Ενεργότερο ρόλο θέλει να διαδραματίσει ο ΟΣΕ, θέτοντας ως στόχο την οικονομική αυτοδυναμία του. Σύμφωνα με την διοίκηση, «εφαλτήριο» σε αυτή την προσπάθεια αποτελεί η
έκθεση 230 σελίδων, που απέστειλε πριν λίγες ημέρες, αλλά και οι τελευταίες χθεσινές διορθώσεις προς την Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού (DG Competition), όπου δίδονται απαντήσεις για τις κρατικές ενισχύσεις του ΟΣΕ στο παρελθόν.
Οι οφειλές του Οργανισμού προς το ελληνικό Δημόσιο αγγίζουν το ποσό των 12 δισ. ευρώ, κονδύλια στα οποία εμπεριέχονται και τα κατασκευαστικά έργα του ελληνικού σιδηροδρόμου. Οι «υποτιθέμενες παράνομες ενισχύσεις», σε συντριπτικό ποσοστό, δεν είναι τίποτε άλλο, παρά τα δάνεια του ΟΣΕ για την κατασκευή και συντήρηση της σιδηροδρομικής υποδομής, ανέφερε η διοίκηση του ΟΣΕ, στο πλαίσιο άτυπης συνάντησης με τους δημοσιογράφους.
«Για πρώτη φορά, η τεκμηρίωση στα ερωτήματα της ΕΕ ήταν τόσο ενδελεχής» και ως εκ τούτου είμαστε αισιόδοξοι πως η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού (DG Competition) θα δεχθεί τις απαντήσεις και αυτό θα αποτελέσει το έναυσμα για τα επόμενα βήματα του ΟΣΕ. Βήματα, τα οποία αφορούν μεταξύ άλλων: ξεκαθάρισμα των όρων του παιχνιδιού μέσω της υπογραφής διεταιρικής σύμβασης με την ΕΡΓΟΣΕ, δημιουργία δικτύου εμπορευματικών κέντρων δια της αξιοποίησης της περιουσίας, περαιτέρω εκμετάλλευση του δικτύου, λειτουργία της Σιδηροδρομικής Ακαδημίας και χάραξη νέων γραμμών που αποσκοπούν, σε συνδυασμό με τα παραπάνω, σε κερδοφορία του Οργανισμού.
Πάντως, όπως επισήμαναν, τόσο ο πρόεδρος του ΟΣΕ, Γεώργιος Αποστολόπουλος, όσο και ο διευθύνων σύμβουλος, Κώστας Πετράκης, ο Οργανισμός έχει αιτήματα από 85 μεγάλες βιομηχανίες, οι οποίες επιζητούν σύνδεση με τον σιδηρόδρομο. Στο πλαίσιο αυτό, ο Οργανισμός προχωρά κοινό πρόγραμμα με την ΕΤΒΑ του Ομίλου Πειραιώς, για σύνδεση του σιδηρόδρομου με τα logistic centers μεγάλων βιομηχανιών. Μάλιστα, στα πλάνα του Οργανισμού είναι η δημιουργία μεγάλων εμπορευματικών κέντρων σε Θριάσιο (ήδη δρομολογείται), Λάρισα και σε Αλεξανδρούπολη (δίχως να αποκλείεται η Θεσσαλονίκη) και 8-10 μικρότερων.
Στην κατεύθυνση αυτή αξιοποιούνται οι ανενεργοί σταθμοί και ανεκμετάλλευτες εκτάσεις του Οργανισμού, δεδομένου ότι ο ΟΣΕ είναι ο μεγαλύτερος ιδιοκτήτης ακινήτων στη χώρα, μετά την Εκκλησία. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Κοζάνης, που από τα 190 στρέμματα του ΟΣΕ τα 150 παραχωρούνται στον Δήμο και ο Οργανισμός λαμβάνει ως αντάλλαγμα έκταση ίσης αξίας πλησίον της Εγνατίας Οδού με στόχο την ανέγερση σύγχρονού Logistic Center.
Σε ό,τι αφορά την ηλεκτροκινούμενη γραμμή Αθήνα- Θεσσαλονίκη, όπως είπε ο πρόεδρος του ΟΣΕ, το πρώτο 6μηνο του 2018 θα λειτουργεί πλήρως, με αποτέλεσμα ο χρόνος του ταξιδιού να μειωθεί στις 3.30 ώρες. Μάλιστα, το πρώτο τμήμα Τιθορέας-Δομοκού θα παραδοθεί μέσα στο καλοκαίρι. Επίσης μέχρι τον Ιούλιο ξεκινά το τμήμα Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος, ενώ το τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη θα είναι έτοιμο τον προσεχή Νοέμβριο.
«Θέλουμε να έχουμε αξιόπιστο δίκτυο, χωρίς αστερίσκους. Προσλαμβάνουμε 85 άτομα μέσω ΑΣΕΠ, ανεβάζουμε τα τέλη χρήσης πλησιάζοντας τον ευρωπαϊκό μέσο όρο και μειώνουμε τη γραφειοκρατία με απλές κινήσεις» επισήμανε η ηγεσία του ΟΣΕ.
liberal.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.