Παρασκευή, 28 Απριλίου 2017

Πλήρως ηλεκτροκινούμενα ως τον Ιούνιο τα τρένα του Προαστιακού

Πλήρως ηλεκτροκινούμενα ως τον Ιούνιο τα τρένα του Προαστιακού Πλήρως ηλεκτροκινούμενα θα είναι ως τον ερχόμενο Ιούνιο τα τρένα του Προαστιακού σιδηροδρόμου στο δίκτυο της
Αθήνας και μέχρι τον τερματικό σταθμό του Πειραιά.

Τα έργα ηλεκτροκίνησης στο τμήμα από το σταθμό Λαρίσης ως το λιμάνι του Πειραιά, βρίσκονται ήδη σε στάδιο ολοκλήρωσης, ενώ η ηλεκτροκίνηση στο ίδιο τμήμα αναμένεται να λειτουργήσει εντός του Ιουνίου.

Την ίδια στιγμή, ο ΟΣΕ με στόχο να γίνει οικονομικά αυτοδύναμος έως το 2020, επανακαθορίζει το ρόλο του. Εφαλτήριο σε αυτή την προσπάθεια αποτελεί η έκθεση που απέστειλε η διοίκηση του Οργανισμού πριν λίγες ημέρες στην Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης (DG Competition), σύμφωνα με την οποία δίδονται απαντήσεις για τις κρατικές ενισχύσεις του ΟΣΕ στο παρελθόν.

Σημειώνεται, ότι οι οφειλές του Οργανισμού προς το Ελληνικό Δημόσιο αγγίζουν το ποσό των 12 δισεκ. ευρώ, κονδύλια στα οποία εμπεριέχονται και τα κατασκευαστικά έργα του ελληνικού σιδηροδρόμου.

Το «πράσινο φως» της DG Competition στην υπόθεση του ΟΣΕ, θα αποτελέσει το έναυσμα για τα επόμενα βήματα του Οργανισμού, τα κυριότερα από τα οποία είναι:

* Το ξεκαθάρισμα των όρων δραστηριοποίησής του, μέσω της υπογραφής διεταιρικής σύμβασης με την ΕΡΓΟΣΕ.

* Τη δημιουργία δικτύου εμπορευματικών κέντρων, μέσω της αξιοποίησης της περιουσίας του ΟΣΕ.

* Την περαιτέρω εκμετάλλευση του δικτύου του Οργανισμού, όπου όλα αλλάζουν από το 2018, με την είσοδο τριών ιδιωτικών παικτών στον κλάδο των εμπορευματικών μεταφορών. Εδώ αναμένεται να υπάρξει αύξηση των τελών χρήσης της σιδηροδρομικής υποδομής.

* Τη λειτουργία της Σιδηροδρομικής Ακαδημίας.

* Τη χάραξη νέων γραμμών που θα αποσκοπούν, σε συνδυασμό με τα παραπάνω, στην κερδοφορία του Οργανισμού.
Όπως επισήμαναν σε συνάντηση με δημοσιογράφους ο πρόεδρος του ΟΣΕ κ. Γεώργιος Αποστολόπουλος και ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού κ. Κώστας Πετράκης, ο ΟΣΕ έχει ήδη δεχτεί αιτήματα από 85 μεγάλες βιομηχανίες, οι οποίες ζητούν σύνδεση των εγκαταστάσεών τους με το σιδηρόδρομο.

Στο πλαίσιο αυτό ο κ. Αποστολόπουλος σημείωσε, ότι ο Οργανισμός -που δεν απαντούσε για πολλά χρόνια στα αιτήματα των ιδιωτών- προχωρά τώρα στην εκπόνηση κοινού προγράμματος με την ΕΤΒΑ του Ομίλου Πειραιώς, για τη σύνδεση του σιδηρόδρομου με τα logistic centers μεγάλων βιομηχανιών.

Ο πρόεδρος και ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, υπογράμμισαν ακόμα ότι η εμπορευματική κίνηση στο σιδηρόδρομο στην Ελλάδα, στο σύνολο των εμπορευματικών μεταφορών της χώρας ανέρχεται μόλις στο 0,7%, όταν σε άλλες χώρες το συγκεκριμένο ποσοστό είναι διψήφιο!

Όπως πρόσθεσαν, στα πλάνα το ΟΣΕ είναι η δημιουργία μεγάλων εμπορευματικών κέντρων σε Θριάσιο (ήδη δρομολογείται), Λάρισα και σε Αλεξανδρούπολη (δίχως να αποκλείεται η Θεσσαλονίκη) και 8-10 μικρότερων. Στην κατεύθυνση αυτή, θα αξιοποιηθούν οι ανενεργοί σταθμοί και οι ανεκμετάλλευτες εκτάσεις του Οργανισμού, δεδομένου ότι ο ΟΣΕ είναι σήμερα ο μεγαλύτερος ιδιοκτήτης ακινήτων μετά την Εκκλησία στη χώρα.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Κοζάνης, όπου από τα 190 στρέμματα του ΟΣΕ τα 150 στρέμματα παραχωρούνται στο δήμο και ο Οργανισμός λαμβάνει ως αντάλλαγμα έκταση ίσης αξίας πλησίον της Εγνατίας Οδού, με στόχο την ανέγερση σύγχρονου Logistic Center.

