Τρίτη 17 Ιουνίου 2014

Συγκοινωνίες Αθηνών: 636 εκατομμύρια επιβιβάσεις το έτος, 1 εκ.επιβάτες την ημέρα.



O Γρηγόρης Δημητριάδης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΑ έκανε την δική του παρουσίαση για τις αλλαγές που έρχονται στις Συγκοινωνίες της Αθήνας.


Όπως είπε "όλους αυτούς τους μήνες σκληρής δουλειάς, που προετοιμάζαμε, για να είμαστε σήμερα εδώ. Να ευχαριστήσω επίσης και την ομάδα με την οποία εργαστήκαμε, για να σχεδιάσουμε αυτές τις αλλαγές και να έρθουμε να σας τις ανακοινώσουμε".

Σύμφωνα με τον κο Γρηγοριάδη ο ΟΟΣΑ αλλάζει σελίδα και αλλάζει προς όφελος όλων των ανθρώπων, που κινούνται στην πόλη και των κατοίκων και των τουριστών. "Αναβαθμίζουμε τις αστικές συγκοινωνίες και θέλουμε να τις κάνουμε πρώτη επιλογή μετακίνησης για όλους μας μέσα στην πόλη. Θέλουμε να περάσουμε σε αυτή την εποχή, όπου οι συγκοινωνίες Αθηνών θα υποστηρίζουν ένα Δίκτυο για μια πόλη. Μια πόλη, στην οποία κινούνται 4 εκατομμύρια κάτοικοι με διάφορα μέσα και οι αστικές συγκοινωνίες είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι της πόλης μας".

Ο Όμιλος ΟΑΣΑ σήμερα και σχεδιάζει και συντονίζει, αλλά και λειτουργεί το συγκοινωνιακό έργο με το Μετρό, τον Ηλεκτρικό, το Τραμ, το Λεωφορείο, το Τρόλεϊ. Με επικεφαλής τη ΣΤΑ.ΣΥ., τις Σταθερές Συγκοινωνίες, (τον κ. Παπαθανάσης) και τη Ο.ΣΥ., (κος Οικονόμου) για τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ.

ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Στον όμιλο ΟΑΣΑ απασχολούνται πάνω στους 8.500 εργαζόμενοι. Οι ετήσιες επιβιβάσεις αριθμούν 636 εκατομμύρια και 1 εκατομμύριο μοναδικούς επιβάτες την ημέρα. Στα θετικά έχουμε την αύξηση στα έσοδα από κάρτες στο 1ο τρίμηνο αυτού του έτους σε σχέση με το 1ο τρίμηνο του ’13. Αυτό υποδεικνύει την επιστροφή των επιβατών στα Μέσα Μεταφοράς και αυξάνεται η κυκλοφορία και στα Μέσα μεταφοράς αλλά και στο Ι.Χ., υπάρχει δηλαδή μια αύξηση της αστικής κινητικότητας γενικότερα.

Η νέα φιλοσοφία του ΟΑΣΑ είναι "ένα Δίκτυο, μια πόλη". Γίνεται επανασχεδιασμός του δικτύου έτσι να υπάρχει η μεγαλύτερη δυνατή διασύνδεση. Πρόκειται για την μεγαλύτερη αναδιοργάνωση των μέσων μαζικής μεταφοράς από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004. Όπως χαρακτηριστικά είπε ο κος Δημητριαδης "στην ουσία σβήνουμε τον χάρτη και επανασχεδιάζουμε τα δρομολόγια, έτσι ώστε να κουμπώνουν, όπως είπαμε, καλύτερα στο σταθερό Δίκτυο, το οποίο άλλωστε όλο και επεκτείνεται".

Ο ΟΑΣΑ αλλάζει όμωε και το λογότυπο του ομίλου και θα λέγεται «Συγκοινωνίες Αθηνών». Αλλάζουν επίσης όλα τα λογότυπα σε Μετρό, Τραμ, Λεωφορεία, Τρόλεϊ. Από 1η Σεπτεμβρίου στόχος είναι με 1 ευρώ την ημέρα να κινείται ο πολίτης απεριόριστα στην πόλη, με τη νέα κάρτα απεριορίστων διαδρομών τη μηνιαία, η οποία είναι στα 30 ευρώ. Όλες οι κάρτες ενσωματώνονται σε μία.


Επίσης, μειώνεται, προφανώς αναλογικά και η μειωμένη κάρτα για όσους τη δικαιούνται. Γι' αυτό θα ήθελα να πω, ότι πλέον ένας φοιτητής θα μπορεί να κινείται με μισό ευρώ την ημέρα, δηλαδή με 15 ευρώ.

Το ενιαίο εισιτήριο, μειώνεται στο 1,20 ευρώ και γίνεται διάρκειας 70 λεπτών. Αντικαθιστά το 1,40 αλλά και το 1,20 που ήταν μόνο για μια διαδρομή, χωρίς μετεπιβίβαση μόνο για το λεωφορείο ή το τραμ ή το τρόλεϊ.

Τελικός στόχος είναι να αυξηθεί η αστική κινητικότητα και να υπάρξει μεγάλη αύξηση στη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς.

ΝΕΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
Έρχεται η φωνητική αναγγελία στάσεων. Ήδη υπάρχει πιλοτικά σε κάποιες γραμμές. Έρχονται τα Fulda Mobility Centers τα οποία είναι απλά σαν κιόσκια στην Αθήνα και στον Πειραιά για να προωθήσουν την κινητικότητα στην πόλη, την κίνηση, αλλά και άλλες δράσεις κυρίως της προώθησης του ποδηλάτου, γιατί θέλουμε οτιδήποτε οικολογικό να προχωρήσει.

Επόμενο νέο είναι το θερμικό εισιτήριο και το mobile ticketing. Όσοι χρησιμοποιείτε κάρτες καρτοκινητού, παλαιότερα πηγαίναμε και ξύναμε για να πάρουμε έναν κωδικό και να γεμίσουμε με χρόνο το κινητό μας. Το ίδιο θα γίνεται με το θερμικό εισιτήριο. Αυτό θα βοηθήσει στην γρήγορη εύρεση εισιτηρίου, ακόμα και στις πιο μακρινές περιοχές της Αθήνας. Αντίστοιχα, να μπορούμε να αγοράζουμε μέσα από τη συσκευή του κινητού μας τηλεφώνου το αντίτιμο του εισιτηρίου.

Επιπλέον, είναι το google trip planner. Πρόκειται για μια εφαρμογή στο κινητό, που μας δίνει τη δυνατότητα να βάλουμε πού θέλουμε να πάμε. Υπάρχει ήδη και μπορεί να μας πει ποιά είναι η βέλτιστη διαδρομή. Να μας πει δηλαδή, ότι θα πάρουμε το μετρό, θα περπατήσουμε μετά για να φτάσουμε στον προορισμό μας, θα πάρουμε το μετρό και θα το συνδυάσουμε με ένα λεωφορείο. Υπάρχει παντού στο διαδίκτυο, μπορείτε να το κάνετε από το google maps στο χάρτη, από το σπίτι στον υπολογιστή σας ή από tablet ή από κινητό στο δρόμο. Προωθείται επίσης η χάρτα για τα δικαιώματα του επιβάτη.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.