Τετάρτη 20 Σεπτεμβρίου 2017

Π. Τερζόγλου: Ο δήθεν αγώνας για το ξεπούλημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ


Αποτέλεσμα εικόνας για τερζόγλου παναγιώτης

Λάβαμε και δημοσιεύουμε επιστολή του συναδέλφου Π. Τερζόγλου.

Ο ΔΗΘΕΝ ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΤΗΣ ΤΡΑΙΝΟΣΕ



Από τη μια έκαναν «αγώνα» ενάντια στους Ιταλούς και από την άλλη, διαπραγματεύονταν μαζί τους … το χιλιάρικο!


Θέλοντας να συμβάλλω κι εγώ με τις μικρές μου δυνάμεις στην ενημέρωση των σιδηροδρομικών και στη διαλεύκανση των όσων προηγήθηκαν της υπογραφής της ΣΣΕ του 2016, ανέτρεξα στο αυριανικό και προβοκατόρικο blob του ΣΥΡΙΖΑ/ΔΙΚΤΥΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ και στις ανακοινώσεις που αναρτούσε την εποχή εκείνη. Σε ότι αφορά λοιπόν τη συνάντηση με το ΤΑΙΠΕΔ, έγραψαν στις 18/7/2016:


Δευτέρα, 18 Ιουλίου 2016
Ολοκληρώθηκε η συνάντηση με το ΤΑΙΠΕΔ - Ενημέρωση
Ολοκληρώθηκε πριν απο λίγο η συνάντηση της ΠΟΣ και των Σωματείων με την Διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ. 
Σε αυτήν η Διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ ενημέρωσε για την διαδικασία που θα ακολουθηθεί μέχρι το πέρασμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο νέο ιδιοκτήτη.

