Σάββατο 7 Νοεμβρίου 2020

Ενημέρωση ΠΕΠΕ για την ΣΣΕ

 ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ για την ΣΣΕ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ


Συνάδελφοι –Συναδέλφισες

 

Πραγματοποιήθηκε χτες η 4η συνάντηση για την υπογραφή νέας ΣΣΕ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Σε αυτήν το Σωματείο μας εκπροσωπήθηκε από

τον   Πρόεδρο Γενιδούνια Κώστα , τον  Γενικό Γραμματέα Ποργιάζη Αθανάσιο (Μέσω τηλεδιάσκεψης), τον Ταμία  Κλειδαρά Αντώνη (μέσω τηλεδιάσκεψης)και  το  μέλος ΔΣ Πέτρο Μωραΐτη (μέσω τηλεδιάσκεψης). Ο συνάδελφος Μωραΐτης δήλωσε πριν ξεκινήσει η διαδικασία ότι αποχωρεί γιατί δεν προσήλθε στην συνάντηση το 3ο Σωματείο (ΣΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ) δηλώνοντας πως η παράταξη του δεν μπορεί να συμμετάσχει στις διαπραγματεύσεις όταν δεν συμμετέχει σε αυτές το 3ο Σωματείο.

Την ΠΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκπροσώπησαν οι συνάδελφοι  Βασίλης Ζαβογιάννης  (Πρόεδρος) και Σωτήρης Παπαδόπουλος (Γενικός Γραμματέας).

To ΣΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει αποχωρήσει από την 3η συνάντηση παρότι προσκλήθηκε κανονικά καθώς ζήτησε να ακυρωθεί η διαδικασία διαπραγματεύσεων που ξεκίνησε τον Ιούλιο και να επανεκκινήσει αυτή τώρα!  

Στην συνάντηση η Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ επανέλαβε τις θέσεις για την επίπτωση της υγειονομικής κρίσης στα οικονομικά της εταιρείας (υπολογίζει επιπλέον πτώση 80% στα έσοδα Νοεμβρίου, ενώ αν "ανοίξει" το lock down τον Δεκέμβρη, υπολογίζει επιπλέον μείωση για τον μήνα αυτό 25% σε σχέση με την περσινή χρονιά)

Αναφορικά με τα οικονομικά στοιχεία, για τα οποία πρέπει να έχουν γνώση όλοι οι εργαζόμενοι,  ο κύκλος εργασιών το 2019 ήταν 126 εκ Ευρώ ενώ τα έξοδα 124.8 εκ Ευρώ με τις αποσβέσεις, δηλαδή η εταιρεία παρουσίασε κέρδη 1.2 εκ Ευρώ.

Στα έσοδα υπολογίζεται και η ετήσια Κρατική Επιδότηση των 50 εκ Ευρώ. 

Τα έσοδα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για το 2019 προέρχονται απο 

  1. 56 εκ Ευρώ πωλήσεις εισιτηρίων στις επιβατικές αμαξοστοιχίες
  2. 14 εκ Ευρώ πωλήσεις από τις εμπορευματικές αμαξοστοιχίες
  3. 50 εκ Ευρώ από την ετήσια Κρατική Επιχορήγηση 
  4. 1.9 εκ Ευρώ μεταφορές με λεωφορεία
  5. 3.1 εκ Ευρώ διάφορα άλλα

Tα κύρια έξοδα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ  το 2019 αφορούν κόστος μισθοδοσίας (33 εκ Ευρώ), τέλη πρόσβασης στο Δίκτυο (16 εκ Ευρώ), συντήρηση τροχαίου υλικού (18 εκ Ευρώ), Καύσιμα (13 εκ Ευρώ), Ηλεκτρική ενέργεια έλξης (6 εκ Ευρώ), Καθαρισμοί (1.5 εκ Ευρώ), Διάφορα έξοδα-ενοίκια τροχαίου υλικού (18 εκ Ευρώ), αποσβέσεις (17 εκ Ευρώ).

 

 

Για φέτος- 2020- και λόγω  της κρίσης Covid,  η Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκτιμά πτώση εσόδων κατά  25%, περίπου 25-30 Εκ Ευρώ, ενώ αναμένει την απόφαση για επιδότηση των "άδειων θέσεων" λόγω των περιορισμών του Covid.

Είναι άγνωστο αν θα καταβληθεί το σύνολο της Κρατικής επιχορήγησης για το 2020 λόγω της κατάργησης επιβατικών δρομολογίων. (Το Σωματείο μας έχει ζητήσει να δοθεί).