Τα έργα

«Το σπάσιμο της εταιρείας το 2010 έγινε με πρόχειρο τρόπο. Τα έργα όπως είχαν σχεδιαστεί παραδίδονταν ημιτελή και ορφανά (π.χ. παραδόθηκε τούνελ 8,5 χιλιόμετρα δίχως να έχει ενδοεπικοινωνία), ενώ πολλά από αυτά ήταν φαραωνικά», υποστήριξε ο πρόεδρος του ΟΣΕ, αναφέροντας ως παράδειγμα την υπογειοποίηση-βύθιση του σταθμού στο Διακοφτό, μια εργολαβία ύψους 80 εκατ. ευρώ, ενώ διερωτήθηκε γιατί τα 3/5 του έργου του Ψαθόπυργου είναι υπογειοποιημένα.

Ο πρόεδρος του ΟΣΕ τόνισε ακόμα ότι, μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2018 η σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη θα είναι πλήρως ηλεκτροδοτούμενη, με αποτέλεσμα ο χρόνος του ταξιδιού να μειωθεί στις 3.30 ώρες. Μάλιστα, το πρώτο τμήμα Τιθορέας-Δομοκού θα παραδοθεί μέσα στο ερχόμενο καλοκαίρι.

Επίσης, μέχρι τον Ιούλιο ξεκινά και το τμήμα Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος, ενώ το τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη θα είναι έτοιμο τον προσεχή Νοέμβριο.

«Θέλουμε να έχουμε αξιόπιστο δίκτυο, χωρίς αστερίσκους. Προσλαμβάνουμε 85 άτομα μέσω ΑΣΕΠ, ανεβάζουμε τα τέλη χρήσης πλησιάζοντας προς τον ευρωπαϊκό μέσο όρο και μειώνουμε τη γραφειοκρατία με απλές κινήσεις», επισήμανε η ηγεσία του ΟΣΕ.

Αναφερόμενος στη νέα εποχή των ελληνικών σιδηροδρόμων ο κ. Αποστολόπουλος κατέγραψε το γεγονός ότι τρεις ιδιωτικές σιδηροδρομικές εταιρείες θα ανταγωνίζονται το 2018 στο μέτωπο των εμπορευματικών μεταφορών. Και συμπλήρωσε: «Συμβολικά θα μπορούσαμε να πούμε ότι το 2016 έκλεισε ένας κύκλος για τον σιδηρόδρομο, ο οποίος άνοιξε με το νόμο 3891/2010. Ουσιαστικά διαχώρισε τις εταιρίες του σιδηροδρόμου, δημιουργώντας μία νέα κατάσταση. Ταυτοχρόνως, σηματοδότησε μια νέα εποχή για το σιδηρόδρομο, καθώς το 2017 είναι η χρονιά κατά την οποία θα δραστηριοποιηθούν - εκτός από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ που είναι ήδη στο δίκτυο - και άλλες δυο ιδιωτικές σιδηροδρομικές εταιρίες που έχουν λάβει άδεια και προχωρούν τις τυπικές διαδικασίες. Πρόκειται για τις εταιρείες Rail Cargo Logistics Goldair και Piraeus Europe Asia Rail Logistics (Pearl)».

Σε ό,τι αφορά τη λειτουργία στην πράξη της απελευθερωμένης σιδηροδρομικής αγοράς ο κ. Αποστολόπουλος, εξήγησε: «Σε μια απελευθερωμένη αγορά δεν μπορεί ο διαχειριστής της υποδομής -δηλαδή ο ΟΣΕ- να είναι δέσμιος του παρελθόντος. Δεν μπορεί να λειτουργήσει έτσι. Ο σιδηρόδρομος εξακολουθεί να πληρώνει τα λάθη του παρελθόντος, καθώς δεν ήταν μόνον ο νόμος 3891 που κάποιοι τον εμπνεύστηκαν για να διαλύσουν τον σιδηρόδρομο. Ήταν παράλληλα και το ότι κάποιοι “πάτησαν” στα λάθη αυτά, όπως για παράδειγμα το γεγονός ότι ο ΟΣΕ οδηγήθηκε –όπως παλιότερα η Ολυμπιακή Αεροπορία- σε ένα ειδικό καθεστώς, το οποίο διαρκεί ήδη 7 έτη».


tanea.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.