Τρίτη 18 Οκτωβρίου 2016

Πώς οι Τσέχοι της Skoda "κατηφόρισαν" για την ΕΕΣΣΤΥ

Πώς οι Τσέχοι της Skoda "κατηφόρισαν" στην ΑθήναΔύο οργανισμοί με έντονο το κρατικό στοιχείο στο DNA τους, η ιταλική Ferrovie dello Stato Italiane S.p.A. και η
Škoda Transportation μπαίνουν σε... τροχιά για να διεκδικήσουν το 100% της ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού Α.Ε.), εταιρείας παροχής, συντήρησης, επισκευής και ανακατασκευής τροχαίου σιδηροδρομικού υλικού καθώς και τροχαίου υλικού άλλων μέσων σταθερής τροχιάς.
Πρόκειται για τον μοναδικό πάροχο υπηρεσιών συντήρησης στην Ελλάδα που διαθέτει σύμβαση μακράς διαρκείας με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη συντήρηση του τροχαίου υλικού που χρησιμοποιεί η τελευταία. Η ΕΕΣΣΤΥ που αποτελεί ουσιαστικά ένα spin off του ΟΣΕ, συστάθηκε ως ανεξάρτητη εταιρεία το 2003, όταν και έγινε η απόσχιση του κλάδου συντήρησης του ΟΣΕ.
Το δρόμο για την εμφάνιση δύο μνηστήρων για την ΕΕΣΣΤΥ άνοιξε ουσιαστικά η πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Ferrovie που προσέφερε τίμημα 45 εκατ. ευρώ για την απόκτησή της. Με δεδομένο την παραχώρηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκτιμήθηκε, ορθώς, ότι ο ιταλικός όμιλος θα επιδίωκε να ελέγξει τη διαδικασία συντήρησης του τροχαίου υλικού που θα χρησιμοποιεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Το γεγονός αυτό έσπευσε να αξιοποιήσει η Skoda Transportation (σ.σ. η πρώην κρατική Skoda που ξεκίνησε ως κατασκευάστρια ποδηλάτων, επεκτάθηκε στην παραγωγή αυτοκινήτων, δραστηριότητα που μετά την πτώση του Τείχους πωλήθηκε στη VW) που αποτελεί έναν από τους ιστορικότερους, αλλά και ανερχόμενους "παίκτες” στον κλάδο των επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών. Η Skoda Transportation συνεχίζει να κατασκευάζει τραμ (1 στα 6 τραμ παγκοσμίως είναι κατασκευής της), βαγόνια του μετρό, του προαστιακού σιδηροδρόμου και τρόλεϊ, έχοντας ως μεγαλύτερο πελάτη τους Τσέχικους Σιδηροδρόμους. Ο ετήσιος τζίρος της ανέρχεται στα επίπεδα των 900 εκατ.ευρώ και απασχολεί 5.000 εργαζομένους.
Πρόκειται για την πρώτη εμφάνιση τσεχικών συμφερόντων εταιρείας σε ιδιωτικοποίηση του ΤΑΙΠΕΔ, έπειτα από την απόκτηση του ΟΠΑΠ από το ελληνοτσεχικό επενδυτικό σχήμα Emma Delta. Σύμφωνα με πληροφορίες, η Skoda Transportation ήλθε σε επαφή με τους συμβούλους του ΤΑΙΠΕΔ για την ιδιωτικοποίηση εδώ και αρκετό καιρό και παρακολουθούσε στενά τις εξελίξεις, εμφανίζοντας διαρκές ενδιαφέρον κατά τη διαδικασία του pre-marketing. Το "κλείδωμα” της πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κινητοποίησε τους μετόχους-ιδιοκτήτες της (σ.σ. φέρεται να ελέγχεται μέσω κυπριακής εταιρείας) που κατέθεσαν μη δεσμευτική πρόταση για την ΕΕΣΣΤΥ.
Στο απέναντι στρατόπεδο η υπό κρατικό έλεγχο Ferrovie έχοντας ήδη αποκτήσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιδιώκει να ελέγξει στο σύνολό της την αλυσίδα των επιβατικών σιδηροδτομικών μεταφορών στην Ελλάδα. Η εταιρεία που έχει ανακοινώσει επενδυτικό πρόγραμμα- μαμούθ βρίσκεται σε διαδικασία μετασχηματισμού σε έναν διεθνή παίκτη ολοκληρωμένων μεταφορών, με φόντο τα μελλοντικά σχέδια για την αποκρατικοποίησή της. 
Η προς πώληση εταιρεία τροχαίου σιδηροδρομικού υλικού εμφάνισε, πέρυσι, κύκλο εργασιών 24,07 εκατ.ευρώ (έναντι 26,51 εκατ. το 2014) και ζημιές 5,62 εκατ. ευρω ( έναντι 4,98 εκατ. το 2014).
Ν. Χρυσικόπουλος 
capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.