Σύμφωνα με τα όσα ειπώθηκαν η μεταβίβαση θα γίνει πριν το τέλος του χρόνου αφού η Σύμβαση παραχώρησης θα πρέπει να περάσει απο το Ελεγκτικό Συνέδριο (διαδικασία που θα διαρκέσει μέχρι τέλος Αυγούστου, αρχές Σεπτεμβρίου), απο την Επιτροπή Ανταγωνισμού και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (για το θέμα της διαγραφής των ενισχύσεων που βαραίνουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ).
Η Διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ ενημέρωσε πως εντός των επόμενων ημερών θα επαναπροκηρυχτεί ο διαγωνισμός για την ΕΕΣΣΤΥ με διαδικασίες express (εντός 90 ημερών). Θεωρείται πως θα υπάρξει ενδιαφέρον απο τους Ιταλούς αλλά και ενδεχομένως απο τους Κινέζους.
Ο κ. Πιτσιόρλας ξεκαθάρισε πως δεν έχει τεθεί κανένα θέμα για το προσωπικό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενώ ανέφερε και την σύμβαση με τα ΥΓΟΣ που θεωρεί ότι διασφαλίζουν τους υπηρετούντες. 
Ωστόσο αφέθηκε ανοικτό το ενδεχόμενο η Κυβέρνηση να προχωρήσει σε μετατάξεις για όσους επιθυμούν να αποχωρήσουν. Αντίθετα για την ΕΕΣΣΤΥ έχει τεθεί θέμα απο τους ενδιαφερόμενους για το υπάρχον προσωπικό,μετά τις αλλαγές στο ασφαλιστικό.
Για το θέμα της Συλλογικής Σύμβασης ανέφερε ότι το ΤΑΙΠΕΔ είχε ζητήσει εγγράφως να προχωρήσει η σύναψη της (στο πλαίσιο της προηγούμενης με βελτιώσεις) 2 φορές απο την Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. 
Υπήρξε σημαντική καθυστέρηση και έτσι το κείμενο που παρουσιάστηκε απο την ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν μπορούσε να γίνει δεκτό καθώς δόθηκε 5 μέρες πριν κλείσουν οι προσφορές για την ιδιωτικοποίηση.
Στο σημείο αυτό υπήρξε η έντονη αντίδραση των εργαζομένων που υπενθύμισαν ότι το κείμενο δόθηκε απο την Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ επίσημα, συμφωνήθηκε και πέρασε απο τα Συμβούλια μας.
Ο κ. Πιτσιόρλας αναγνώρισε το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί και τόνισε πως στην ουσία απο την πλευρά των επενδυτών έχει υπάρξει διαφωνία μόνο σε ένα άρθρο της Σύμβασης καθώς οι Ιταλοί επιθυμούν να αποτυπώσουν οι ίδιοι το θέμα της αμοιβής της παραγωγικότητας( αποδεχόμενοι ως βάση τον τρόπο που συμφωνήθηκε το 2014) καθώς θέλουν οι ίδιοι να αναδιοργανώσουν την εταιρεία (κτκλώματα εργασίας κτλπ).
Για το θέμα υπήρξε διάλογος για αρκετή ώρα και συμφωνήθηκε να υπάρξει επαφή του ΤΑΙΠΕΔ με τους επενδυτές προκειμένου να λήξει το θέμα.
Το νέο ραντεβού κλείστηκε για την Πέμπτη στις 5 το απόγευμα στα γραφεία του ΤΑΙΠΕΔ.
Απο την πλευρά του Σωματείου έγινε ξεκάθαρο ότι θα πρέπει να μεταφερθεί προς τους Ιταλούς,ότι η Συλλογική Σύμβαση είχε συμφωνηθεί και πέρασε και απο τις Γενικές μας Συνελεύσεις όπου οι εργαζόμενοι ενημερώθηκαν για το περιεχόμενο της.
Το λογικό θα είναι να βρεθεί λύση για το θέμα καθώς αυτήν την στιγμή δημιουργούνται σοβαρά προβλήματα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ τόσο στις εμπορικές συμφωνίες που έχει συνάψει όσο και στις επιβατικές αμαξοστοιχίες και την καταβολή των ΥΓΟΣ (θα μειωθούν σοβαρά στο τέλος της χρονιάς με το πλήθος των κινητοποιήσεων).
Τέλος, ο κ. Πιτσιόρλας ανέφερε πως το επόμενο διάστημα δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα για να λυθούν διαχειριστικά θέματα στην εταιρεία (τοποθετήσεις προσωπικού κτλπ)
Αυτήν την ώρα υπάρχει ανοικτή συνεδρίαση στα γραφεία της ΠΟΣ για το θέμα των κινητοποιήσεων και πως θα διαμορφωθεί η νέα κατάσταση μετά το ραντεβού που κλείστηκε για την Πέμπτη.
Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών 

Σχόλια δικά μου: Όπως βλέπετε το ζήτημα του ξεπουλήματος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξαντλήθηκε μόλις σε 54 (!) λέξεις ανάμεσα στις εκατοντάδες του κειμένου, χωρίς να προκαλέσει καμία αντίδραση. Αντίθετα, σύμφωνα με το κείμενο, υπήρξε έντονη αντίδραση για την καθυστέρηση για τη ΣΣΕ.
Πιο σημαντική είναι κατά την άποψη μου η ομολογία τους που είναι και ο λόγος της απουσίας μου από τη συνάντηση. Όπως παραδέχονται, η διαπραγμάτευση δεν γινόταν με την ελληνική κυβέρνηση αλλά με τους … Ιταλούς!!!
Πως γίνεται από την μια να λες ότι κάνεις απεργία ενάντια στο ξεπούλημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και από την άλλη να διαπραγματεύεσαι χιλιάρικα με τους αγοραστές, αυτό μόνο εργοδοτικοί και κυβερνητικοί συνδικαλιστές, μπορούν να το εξηγήσουν!

