Μπορεί να αντέξει το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο «ταχύτητες Ιαπωνίας»; Ποια είναι η ταξινόμηση της
επιτρεπόμενης ταχύτητας;
Της Βάσως Βεγιάζη
Το metaforespress.gr παρουσιάζει την ταξινόμηση των γραμμών, με βάση την επιτρεπόμενη ταχύτητα για το έτος 2019 και πληροφοριακά στοιχεία για το σιδηροδρομικό δίκτυο.
Για παράδειγμα, το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο ανέρχεται σε 2.293 χλμ., εκ των οποίων το πλειοψηφικό ποσοστό αφορά γραμμή κανονικού εύρους (1.435 mm), όπως είναι καθιερωμένο την Ευρώπη, αλλά και διεθνώς.
Το δίκτυο διαχωρίζεται στις εξής τέσσερις κατηγορίες (σύμφωνα με το Ν. 3891/2010):
Α. Ενεργό, Β. Υπό κατασκευή, Γ. Σε προσωρινή αναστολή λειτουργίας, Δ. Καταργημένο.
Αντίστοιχα, το σιδηροδρομικό δίκτυο είναι γεωγραφικά διαχωρισμένο σε τρεις περιφέρειες:
Α. Αθηνών, Β. Πελοποννήσου και Γ. Μακεδονίας – Θράκης.
Όσον αφορά τις επιτρεπόμενες ταχύτητες, η ταξινόμηση των γραμμών, με βάση την επιτρεπόμενη ταχύτητα για το 2019, έχει ως εξής:
Έως 79 χλμ. την ώρα | 19% ήτοι 436 χλμ του δικτύου |
Από 80 έως 119 χλμ. την ώρα | 40% ήτοι 916 χλμ του δικτύου |
Από 120 έως 159 χλμ. την ώρα | 22,2% ήτοι 510 χλμ. του δικτύου |
Από 160 χλμ. και πάνω | 18,8% ήτοι 431 χλμ. του δικτύου |
Σήμερα και σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο ΟΣΕ, στο 3ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών, έχουμε 679 χιλιόμετρα γραμμής ηλεκτροκίνησης, περίπου 40% αύξηση του δικτύου ηλεκτροκίνησης τα τελευταία χρόνια.
Πλέον, το στοίχημα για το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο έγκειται στην ολοκλήρωση των συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, η οποία θα αυξήσει την προσφερόμενη χωρητικότητα, σε συνδυασμό με την προσφορά καλύτερων υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.