Δευτέρα 1 Μαρτίου 2021

Σχέδιο ενεργοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής Άγιοι Ανάργυροι-Σταθμός Λαρίσης

Στη γραμμή εκκίνησης μπάινει ο σχεδιασμός για την ενεργοποίηση της αδρανοποιημένης παλιάς μετρικής γραμμής του σιδηροδρόμου που θα συνδέει το Πάρκο Τρίτση και το Κέντρο Τεχνολογίας στους Αγίους Αναργύρους με το Σταθμό Λαρίσης.

Αυτό προέκυψε από την προχθεσινή εξαγγελία του Πρωθυπουργού για την μετατροπή του παλιού αμαξοστασίου του ΟΣΕ στην περιοχή των Αγίων Αναργύρων σε Κέντρο Τεχνολογίας με στόχο την αναβάθμιση όλης της περιοχής.

Το ενδιαφέρον σε αυτό το εγχείρημα θα πάρει σάρκα και οστά σύμφωνα με πληροφορίες, με προγραμματική σύμβαση που πρόκειται να υπογραφεί τις προσεχείς ημέρες μεταξύ του ΟΣΕ και του Δήμου Αγίων Αναργύρων-Καματερού.

Τι θα διερευνηθεί

Βάσει αυτής της σύμβασης θα διερευνηθεί η βέλτιστη λύση για την επαναλειτουργία της παλιάς σιδηροδρομικής γραμμής μήκους περίπου 2,5 χιλιομέτρων που βρίσκεται στην περιοχή των Αγίων Αναργύρων και η οποία περνά από το μελλοντικό Κέντρο Τεχνολογίας.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, στόχος είναι να λειτουργήσει μία αρχικά δημοτική γραμμή και θα διερευνηθεί πως αυτή η ξεκομμένη σήμερα γραμμή θα μπορέσει με μία ενωτική γραμμή να συνδεθεί με τον κύριο σιδηροδρομικό άξονα που καταλήγει στο Σταθμό Λαρίσης. Αυτό πρακτικά θα μπορούσε να σημάνει την λειτουργία ενός light train με σύγχρονη τεχνολογία καυσίμου όπως το υδρογόνο για την αποφυγή επιπλέον κόστους εγκατάστασης ηλεκτροκίνησης.

Το σχέδιο είναι ιδιαίτερα φιλόδοξο και έχει ήδη κεντρίσει το ενδιαφέρον. Βέβαια πηγές που γνωρίζουν πολύ καλά το θέμα είναι σκεπτικοί με τις δυνατότητες σύνδεσης με τον τετραπλό διάδρομο. Από τους Αγίους Αναργύρους και μέχρι σχεδόν τον Κεντρικό Σταθμό της Αθήνας, η γραμμή είναι είτε υπογειοποιημένη, είτε υπογειοποιείται (αναφερόμαστε στην υπό κατασκευή σιδηροδρομική σήραγγα Σεπολίων). Ωστόσο αυτό είναι μία υπόθεση εργασίας που θα φανεί μετά από σχετική μελέτη.

Μία παλιά πρόταση

Εδώ θα πρέπει επίσης να προσθέσουμε πως εναλλακτικά, υπάρχει από το 2005 μελέτη που έχει εκπονήσει το Εργαστήρι Αστικού Περιβάλλοντος του ΕΜΠ για τον ΟΑΣΑ και η οποία προέβλεπε μία γραμμή Τραμ που ξεκινούσε από τα Άνω Λιόσια και κατέληγε στο σταθμό Μετρό Κάτω Πατήσια. Η σύνδεση επιτυγχανόταν μέσω διέλευσης του Τραμ από την οδό Λιοσίων (για 200 μέτρα περίπου), την Στρατηγού Καλάρη και τερματισμό στον στο σταθμό. Η διάρκεια της μεταβίβασης είχε υπολογιστεί σε περίπου 17 λεπτά.

Προχωρά και το σχέδιο επανεργοποίησης της γραμμής Λιόσια-Ελευσίνα

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, ένα άλλο σημαντικό έργο που δείχνει να βγαίνει στην επιφάνεια και πάλι, είναι η ενεργοποίηση της γραμμής Άνω Λιόσια-Ελευσίνα και μελλοντικά Μέγαρα. Να θυμίσουμε ότι το 2018 είχε υπογραφεί μνημόνιο συνεργασίας του υπουργείου ΥΠΟΜΕ, της ΕΡΓΟΣΕ, του ΟΣΕ και των ΕΛΠΕ. Η Ασπροφώς είχε αναλάβει την εκπόνηση των σχετικών μελετών.

Πρόκειται για την αναβάθμιση σε κανονικού εύρους, της παλιάς μετρικής γραμμής που συνδέει τα Άνω Λιόσια, τον Ασπρόπυργο, την Ελευσίνα και συνεχίζει προς Μέγαρα και Κόρινθο. Το έργο θεωρείται σημαντικό λόγω της ραγδαίας ανάπτυξης του Θριάσιου Πεδίου αλλά και της ανάγκης σύνδεσης με μέσο σταθερής τροχιάς και της Ελευσίνας. Η γραμμή θα εκτελεί δρομολόγια προαστιακού τύπου και θα συνδέσει την Δυτική Αττική με το δίκτυο ΜΣΤ της πρωτεύουσας.

ypodomes.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.