Πέμπτη 12 Οκτωβρίου 2017

Δελτίο Τύπου από τη συνδικαλιστική παράταξη ΕΝΟΤΗΤΑ για τις αστικές συγκοινωνίες

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 12 Οκτωβρίου 2017

Η «ΕΝΟΤΗΤΑ» στα πλαίσια των αποφάσεων του Γενικού της Συμβουλίου συνεδρίασε με τα στελέχη της στις αστικές συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ, ΟΣΥ, ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ) με στόχο την ενημέρωση και την καταγραφή της πραγματικής κατάστασης στην οποία έχουν περιέλθει οι αστικές συγκοινωνίες και τη δημοσιοποίηση των θέσεών της για την αντιμετώπιση της τραγικής εικόνας που επικρατεί σήμερα.



Οι διαπιστώσεις, οι θέσεις και οι προτάσεις μας θεωρούμε ότι διαμορφώνουν μία νέα προοπτική για την εξυπηρέτηση των επαγγελματικών συμφερόντων των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες.

Εικόνα κατάρρευσης και εγκατάλειψης των αστικών συγκοινωνιών

Η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ με μεθοδικότητα και προκλητικό τρόπο οδηγεί τις αστικές συγκοινωνίες στην πλήρη οικονομική κατάρρευση με στόχο την εκποίηση των υποδομών τους.

Με αυτό τον τρόπο νομίζει ότι μπορεί να δικαιολογήσει την πολιτική της απόφαση δηλαδή «προσπαθήσαμε αλλά δεν μπορέσαμε να κρατήσουμε το δημόσιο χαρακτήρα των συγκοινωνιών» κοροϊδεύοντας εαυτούς και αλλήλους.

Πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η απόρριψη από το Υπουργείο Οικονομικών του αιτήματος της ΟΣΥ ΑΕ για την κάλυψη του ελλείμματος 32 εκατομμυρίων ευρώ πράγμα που οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην εφαρμογή του άρθρου 47 του κ.ν.2190/1920, που προβλέπει τη λύση της εταιρείας.

Τη στιγμή που η Κυβέρνηση αρνείται συνειδητά να προχωρήσει στην οικονομική εξυγίανση του κλάδου συνεχίζει τάχα την «κοινωνική πολιτική» με ξένα κόλλυβα δηλαδή την ελεύθερη μετακίνηση ευπαθών ομάδων πληθυσμού, όπως  για παράδειγμα αυτή των ανέργων. (Μόνο η δωρεάν μετακίνηση των πολιτών κατά τις δύο πρώτες εβδομάδες των capital controls κόστισαν στο ΟΑΣΑ 9,5 εκατομμύρια ευρώ).

Αυτή η πολιτική απάτη της «κοινωνικής προσφοράς» συνδυάσθηκε με τη μη καταβολή των οφειλών των Υπουργείων προς τον Οργανισμό.

Το Υπουργείο Εργασίας διατηρούσε οφειλές από το 2011 και αυτό συνεχίσθηκε με τη μη υπογραφή σχετικών αποφάσεων για παροχή δωρεάν ή μειωμένου κομίστρου μετακίνησης πληθυσμιακών ομάδων. 

Οι συσσωρευμένες απλήρωτες υποχρεώσεις τις ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ μόνο 
 το 2015 ανέρχονταν σε 190 εκατομμύρια ευρώ.

Η δε δημοσίευση των προϋπολογισμών των Αστικών συγκοινωνιών για το 2017 προβλέπει έλλειμμα 58 εκατομμύρια ευρώ. Παράλληλα ο κύκλος εργασιών για το σύνολο των συγκοινωνιών κατέγραψε μείωση 9,43%.

Όλα αυτά σημαίνουν ότι οι συγκοινωνιακοί φορείς έχουν πέσει σε βαθιά κρίση πράγμα που σημαίνει ότι εκτός από το συνολικό έλλειμμα των 58,2 εκατομμυρίων (αστικές συγκοινωνίες) ακόμη και η κερδοφόρα μέχρι πέρυσι ΣΤΑΣΥ (Μετρό – Τραμ - Ηλεκτρικός) θα εμφανίσει έλλειμμα 22,4 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το αντίστοιχο έλλειμμα για την ΟΣΥ θα ξεπεράσει τα 35 εκατομμύρια ευρώ.

Φυσικά η ύφεση στους οργανισμούς συγκοινωνιών θα συνεχισθεί, αφού ούτε το παραμικρό σχέδιο δεν υπάρχει για την ανασυγκρότηση και ενίσχυσή τους αφού ούτε και το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα μπορέσει να αποφέρει άμεσα οφέλη.