Στην χτεσινή συνάντηση  η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έθεσε και πάλι ζήτημα για την μισθολογική αναγνώριση των πτυχίων, θέτοντας ζήτημα "συνάφειας" του τίτλου σπουδών για την κάθε θέση εργασίας. Για τις αμοιβές που δίνονται σήμερα για τα πτυχία  η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πρότεινε αυτές να συνεχίσουν να δίνονται κανονικά ως  παγιωμένη "προσωπική διαφορά". Το Σωματείο μας απέρριψε την πρόταση, η Διοίκηση  επιμένει  και το θέμα θα συζητηθεί και στην επόμενη συνάντηση.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποδέχθηκε το αίτημα μας για θέσπιση επιδόματος για τους μηχανοδηγούς που  με απόφαση υγειονομικής επιτροπής βρίσκεται εκτός κυρίων καθηκόντων, με την προϋπόθεση ότι αυτοί θα απασχολούνται όπως ορίζει η ισχύουσα ΣΣΕ. 

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποδέχθηκε και εξετάζει το αίτημα μας για σημαντική αύξηση της χιλιομετρικής αποζημίωσης με την λειτουργία του Etcs στις επιβατικές αμαξοστοιχίες  στον άξονα Αθήνα- Θεσσαλονίκη. Το Etcs προβλέπεται -σύμφωνα με την πληροφόρηση που έχει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ απο το Υπουργείο Μεταφορών- να λειτουργήσει εντός του 2021. 

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποδέχεται να συζητηθούν επιπλέον οριζόντιες αυξήσεις (μισθούς -  χιλιομετρική αποζημίωση) με την λήξη της υγειονομικής κρίσης και με τα μέρη να συμφωνούν πως η περίοδος αυτή προσδιορίζεται  τον Οκτώβρη του 2021

Το Σωματείο μας έθεσε και πάλι το ζήτημα της αναγνώρισης   προϋπηρεσίας για τους νέους μηχανοδηγούς, που έχει απορρίψει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Το Σωματείο μας περιμένει την απάντηση της εταιρείας για το ζήτημα. Συζητείται –έπειτα από αίτημα της ΠΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ- η αναγνώριση της εντός εταιρείας προϋπηρεσίας μέσα στην διάρκεια της διετούς ΣΣΕ (αφορά συναδέλφους  που εργάζονταν στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ με συμβάσεις ορισμένου χρόνου- "μπλοκάκι" ακόμα και απο το 2007, υπέγραψαν συμβάσεις αορίστου χρόνου και εντάχθηκαν στην ΣΣΕ, αλλά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν τους έχει αναγνωρίσει τον χρόνο προϋπηρεσίας -ούτε αυτόν εντός της εταιρείας).

 Το Σωματείο μας  δήλωσε ότι ζητά στο άρθρο 6 να αλλάξει η διατύπωση για τις συνεχόμενες ημέρες εργασίας και ζήτησε πρόσληψη (άμεσα και  μέσω εσωτερικών μετατάξεων) 25 τουλάχιστο μηχανοδηγών με έμφαση στο μηχανοστάσιο Βόρειας Ελλάδας, λαμβάνοντας υπόψη τις επερχόμενες συνταξιοδοτήσεις. Συνολικά μέχρι σήμερα και μετά την συμφωνία του Σωματείου μας το 2017 με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έχουν προσληφθεί 90 και πλέον νέοι μηχανοδηγοί (32 ΜΘ – 3 Λιανοκλάδι-5 Αλεξανδρούπολη-1 Λάρισα-4 Πάτρα- 46 ΜΑΙ) ενώ αποχώρησε ένας εκπαιδευόμενος μηχανοδηγός τον Αύγουστο.

Θυμίζουμε ότι στην 3η συνάντηση η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε αποδεχτεί την αναδιαμόρφωση των μισθολογικών κλιμακίων (και τα οποία έχουμε κοινοποιήσει σε όλους) με βάση όσα προτείναμε.

Οι διαπραγματεύσεις θα συνεχιστούν την επόμενη εβδομάδα και θα υπάρξει εκ νέου ενημέρωση.

                                          Επιπτώσεις λόγω Covid και Lock Down

 

Το Σωματείο μας  απέρριψε την Πέμπτη αίτημα της Διοίκησης τα αρτηριακά τρένα να πραγματοποιούνται -μέχρι την Κυριακή- με διανυκτέρευση στην Θεσσαλονίκη λόγω της αύξησης των κρουσμάτων Covid στην πόλη προς αποφυγή παραμονής μας σε ξενοδοχεία

Σήμερα και αύριο, τα τρένα πραγματοποιούνται συνάντηση (50/51, 52/53,54/55,56/57,58/59) ενώ απο Δευτέρα τα 2  ζεύγη αρτηριακών  τρένων που μένουν θα πραγματοποιούνται επίσης συνάντηση (52/53,56/57).

