45 λεπτά και η διαδρομή Αθήνα-Καλαμπάκα θα γίνεται περίπου 3 ώρες.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
το φάκελο ένταξης των έργων για χρηματοδότηση στο νέο ΕΣΠΑ (μέσω του ΕΠΕΡΑΑ).
Σύμφωνα με την ίδια πηγή τα τεύχη δημοπράτησης είναι ολοκληρωμένα και αν δεν έχουμε άλλες καθυστερήσεις το πρώτο τρίμηνο του 2016 θα έχουμε τις δημοπρατήσεις με στόχο τα έργα να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το 2019.
ΛΑΡΙΣΑ-ΒΟΛΟΣ
Το πρώτο έργο αφορά την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στη μονή σιδηροδρομική γραμμή Λάρισα-Βόλος μήκους 66χλμ. Αυτή τη στιγμή ολοκληρώνεται η πρώτη εργολαβία από τον ΟΣΕ που αφορούσε τη βελτίωση της γραμμής. Το έργο περιλαμβάνει την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης σε όλο το τμήμα της γραμμής. Το κόστος εκτιμάται σε 22εκ.ευρώ.
Με την ολοκλήρωση των έργων και τη λειτουργία ηλεκτροκίνησης η ταχύτητα των συρμών θα φτάνει μέχρι και τα 120χλμ/ώρα και η χρονοαπόσταση της διαδρομής Λάρισα – Βόλος θα πραγματοποιείται σε 35 λεπτά.
Η διαδρομή Αθήνα – Βόλος θα γίνεται σε 3 ώρες και 10 λεπτά ενώ η διαδρομή Θεσσαλονίκη – Βόλος θα γίνεται σε 2 ώρες και 10 λεπτά (από τις αρχές του 2016).
ΠΑΛΑΙΟΦΑΡΣΑΛΟΣ-ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ
Το δεύτερο έργο αφορά την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος- Καλαμπάκα συνολικού μήκους 80χλμ.
Το έργο θεωρείται σχετικά εύκολο ενώ η μονή γραμμή έχει αναβαθμιστεί σχετικά πρόσφατα. Η ολοκλήρωση του έργου εκτιμάται έως τα τέλη του 2019 καθώς η περίοδος κατασκευής εκτιμάται σε 30 μήνες με προβλεπόμενο κόστος 44 εκ. ευρώ περίπου μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.
Με την ολοκλήρωση των έργων η χρονοαπόασταση Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα θα πραγματοποιείται σε περίπου 45 λεπτά και η διαδρομή Αθήνα-Καλαμπάκα θα γίνεται περίπου 3 ώρες.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.