Δευτέρα 3 Ιουλίου 2017

Συνεχίζεται το θρίλερ για το Σιδηροδρομικό έργο Ψαθόπυργος-Ρίο

Συνεχίζεται το θρίλερ με τον διαγωνισμό για το σιδηροδρομικό τμήμα Ψαθόπυργος-Ρίο. Στο ρόλο του
επιτεθέμενου, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com είναι πλέον η ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ η οποία έχει κάνει προδικαστική προσφυγή ενάντια στην απόφαση της ΕΡΓΟΣΕγια την αναδοχή του έργου στην DG Infrastrutture.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές η προσφυγή πρόκειται να συζητηθεί σήμερα στο ΔΣ της ΕΡΓΟΣΕ και να ληφθεί η σχετική απόφαση. Ανάλογα με την απόφαση θα έχουμε και την συνέχεια σε ένα ατελείωτο γαϊτανάκι εξελίξεων που ξεκίνησε πριν από 2 χρόνια (!!) όταν ξεκίνησε η δημοπράτηση του έργου.
Αν απορριφθεί η προσφυγή τότε η ΕΡΓΟΣΕ θα προχωρήσει σε πρόσκληση της Ιταλικής εταιρείας να προσκομίσει τις απαραίτητες εγγυητικές για το έργο προκειμένου μέχρι τον Αύγουστο να υπογραφεί η εργολαβία και να ξεκινήσει με τεράστια καθυστέρηση η κατασκευαστική περίοδος. O χρόνος εξάλλου πιέζει και θα πρέπει στις επόμενες εβδομάδες να κλείσει το θέμα για να μην υπάρξει απώλεια των εξασφαλισμένων κοινοτικών πόρων.
Στην αντίθετη περίπτωση το πράγμα περιπλέκει καθώς θα πρέπει εκ νέου να αλλάξει την απόφαση για τον ανάδοχο η ΕΡΓΟΣΕ. Ένα τέτοιο σενάριο δεν φαίνεται όμως ιδιαίτερα πιθανό στο σημείο που έχει φτάσει η διαδικασία.
ΕΝΑΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Το ιστορικό του διαγωνισμού είναι πραγματικά μεγάλο καθώς πραγματοποιήθηκε στις 24 Μαρτίου 2015. Από την επεισοδιακή διεξαγωγή της δημοπράτησης ανάδοχος αναδείχθηκε η εταιρεία GD INFRASTRUTTURE με ποσοστό έκπτωσης 45,2%.
Στη συνέχεια η Ιταλική εταιρεία αποκλείστηκε για γραφειοκρατικούς λόγους και μειοδότης βγήκε η ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ με ποσοστό έκπτωσης 36,7% όμως μετά από τριπλή απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου το έργο ξαναδόθηκε στους Ιταλούς. Η τελική μάχη δόθηκε στο ΣτΕ όπου νικήτρια βγήκε και πάλι η Ιταλική εταιρεία.
Το έργο έχει συμβατική υποχρέωση ολοκλήρωσης του 36 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε περίπου 215 εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 174εκατ.ευρωώ).

Το έργο αφορά μόνο την υποδομή(όχι γραμμές δηλαδή) του συγκεκριμένου τμήματος και για να λειτουργήσει είναι απαραίτητη μία επιπλέον εργολαβία για την επιδομή-ηλεκτροκίνηση-σηματοδότηση του τμήματος. Αυτός ο διαγωνισμός έχει προγραμματιστεί για το 2019.
Το μήκος των έργων είναι συνολικά 10,5χλμ ξεκινώντας από τον Ψαθόπυργο έως την ευρύτερη περιοχή του Ρίου. Η εργολαβία περιλαμβάνεται στο ευρύτερο έργο της κατασκευής της υποδομής της νέας διπλής σιδ/κής γραμμής στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ρίο της νέας σιδ/κής γραμμής Αθήνα – Πάτρα που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014-2020.
Η συγκεκριμένη εργολαβία χρηματοδοτείται από τη Β`φάση του χρηματοδοτικού εργαλείου "Συνδέοντας την Ευρώπη» 2014-2020" (Connecting Europe Facility” (CEF) στο πλαίσιο της 5ης Προγραμματικής Περιόδου 2014-2020.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.