Τρίτη 17 Ιουνίου 2014

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Εκκίνηση στο deal με Cosco.

της Μάρως Τσαντήλα
Οι πρώτες, πιλοτικές αποστολές containers με προϊόντα της ΗΡ θα γίνουν αυτήν την εβδομάδα. Στις εγκαταστάσεις της Cosco την Παρασκευή οι πρωθυπουργοί Ελλάδας και Κίνας Σαμαράς και Κενκιάνγκ.

Το πλήρωμα του χρόνου έφτασε! Μετά από
μακρά αναμονή, η οποία διήρκεσε σχεδόν 20 μήνες, τα πρώτα βαγόνια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ φορτωμένα με προϊόντα υψηλής τεχνολογίας της αμερικάνικης πολυεθνικής ΗΡ αναχωρούν αυτήν την εβδομάδα από τις εγκαταστάσεις της Cosco στον Πειραιά για την Τσεχία.
Η πρόθεση της ΗΡ να χρησιμοποιήσει τον ελληνικό σιδηρόδρομο, προκειμένου να μεταφέρει προϊόντα της από τον Πειραιά στο εργοστάσιο συναρμολόγησης που διαθέτει στην Τσεχία, έγινε γνωστή το φθινόπωρο του 2012.
Μάλιστα ανακοινώθηκε με ενθουσιασμό από την ελληνική πλευρά. Ήταν μία από τις πρώτες ενδείξεις ότι η χώρα μας θα μπορούσε να εκμεταλλευθεί την προνομιακή γεωγραφική της θέση για να αναδειχθεί σε κόμβο για τη διαμετακόμιση εμπορευμάτων από την Ασία στην Ευρώπη και αντίστροφα.
Ωστόσο, χρειάστηκε να περάσει μακρά περίοδος διαπραγμάτευσης ανάμεσα στις εμπλεκόμενες πλευρές, πριν ολοκληρωθούν όλες οι τυπικές και ουσιαστικές διαδικασίες για να ξεκινήσουν τα πρώτα δρομολόγια. Σε πρώτη φάση, η οποία μπορεί να διαρκέσει όλη τη θερινή περίοδο, τα δρομολόγια θα έχουν πιλοτικό χαρακτήρα.
Κατά τη διάρκεια αυτής, σύμφωνα με παλαιότερη ενημέρωση από τη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θα αναχωρούν δύο αμαξοστοιχίες την εβδομάδα που θα μεταφέρουν περίπου 80 containers με προϊόντα της ΗΡ. Τα τρένα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα φτάνουν στην Τσεχία αφού προηγουμένως περάσουν από έξι συνολικά χώρες. Μάλιστα η διάσχιση πολλών χωρών ήταν ένας από τους λόγους για τους οποίους χρειάστηκε η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να διεξαγάγει εξαντλητικές συζητήσεις με τις κατά τόπους αρμόδιες αρχές.

Στόχος η αύξηση των εμπορευματικών μεταφορών με τρένο

Η μεταφορά προϊόντων για λογαριασμό της ΗΡ αποτελεί για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ένα σημαντικό βήμα στην προσπάθειά της να αυξήσει το κομμάτι των εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών. Η εταιρεία συνεργάζεται με την Cosco και έχει ήδη πραγματοποιήσει αποστολές για λογαριασμό μεγάλων επιχειρήσεωνόπως π.χ. η Sony, η Huawei κ.ά.
Πρόκειται για μια συνεργασία την οποία επιθυμούν να ενδυναμώσουν τόσο η ελληνική όσο και η κινεζική πλευρά. Άλλωστε αυτό ακριβώς θα σηματοδοτήσει και η κοινή παρουσία στις εγκαταστάσεις της Cosco την Παρασκευή των πρωθυπουργών Ελλάδας και Κίνας κ. Σαμαρά και Λι Κενκιάνγκ.
Βασικό πλεονέκτημα της χώρας μας είναι το γεγονός ότι τα εμπορεύματα που θα φτάνουν στα ελληνικά λιμάνια και θα προωθούνται στον προορισμό τους μέσω του σιδηρόδρομου θα έχουν ένα χρονικό όφελος 7 - 10 ημερών φτάνοντας νωρίτερα στον προορισμό τους, εν συγκρίσει με τους παραδοσιακούς θαλάσσιους δρόμους μέσω των λιμανιών της Βόρειας Ευρώπης.
Πάντως, ουσιαστική ανάπτυξη της εμπορευματικής μεταφοράς με τον σιδηρόδρομο θα μπορέσει να γίνει όταν ολοκληρωθεί ο βασικός κορμός του δικτύου, κάτι που προσδιορίζεται χρονικά στις αρχές του 2017.
Σε κάθε περίπτωση, όμως, η συνεργασία με την Cosco και η μεταφορά προϊόντων για λογαριασμό μεγάλων πολυεθνικών κολοσσών προσθέτουν αξία στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η εταιρεία βρίσκεται σε διαδικασία αποκρατικοποίησης και η σύναψη τέτοιων σημαντικών συμφωνιών σίγουρα λειτουργεί προς όφελός της.
Να σημειώσουμε ότι στη χρήση του 2013 η εταιρεία κατέγραψε κέρδη που προσέγγισαν τα 2 εκατομμύρια ευρώ.
Τα συνολικά έσοδά της ανήλθαν σε 130,5 εκατομμύρια ευρώ, όμως στο ποσό αυτό συμπεριλαμβάνεται η κρατική επιδότηση 50 εκατομμυρίων, με την οποία χρηματοδοτείται για την κάλυψη των ζημιογόνων δρομολογίων. Τα έσοδα από τις εμπορευματικές μεταφορές διαμορφώθηκαν στα 16 εκατομμύρια.

πηγή:Euro2day

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.