Τετάρτη 21 Οκτωβρίου 2015

Άπιαστο όνειρο για τη Θεσσαλονίκη το Πολυτροπικό Δίκτυο Μεταφορών

Άπιαστο όνειρο για τη Θεσσαλονίκη το Πολυτροπικό Δίκτυο ΜεταφορώνΜε άπιαστο όνειρο δείχνει πλέον η λειτουργία ενός πολυτροπικού συστήματος μεταφορών της Θεσσαλονίκης και η παντοκρατορία των λεωφορείων θα διαρκέσει ακόμα για χρόνια.
Είμαστε λίγο πριν από το 2016 και για τουλάχιστον 4 χρόνια η πόλη θα παραμείνει μόνο με το δίκτυο των λεωφορείων του ΟΑΣΘ. Κανένα από τα projects για την πρόσθεση νέων μέσων δεν πάει καλά.

Από τη μία έχουμε τα προβληματικά έργα του Μετρό αλλά και το απατηλό όνειρο δημιουργίας δικτύου Τραμ. Από την άλλη έχουμε την εξαγγελία για τη λειτουργία μίας προαστιακής γραμμής στη δυτική πλευρή της πόλης. Επιπλέον έχουμε και την αέναη απαίτηση της πόλης για θαλάσσια αστική συγκοινωνία που δεν έρχεται ποτέ.

ΜΕΤΡΟ ΓΙΑ 2020
Τα βαλτωμένα έργα είναι η μεγάλη απογοήτευση της πόλης. Με το αρχικό χρονοδιάγραμμα για λειτουργίατο 2012 ήδη είμαστε 4 χρόνια καθυστερημένοι. Ακόμα και αν ξεκινούσαν αύριο τα έργα, δύσκολα θα βλέπαμε το πρώτο μικρό δίκτυο να λειτουργεί πριν το 2020. Στο βασικό έργο έχουμε ακόμα ένα τμήμα 3χλμ που δεν έχει διανοιχθεί ενώ στην επέκταση προς Καλαμαριά δεν έχει διανοιχθεί ούτε μέτρο από τα 4,8χλμ διπλής υπόγειας γραμμής. Στα θετικά η προοπτική συμφωνίας με το Υπουργείο Υποδομών και η επανεκκίνηση των έργων είναι πιο κοντά από ποτέ.

ΤΡΑΜ ΧΩΡΙΣ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ
Ένα από τα πάγια αιτήματα των Θεσσαλονικέων είναι η δημιουργία δικτύου Τραμ. Από τον ΣΑΣΘ παρουσιάστηκε ένα συγκεκριμένο πλάνο το οποίο έχει και την υποστήριξη του Δήμου αλλά προς το παρόν δεν έχει την πολιτική βούληση του Υπουργείου Υποδομών και κατ`επέκταση της Αττικό Μετρό. Προς το παρόν μοιάζει περισσότερο με ευχολόγιο παρά με ένα σχέδιο που έχει πιθανότητες να το δούμε να υλοποιείται.

ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΣΤΑ ΔΥΤΙΚΑ
Πριν από περίπου 1,5 χρόνο παρουσιάστηκε το project City Train. Πρόκειται ουσιαστικά για την εκμετάλλευση υπάρχουσας υποδομής που θα συνδέει το κέντρο της πόλης με τα δυτικά προάστια. Ακόμα και το κόστος είναι ιδιαίτερα χαμηλό καθώς εκτιμάται σε περίπου 10εκ.ευρώ. Είναι και στα σχέδια της ΕΡΓΟΣΕ για την 5ετία μέχρι το 2020.

Προς το παρόν το σχέδιο δείχνει να βρίσκεται σε χειμέρια νάρκη και να μην έχει την κατάλληλη ώθηση για να το δούμε σύντομα να υλοποιείται. Με την καλύτερη προοπτική θα μπορούσαμε να δούμε το έργο να λειτουργεί μέχρι το 2020.

ΔΙΚΤΥΟ ΜΕΣΩΝ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΜΙΑ ΟΥΤΟΠΙΑ
Το όνειρο της πόλης να ξεφύγει από το αρνητική πρωτιά της μόνης πόλης με 1εκ. κατοίκους και κανένα μέσο σταθερής τροχιάς έχει γίνει ο σύγχρονος εφιάλτης της. Εκτός από τα παραπάνω μέσα σχεδόν κάθε χρόνο γίνεται προσπάθεια για να ενεργοποιηθεί η Θαλάσσια Αστική Συγκοινωνία ενώ υπάρχουν και σκέψεις από το Δήμο Θεσσαλονίκης για μία γραμμή τελεφερίκ που θα συνδέει το κέντρο με την περιοχή του Σείχ Σου. Ωστόσο τίποτα από αυτά δεν προχωρά επίσης.

Οι κάτοικοι έχουν απογοητευτεί από την εξέλιξη των πραγμάτων και η παύση των έργων στο Μετρό έχει συμβάλλει σε αυτή την κατάσταση. Από το Υπουργείο Υποδομών δεν φαίνεται προς το παρόν κάποια πρωτοβουλία για ένα συνολικό πλάνο συστήματος Μεταφορών στη Θεσσαλονίκη και όλο αυτό δείχνει πια μία ουτοπία.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.