 

 

 

Σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα (7/11) και τις ανακοινώσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από Δευτέρα 9 Νοεμβρίου  και μετά τις καταργήσεις λόγω Covid (ελπίζουμε να μην γίνουν περαιτέρω)  για το

 

·        Μηχανοστάσιο Αλεξανδρούπολης παραμένει 1 υπηρεσία (4 μηχανοδηγοί)

·        Καμία υπηρεσία για το μηχανοστάσιο Δράμας (2 μηχανοδηγοί)

·       Καμία υπηρεσία για το μηχανοστάσιο Βόλου (8 μηχανοδηγοί)

·       Καμία  υπηρεσία για το κλιμάκιο Πύργου (3 μηχανοδηγοί)

·       Καμία υπηρεσία για κλιμάκιο  Διακοπτού (2 μηχανοδηγοί)

·       6 υπηρεσίες για το μηχανοστάσιο Λιανοκλαδίου (11 μηχανοδηγοί)

·       6 υπηρεσίες  για το μηχανοστάσιο Πάτρας (10 μηχανοδηγοί)

·       4 υπηρεσίες για το μηχανοστάσιο Κιάτου (11 μηχανοδηγοί)

·       4 υπηρεσίες για το μηχανοστάσιο Λάρισας (6 μηχανοδηγοί)

·       Για το μηχανοστάσιο ΜΑΙ περίπου 56 υπηρεσίες (109  μηχανοδηγοί)

·       Για το μηχανοστάσιο Θεσσαλονίκης περίπου 20-22 υπηρεσίες ME τις συναντήσεις των αρτηριακών (48 μηχανοδηγοί).

 

Το Σωματείο μας έχει ξεκαθαρίσει ότι δεν θα δεχτεί την εφαρμογή μέτρων που  έχουν ψηφιστεί στα εργασιακά (Αναστολή Συμβάσεως Εργασίας – εκ περιτροπής εργασία) για κανένα μηχανοδηγό καθώς κάθε τέτοια ενέργεια θέτει σε κίνδυνο την εργασιακή ειρήνη σε μια κρίσιμη περίοδο για όλους (ΤΡΑΙΝΟΣΕ- Εργαζόμενους).

Συζητούνται οι βέλτιστες λύσεις για όλο το προσωπικό και θα υπάρχει ενημέρωση τις επόμενες ημέρες για τυχόν εξελίξεις.

Συνάδελφοι

Όπως όλοι αντιλαμβάνονται οι διαπραγματεύσεις διεξάγονται σε ένα πολύ δύσκολο περιβάλλον για όλους τους εργαζόμενους στην χώρα. Σε αυτές το Σωματείο προσπαθεί να διασφαλίσει και να επεκτείνει όσα έχουμε κατακτήσει με την τελευταία ΣΣΕ του 2018.

Το Σωματείο μας δεν πρόκειται να κάνει υποχωρήσεις με αφορμή την κρίση Covid-2019.

Στην μισθοδοσία Οκτωβρίου πληρώθηκε το bonus της ισχύουσας ΣΣΕ σε όλους τους μηχανοδηγούς ενώ επιλύθηκε –και με αναδρομική ισχύ- το θέμα των 5 tutor.

Στις συζητήσεις για την ΣΣΕ το Σωματείο μας έχει θέσει και το ζήτημα των εκπαιδευτικών αμοιβών και της αμοιβής όσων εκτελούν χρέη τμηματάρχη, εκκρεμότητα η οποία συζητείται με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Είμαστε βέβαιοι ότι και υπό αυτές τις συνθήκες το αποτέλεσμα θα δικαιώσει τις προσπάθειες μας.

Τηρούμε τα μέτρα ατομικής προστασίας, προστατεύουμε εαυτούς, τις οικογένειες μας και το επιβατικό κοινό.

ΜΕΝΟΥΜΕ ΥΓΙΕΙΣ και ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ την προσπάθεια μας.

 

                                             Για το Δ.Σ.

 

    Ο    Πρόεδρος                                   Ο Γ. Γραμματέας

 

 Γενιδούνιας Κώστας                                Α. Ποργιάζης






1 σχόλιο:

Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.