Ως προσπάθεια δημιουργίας εντυπώσεων ενόψει της κατάθεσης αναθεωρημένης δεσμευτικής προσφοράς για την εταιρεία συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου
υλικού (ΕΕΣΣΤΥ) ερμηνεύουν παράγοντες της αγοράς τη δημοσιοποίηση από την τελευταία του ζητήματος των φερόμενων χρεών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Η, υπό ιδιωτικοποίηση, ΕΕΣΣΤΥ ανακοίνωσε, χθες, ότι έχει οδηγηθεί σε απόλυτη οικονομική ασφυξία εξαιτίας των οφειλών για υπηρεσίες συντήρησης, ύψους 10 εκατ. ευρώ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ωστόσο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που έχει περιέλθει στον έλεγχο της ιταλικής Ferrovie, διευκρίνισε ότι όλες οι οικονομικές υποχρεώσεις για τις εργασίες της βασικής συντήρησης του τροχαίου υλικού, μέχρι τις 31/05/2018, έχουν εξοφληθεί.
Τα παραστατικά
Και τόνισε ότι η ισχύουσα σύμβαση προβλέπει πως η ΕΕΣΣΤΥ καταθέτει κοστολογημένη τεχνική προσφορά για τις εργασίες αυτές και μετά από έγκριση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. προχωρά στην υλοποίησή τους. Διευκρίνισε ακόμη ότι η εξόφληση των εργασιών αυτών γίνεται με την προσκόμιση των σχετικών παραστατικών, με την ΕΕΣΣΤΥ να μην έχει προσκομίσει -παρά τις επανειλημμένες γραπτές οχλήσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ- ούτε κοστολογημένες τεχνικές προσφορές ούτε τα νόμιμα παραστατικά για τις εργασίες της συμπληρωματικής συντήρησης. Σημείωσε ότι η ΕΕΣΣΤΥ "προβαίνει σε εργασίες συντήρησης, τις οποίες αυθαίρετα και μονομερώς χρίζει "εργασίες συμπληρωματικής συντήρησης", χωρίς να τηρούνται οι συμβατικές προϋποθέσεις".
Και δεδομένου ότι η ΕΕΣΣΤΥ αδυνατούσε να παράσχει το αναγκαίο τροχαίο υλικού προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, υπήρξε ορατός ο κίνδυνος κατάργησης των πρωινών και απογευματινών δρομολογίων μεταξύ Άνω Λιοσίων – Κορωπίου. Εν τέλει, τα τρένα κυκλοφορούν κανονικά, καθώς φαίνεται ότι μετά την "πρόσκληση" της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς την ΕΕΣΣΤΥ για συγκρότηση Τεχνικής Επιτροπής προς επίλυση των Τεχνικών Διαφορών, η εταιρεία προχώρησε στην παροχή του τροχαίου υλικού.
Η επικείμενη ιδιωτικοποίηση
Η διαμάχη αυτή καταδεικνύει, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, την αδυναμία συνύπαρξης μίας ιδιωτικής εταιρείας, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με μία δημόσια, την ΕΕΣΣΤΥ.
Αυτό όταν η διοίκηση της εταιρείας συντήρησης τροχαίου υλικού, τον περασμένο Μάρτιο, με δύο αναρτήσεις ("μερικές αναμφισβήτητες αλήθειες για την πώληση της ΕΕΣΣΤΥ", "το μη εύλογον του τιμήματος αγοράς") στον εταιρικό ιστότοπο (http://eessty.gr), είχε διατρανώσει την αντίθεσή της με την επικείμενη πώληση του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της, που αποτελεί, αν μη τι άλλο, ειλημμένη κυβερνητική απόφαση.
H ΕΕΣΣΤΥ, με πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο τον Γ. Αντωνιάδη και τον Γ. Αναγνωστόπουλο, είχε κάνει λόγο για μη εύλογο τίμημα εξαγοράς, του οποίου το αρχικό ύψος τοποθετείται σε 9-10 εκατ. ευρώ, ενώ πρότεινε την επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού και τη διάθεση του 49%.
Αν μέχρι τέλους Ιουνίου 2017, δεν υπάρξει σοβαρή επενδυτική πρόταση – πράγμα δύσκολο κατά την ταπεινή μου άποψη – η ΕΕΣΣΤΥ Α.Ε. ας παραμείνει κρατική. Είναι απαραίτητη μια γενναία κυβερνητική απόφαση που θα υλοποιεί το παράλληλο πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ, στην αντίθετη κατεύθυνση από την εκποίηση ενός κρίσιμου τομέα της δημόσιας περιουσίας, που θα αναβαθμίζει τον σιδηρόδρομο σε απαραίτητο μέσο ανάπτυξης για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας" έχει αναφέρει σε άρθρο του ο κ. Αντωνιάδης.
Σε κάθε περίπτωση, την Παρασκευή, εάν δεν δοθεί νέα παράταση, κάτι που δεν συγκεντρώνει μεγάλες πιθανότητες, αναμένεται η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ως ο μοναδικός υποψήφιος πλειοδότης, να υποβάλει την αναθεωρημένη οικονομική προσφορά, καθώς οι ανεξάρτητοι εκτιμητές όρισαν το εύλογο τίμημα σε 18,5 εκατ. και 23 εκατ. ευρώ.
dimitris.delevegos@capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.