Όλα αυτά γίνονται σε βάρος των πολιτών και των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες.

Κλείνουν τα μάτια στην αντιμετώπιση της λαθρεπιβίβασης που κοστίζει ετησίως 60 εκατομμύρια ευρώ!!

(Καταλαβαίνουμε ότι είναι δύσκολη η απεμπλοκή από τις συνιστώσες του κινήματος «δεν πληρώνω»!!)

Δυστυχώς όμως, κλείνουν τα μάτια και στην πρωτόγνωρη βία και μανία ομάδων που καταστρέφουν λεωφορεία, ακυρωτικά μηχανήματα κλπ με παράλληλη διαπόμπευση εργαζομένων (ελεγκτών κλπ.) και με κόστος δεκάδων εκατομμύριων ευρώ.

Το σχέδιο απαξίωσης των συγκοινωνιών φαίνεται στην εικόνα πλήρους διάλυσης του στόλου, ο οποίος δεν ανανεώνεται με αποτέλεσμα να είναι σε λειτουργία 800 λεωφορεία από τα 2000 αφού υπάρχει έλλειψη ανταλλακτικών!! 

Τέλος, χρήζει ψυχιατρικής ανάλυσης η κρατικοποίηση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης!

Γιατί άραγε υπάρχει αυτή η διττή πολιτική;

Γιατί απλά εμφανίζουν τάχα με την απόφαση αυτή ότι κάνουν μία επαναστατική πολιτική πράξη ενώ στην ουσία αποδεχόμενοι την ένταξη στο Ταμείο αποκρατικοποιήσεων του συνόλου των αστικών συγκοινωνιών με αυτή την ενέργειά τους θα οδηγήσουν την εταιρεία στο απόλυτο τέλμα για πιο γρήγορη εκποίηση αφού θα «εκκαθαριστεί» εσωτερικά! 

Η «ΕΝΟΤΗΤΑ» έχει ξεκάθαρη θέση για το μέλλον
των αστικών συγκοινωνιών

Η θέση της παράταξής μας είναι ξεκάθαρη και συνεπής με το ευρωπαϊκό πλαίσιο λειτουργίας των αστικών συγκοινωνιών.
Είναι μονόδρομος η διατήρηση του Δημόσιου Χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών.
Αυτό όμως δε σημαίνει ότι αποδεχόμαστε τις παθογένειες ενός αναποτελεσματικού φορέα που λειτούργησε επί δεκαετίες κάτω από κομματικές ομπρέλες, πράγμα που οδήγησε στην πλήρη απαξίωση τις εταιρείες συγκοινωνιών.
Εμείς θέλουμε τη σύγχρονη μετεξέλιξή τους ώστε με σωστή οργάνωση και σύγχρονη υποδομή θα προσφέρουν αξιόπιστες υπηρεσίες στους πολίτες.
Δεν κλείνουμε τα μάτια στην ταχύτητα των αλλαγών που συντελούνται παγκοσμίως στον κλάδο των μεταφορών.
Το ίδιο το συνδικαλιστικό κίνημα πρέπει να φύγει από το παρελθόν και να αντιμετωπίσει πειστικά το μέλλον.
Δεχόμαστε όλες τις σύγχρονες μορφές μετεξέλιξης όπως πχ. είναι το ηλεκτρονικό εισιτήριο (που δυστυχώς σχεδιάσθηκε και υλοποιείται στο πόδι) ή τον εκσυγχρονισμό του στόλου ου βασίζεται στη νέα τεχνολογία.
Διεκδικούμε επιτέλους ένα σύγχρονο management στις διοικήσεις των εταιρειών μακριά από φίλους και συγγενείς κομματικών παραγόντων.
Απαιτούμε ένα σύγχρονο πλαίσιο εκπαίδευσης των εργαζομένων στις συγκοινωνίες.
Το συνδικαλιστικό κίνημα βλέποντας ότι προοπτικά η επέκταση μιας εταιρείας (πχ. ΜΕΤΡΟ) πολλές φορές λειτουργεί σε βάρος άλλων (Λεωφορεία – Τρόλεϊ) πρέπει το ίδιο να προτείνει την έννοια της κινητικότητας και της αξιοποίησης του ανθρώπινου δυναμικού με στόχο την απόλυτη διασφάλιση της εργασίας.
Αναγκαζόμαστε να αποδεχθούμε τη σημερινή πραγματικότητα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Φυσικά είναι θλιβερό να εκποιείται μία εταιρεία έναντι πινακίου φακής.
Όμως αυτό δε σημαίνει ότι η παρουσία και η ενίσχυση της θέσης των εργαζομένων στη νέα εταιρεία θα ξεκινήσει με τη μη αποδοχή της νέας πραγματικότητας και τη λογική ενός κλεφτοπόλεμου που επιζητούν οι επαναστάτες του χώρου.
Συντεταγμένα το συνδικαλιστικό κίνημα πρέπει να στηρίξει ξεκάθαρα τις προσπάθειες των εργαζομένων στη νέα εταιρεία για διασφάλιση των θέσεων εργασίας και των κατακτήσεών τους μέσω της ανάπτυξης των δραστηριοτήτων της εταιρείας.
Παράλληλα η θέση μας για τον ΟΣΕ είναι η διατήρηση της λειτουργίας της σιδηροδρομικής υποδομής και της αναζήτησης νέου μοντέλου στην κατεύθυνση της ενοποίησης ΟΣΕ – ΕΡΓΟΣΕ αφού ο ΟΣΕ για μας αποτελεί τον κεντρικό βραχίονα υποδομής και επιδομής.
Κλείνοντας την παρουσίαση των θέσεών μας για το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών θέλουμε να ξεκαθαρίσουμε τη θέση μας, για την υποτιθέμενη «κοινωνική πολιτική» υπέρ των ανέργων και των ευπαθών κοινωνικών ομάδων.
Φυσικά αποδεχόμαστε και διεκδικούμε μία πολιτική φθηνού εργατικού εισιτηρίου (πχ. πρωινές ζώνες) ή δωρεάν μετακίνησης ευπαθών ομάδων. Όμως η ευθύνη και το κόστος μίας τέτοιας πολιτικής ανήκει αποκλειστικά στο κράτος και στον Κρατικό Προϋπολογισμό. Η μετακύλιση του κόστους δεν μπορεί να γίνει στις εταιρείες και στον συνεπή πολίτη ου χρησιμοποιεί τις αστικές συγκοινωνίες.
📷Είναι η ώρα η Κυβέρνηση να αποδείξει έμπρακτα την πολιτική αντιμετώπισης της ανθρωπιστικής κρίσης με έργα και όχι με δανεικά σε βάρος άλλων.