Ακολουθούν 2 σημειώματα τους με ενημέρωση για την αναστολή των απεργιών τους:

Δευτέρα, 18 Ιουλίου 2016
Αναστολή απο αύριο μέχρι την Πέμπτη
Μετά την σημερινή συνεδρίαση τα 2 Σωματεία αποφάσισαν απο κοινού την αναστολή των απεργιακών κινητοποιήσεων απο αύριο Τρίτη μέχρι και την Πέμπτη 21 Ιουλίου.Την Πέμπτη θα υπάρξει 
νέα συνάντηση με το ΤΑΙΠΕΔ και την Παρασκευή κοινή συνεδρίαση των 2 Σωματείων για να καθοριστούν οι επόμενες κινήσεις μας.
Θα εκδοθεί Δελτίο Τύπου.

Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών

Δευτέρα, 18 Ιουλίου 2016
Αναστολή 2 ημερών , σημαίνει αναστολή 2 ημερών.(και τίποτα παραπάνω)`
Με ενδιαφέρον διαβάζουμε στα social media εκπροσώπους παρατάξεων (ιδιαίτερα τον λαλίστατο εκπρόσωπο της ΑΣΚΕ) που μίλησαν μετά απο 11 μέρες απεργίας.Επί 11 μέρες κρυβόντουσαν καθώς δεν μπορούσαν να πιστέψουν την
μαζική συμμετοχή των μηχανοδηγών στις αγωνιστικές μας κινητοποιήσεις έχοντας χάσει κυριολεκτικά τον ύπνο τους καθώς αποδείχτηκε έμπρακτα ότι οι μηχανοδηγοί είναι δίπλα και ακολουθούν τις αποφάσεις του Σωματείου μας και αυτές των Γενικών Συνελεύσεων.

Με αφορμή λοιπόν την  αναστολή που αποφασίστηκε σήμερα ανακάλυψαν και πάλι τους Κυβερνητικούς συνδικαλιστές, τις πουλημένες ηγεσίες και πόσα άλλα.
Και τα ανακάλυψαν όσοι ήταν απόντες απο τους αγώνες, όσοι δεν τόλμησαν καν να πάρουν τον λόγο στην τελευταία συνεδρίαση του ΔΣ του Σωματείου μας για να προτείνουν κάτι.Προτίμησαν να κρυφτούν και να ...περιμένουν.
Μετά απο 11 συνεχόμενες μέρες πραγματικού αγώνα στα εμπορικά, μετά απο 25 και πλέον μέρες κινητοποιήσεων απο την 1η Ιουνίου ΟΛΟΙ έχουν καταλάβει αν δίνεται πραγματική μάχη ή όχι, τόσο ενάντια στην ιδιωτικοποίηση όσο και για την υπογραφή της συμφωνημένης ΣΣΕ.
Η αναστολή λοιπόν είναι απλά αναστολή και τίποτα παραπάνω. Είναι ενδεικτικό ότι το ΤΑΙΠΕΔ ζήτησε 10 μέρες και μετά την παρέμβαση του Προέδρου του Σωματείου μας (αλλά και του Προέδρου της ΠΟΣ) αυτό δεν έγινε δεκτό και η συνάντηση προσδιορίστηκε για την Πέμπτη.
Αν την Πέμπτη οι απαντήσεις του ΤΑΙΠΕΔ δεν είναι προς την κατεύθυνση που επιθυμούμε , την Παρασκευή στην συνεδρίαση του ΔΣ θα αποφασιστεί η συνέχεια του αγώνα.
Όσον αφορά την στάση της Δημοκρατικής Συμπαράταξης -που επικαλείται ο εκπρόσωπος της ΑΣΚΕ -για το θέμα της απόφασης της αναστολής, ας ερωτηθεί ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας για αυτήν που ήταν παρόντας και μίλησε  πολλές φορές με τον εκπρόσωπο του στην έλξη (στην κίνηση η ΠΑΣΚ κράτησε άλλη θέση). Εμείς την σεβόμαστε και θεωρούμε ότι συμβάλει στην μαχητικότητα που έχει αναπτυχθεί στο Σωματείο μας και θα είναι χρήσιμη στο προσεχές μέλλον.
Η ιστορία γράφει για τις μαζικές κινητοποιήσεις των μηχανοδηγών -μετά απο δεκαετίες- και αυτό δεν μπορεί να το αλλάξει κανένας όσο και αν το επιθυμεί για να αποκομίσει μικροπολιτικά οφέλη....

Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών
Τρίτη, 19 Ιουλίου 2016
ΝΑ ΤΟ ΞΕΧΑΣΟΥΝ
Η αναστολή των κινητοποιήσεων για 2 μέρες που αποφασίστηκε απο το Σωματείο μας, φαίνεται πως χρησιμοποιήθηκε απο συγκεκριμένους παράγοντες που θέλουν να αλλάξουν όρους της ήδη συμφωνημένης ΣΣΕ.
Το μήνυμα που τους στέλνουμε είναι. 
ΞΕΧΑΣΤΕ ΤΟΑΝ την Πέμπτη το ΤΑΙΠΕΔ δεν
βρεί λύση στο πρόβλημα που προέκυψε με την ΣΣΕ που συμφωνήθηκε με την Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εμπορικά τρένα θα ξαναδούν  μετά απο πάρααααα πολλές μέρες.

Όσον αφορά τα τυράκια που κυκλοφορούν στους διαδρόμους.
Όποιος νομίζει ότι οι μηχανοδηγοί θα πουλήσουν την υπογραφή τους και την συμφωνία τους στην τελευταία ΣΣΕ και δεν θα συνεχίσουν τον αγώνα ενάντια στην ιδιωτικοποίηση για τα τυράκια όσων απελπισμένα ψάχνουν μεθόδους για εργασιακή ειρήνη -την είχαν εγγυηθεί προφανώς στους Ιταλούς- , επίσης ΝΑ ΤΟ ΞΕΧΑΣΟΥΝ.
Εμείς ξέρουμε ότι η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας συμφωνήθηκε με την πολιτική ηγεσία (Σπίρτζης - Χρυσοβελώνη) και δόθηκε επίσημα στους σιδηροδρομικούς απο την Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην οποία μετέχει και ο εκπρόσωπος του Ταμείου.
Τα παιχνιδάκια τους αλλού.
Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών 
Το τελευταίο σημείωμα τους, αποδεικνύει ότι δεν έχουν κανένα φραγμό και καμία ηθική. Η παράγραφος «Όποιος νομίζει ότι οι μηχανοδηγοί θα πουλήσουν την υπογραφή τους και την συμφωνία τους στην τελευταία ΣΣΕ και δεν θα συνεχίσουν τον αγώνα ενάντια στην ιδιωτικοποίηση για τα τυράκια όσων απελπισμένα ψάχνουν μεθόδους για εργασιακή ειρήνη -την είχαν εγγυηθεί προφανώς στους Ιταλούς- , επίσης ΝΑ ΤΟ ΞΕΧΑΣΟΥΝ.» αποδείχνει αυτό που έχω πει και άλλες φορές και αυτό που έχουν διαπιστώσει όσοι τους έχουν γνωρίσει από κοντά. Εκτελούν διατεταγμένη υπηρεσία με ανταλλάγματα την πολιτική και επιχειρησιακή στήριξη των υπευθύνων και δεν ενδιαφέρονται ούτε για το σιδηρόδρομο ούτε για την άθλια κατάσταση της κυκλοφορίας ούτε για την εξόντωση των συναδέλφων τους ούτε για τα χαμηλά στάνταρντ της ασφάλειας. Αυτό που αναφέρουν στην παράγραφο, αυτό ακριβώς έκαναν.
Αφού απέτυχαν να λύσουν πάγια αιτήματα των συναδέλφων τους όπως τα επιδόματα θέσης κ.α., κατάφεραν και πήραν (τι ειρωνεία!) την αύξηση στα χιλιόμετρα από τον ενωμοτάρχη Τσαλίδη. Μόλις δε πήραν και το χιλιάρικο (αυτοί το ζητούσαν στο παρασκήνιο μόνο γι αυτούς) από τους Ιταλούς, δεν ξαναμίλησαν για απεργία ούτε για ξεπούλημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Έτσι κι αλλιώς αρκετοί από αυτούς, στην ιδιωτική εταιρεία του Προαστιακού είχαν προσληφθεί, από τον Βερελή και το Λιάπη. Δεν νοιάζονταν και τόσο για το δημόσιο σιδηρόδρομο!
Σε ότι αφορά την αναφερόμενη απεργία που έκαναν στα εμπορικά τρένα, το παρακάτω τελευταίο σημείωμα τους, δείχνει το πλαίσιο που έβαζαν και την υποκρισία τους.
Δευτέρα, 18 Ιουλίου 2016
11η μέρα απεργίας -Συνεχίζουμε ΔΥΝΑΤΑ, όλοι ΜΑΖΙ!

