Τρίτη, 10 Ιανουαρίου 2017

Με αφορμή το ατύχημα στο Μπρούκλιν στο προσκήνιο η συζήτηση για τους οδηγούς των τρένων

Αποτέλεσμα εικόνας για σιδηροδρομικο ατυχημα στο μπρουκλινTο ατύχημα στο Μπρούκλιν 
ΤΟ σιδηροδρομικό ατύχημα που σημειώθηκε το πρωί της Τετάρτης στο Μπρούκλιν των ΗΠΑ, όταν ένα επιβατικό τρένο
εκτροχιάστηκε στον τερματικό σταθμό Ατλάντικ, είναι το τελευταίο από μία σειρά ατυχημάτων με αποτέλεσμα να επανέρχεται στο προσκήνιο το ζήτημα του πλημμελούς ελέγχου της υγείας των μηχανοδηγών από τις εταιρείες σιδηροδρόμων, κυρίως σε ό,τι αφορά προβλήματα όπως οι διαταραχές ύπνου.
Περισσότεροι από 100 από τους 500 με 700 επιβάτες του τρένου της εταιρείας Long Island Rail Road (LIRR) τραυματίστηκαν. Το τρένο προσέκρουσε σε ώρα αιχμής (γύρω τις 08.30 τοπική ώρα) στα προστατευτικά κιγκλιδώματα του τερματικού σταθμού Ατλάντικ - στην καρδιά του Μπρούκλιν.

Προς το παρόν οι αμερικανικές Αρχές δεν έχουν δώσει καμία πληροφορία σχετικά με τα πιθανά αίτια του ατυχήματος, αλλά αξιωματούχοι επικαλούνται ένα παρεμφερές δυστύχημα που σημειώθηκε τον Σεπτέμβριο στο Χόμποκεν του Νιου Τζέρσι. Ο μηχανοδηγός του τρένου που προκάλεσε εκείνο το δυστύχημα αποδείχτηκε ότι έπασχε από διαταραχή του ύπνου.
«Αυτό είναι ήσσονος σημασίας σε σχέση με εκείνο που συνέβη στο Χόμποκεν», είπε σε συνέντευξη Τύπου ο κυβερνήτης της Νέας Υόρκης Άντριου Κουόμο. «Αλλά το ερώτημα είναι ίδιο: γιατί ο μηχανοδηγός δεν σταμάτησε το τρένο προτού πέσει πάνω στα προστατευτικά κιγκλιδώματα;».

Υπνική άπνοια
Το δυστύχημα στο Χόμποκεν, που στοίχισε τη ζωή σε έναν άνθρωπο και προκάλεσε τον τραυματισμό τουλάχιστον 100, εξακολουθεί να τελεί υπό διερεύνηση. Ένας δικηγόρος του μηχανικού του τρένου της εταιρείας NJ Transit έχει επικαλεστεί σοβαρή υπνική άπνοια, η οποία προκαλεί διακοπές της αναπνοής κατά τη διάρκεια του ύπνου και υπνηλία, ζαλάδα, ελλειμματική προσοχή στη διάρκεια της ημέρας.
Η διαταραχή αυτή συχνά προκαλείται από παχυσαρκία, είναι κληρονομική ή συναντάται σε μεγαλύτερες ηλικίες και συχνότερα στους άνδρες. Έχει συνδεθεί και με άλλα σιδηροδρομικά ατυχήματα, περιλαμβανομένου του εκτροχιασμού το 2013 ενός επιβατικού τρένου της εταιρείας Metro-North Railroad στη Νέα Υόρκη. Έκθεση του Εθνικού Συμβουλίου Ασφαλείας των Μεταφορών είχε καταλήξει στο συμπέρασμα ότι ο μηχανοδηγός υπέφερε από υπνική άπνοια που δεν είχε διαγνωστεί και η οποία συνέβαλε στο ατύχημα.

Το Συμβούλιο διαπίστωσε ότι η υπνική άπνοια ενδεχομένως να έπαιξε ρόλο και σε μία σειρά από ατυχήματα με εμπορικές αμαξοστοιχίες, περιλαμβανομένης μίας σύγκρουσης το 2011 στην Αϊόβα και ενός ατυχήματος το 2013 στο Μιζούρι. Εκπρόσωπος του συνδικάτου των μηχανικών της LIRR δεν ήταν διαθέσιμος για να σχολιάσει. Τον περασμένο μήνα, η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Σιδηροδρόμων εξέδωσε οδηγία, η οποία επεκαλείτο το δυστύχημα στο Χόμποκεν και πρότεινε στις σιδηροδρομικές εταιρείες να υποβάλλουν τους μηχανοδηγούς σε ελέγχους για υπνική άπνοια.

Η Διοίκηση ξεκίνησε τον Μάρτιο να συντάσσει κανονισμούς από κοινού με την αμερικανική ρυθμιστική Αρχή ασφαλείας των οδικών μεταφορών με φορτηγά, που απαιτεί από τις εταιρείες σιδηροδρόμων και φορτηγών να υποβάλλουν σε ιατρικούς ελέγχους -περιλαμβανομένης της υπνικής άπνοιας- τους οδηγούς τους.
Οι αεροπορικές εταιρείες είναι ήδη υποχρεωμένες να ελέγχουν τους πιλότους για υπνική άπνοια και όσοι διαγιγνώσκονται με αυτή τη διαταραχή απαγορεύεται να πετούν, εκτός αν αποδείξουν ότι το πρόβλημά τους θεραπεύτηκε και εξασφαλίσουν ειδική άδεια. Οι μηχανικοί τρένων στις ΗΠΑ υποχρεούνται να υποβάλονται σε εξετάσεις ελέγχου της ακοής και της όρασής τους κάθε τρία χρόνια, αλλά οι ομοσπονδιακοί κανονισμοί δεν προβλέπουν άλλες ιατρικές εξετάσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.