Η «ΕΝΟΤΗΤΑ»
βάζει τις βάσεις
για μία άλλη συνδικαλιστική εκπροσώπηση στις συγκοινωνίες
και στις μεταφορές.

Στον κλάδο των αστικών συγκοινωνιών δραστηριοποιούνται σήμερα πολλές συνδικαλιστικές οργανώσεις.
Αν ανατρέξει κάποιος στο διαδίκτυο θα βρεθεί μπροστά σε μία εκπληκτική εικόνα πολυδιάσπασης της συλλογικής έκφρασης με τη λειτουργία δεκάδων πρωτοβάθμιων οργανώσεων.
Αυτή η πολυδιάσπαση μπορεί φυσικά να εξυπηρετεί τη λογική συνδικαλιστικών αποσπάσεων και διατήρηση μίας ανύπαρκτης εξουσίας από την άλλη όμως αποδυναμώνει τη δυναμική της συλλογικής διαπραγμάτευσης και στο τέλος ζημιώνει τους ίδιους τους εργαζόμενους.
Η «ΕΝΟΤΗΤΑ» διεκδικεί ένα σύγχρονο, ενωτικό, ευρωπαϊκό, δυναμικό συνδικαλιστικό στερέωμα με κατεδάφιση του σημερινού αναξιόπιστου, αναποτελεσματικού και αποδυναμωμένου συνδικαλιστικού μοντέλου.
Ειδικά στις αστικές συγκοινωνίες διεκδικούμε την ανασυγκρότηση των συνδικαλιστικών οργανώσεων με την καθιέρωση ενός επιχειρησιακού σωματείου σε κάθε εταιρεία κάτω από την ομπρέλα μίας δυνατής Ομοσπονδίας Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
Δεύτερο βήμα και όραμα πρέπει να είναι η συγκρότηση μελλοντικά μίας μεγάλης Ομοσπονδίας Μεταφορών.
Η «ΕΝΟΤΗΤΑ» μαζί με τα στελέχη της στις αστικές συγκοινωνίες θα αναδείξει τις θέσεις της με τη συγκρότηση ψηφοδελτίων παντού και απευθείας συναντήσεις με τους εργαζόμενους.


Αφήνουμε το παλαιό πίσω μας.
Προχωράμε στο αύριο με λογισμό και όνειρο.

ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ της «ΕΝΟΤΗΤΑΣ δύναμης ευθύνης και προοπτικής»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.