Στην 11η συνεχόμενη μέρα απεργίας μπήκαμε πλέον στα εμπορικά τρένα.
Οι μηχανοδηγοί με την σημερινή 24ωρη απεργία μαζί με τους συναδέλφους απο την ΠΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ στέλνουν σαφές μήνυμα ενάντια στην ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και υπενθυμίζουν
σε όλες τις κατευθύνσεις ότι ο αγώνας που δίνεται είναι αγώνας ΖΩΗΣ.
Τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί άνευ της δικής μας υπαιτιότητας στα εμπορεύματα είναι σοβαρά και μεγάλα με τις πολυεθνικές να πιέζουν καθημερινά για την επίλυση τους.
Η Ελληνική Κυβέρνηση οφείλει να δώσει  λύση σε ένα πρόβλημα που δεν δημιούργησαν οι εργαζόμενοι και να υπογραφεί άμεσα η συμφωνημένη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας για να εκκινήσει άμεσα η μεταφορά των εμπορικών.
Ο αγώνας ενάντια στην ιδιωτικοποίηση συνεχίζεται.

Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών
Πρέπει να ξεκαθαρίσω κάτι σημαντικό. Οι παραπάνω αναφορές μου, δεν αφορούν το σύνολο των συναδέλφων μηχανοδηγών αλλά την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ/ΔΙΚΤΥΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ. Αυτοί είναι που διαχειρίστηκαν την υπόθεση και έχουν την αποκλειστική ευθύνη. Ευθύνη για την κατάληξη έχουν όμως και οι ΠΑΣΚ – ΔΑΚΕ γιατί τους ακολούθησαν μέχρι τέλους.
Με τους συναδέλφους μηχανοδηγούς που προέρχονται από τον ενιαίο ΟΣΕ, μας συνδέουν κοινοί αγώνες και προσπάθειες από την εποχή που στην ΠΕΠΕ ηγούνταν συνάδελφοι όπως ο Αραβαντινός, ο Τασούλας, ο Αλεβίζος κ.α.
Στα πρώτα συνδικαλιστικά μου βήματα είχα πλάι μου αξιόλογους συντρόφους όπως οι αείμνηστοι Μαμάς και Πανόπουλος. Όταν μάλιστα το 1998 ήμουν εκπρόσωπος της ΠΟΣ στο ΤΑΠΟΤΕ ασχολήθηκα και με μία υπόθεση που ταλαιπωρούσε όλους τους συναδέλφους, τις ασφαλιστικές κρατήσεις που όμως δεν υπολογίζονταν στη σύνταξη.
Το σ.κ. μας είχε καλές στιγμές. Μία τέτοια ήταν η καθιέρωση το 1989 του θεσμού των ΣΣΕ. Μία άλλη ήταν η εκκαθάριση των διπλοεγγεγραμμένων από τα σωματεία.
Είχε και μαύρες στιγμές. Μία τέτοια ήταν το παρασκήνιο της ΣΣΕ 2016 και «ο αγώνας που δεν έγινε ποτέ» για να αποτραπεί το ξεπούλημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Οι εργαζόμενοι πρέπει να πάρουμε θέση. ΟΛΟΙ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.