Έκθεση της FAST - Ferrovie προς το προεδρείο της ALE για τη
συνεδρίαση στο Σαλέρνο (Ιταλία) σχετικά με το χρονικό διάστημα από τον Μάιο του
2016 έως τον Σεπτέμβριο του 2016
Από την τελευταία συνεδρίαση της ALE η συνδικαλιστική δραστηριότητα στην Ιταλία ήταν και παραμένει ιδιαίτερα
έντονη.
Επί του παρόντος συζητείται η ανανέωση της συλλογικής σύμβασης στον τομέα
του σιδηροδρόμου για τον όμιλο FSI.
Το πιο δριμύ πρόβλημα είναι το γεγονός ότι παρατηρείται μια βαθιά κρίση
στον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών της Trenitalia. Συζητείται η δημιουργία μιας ανεξάρτητης
επιχείρησης μεταφοράς εμπορευμάτων με την επωνυμία Mercitalia. Από αυτήν θα προκύψουν νέοι πόροι και συζητείται
τώρα η έκταση του πλεονάσματος και η τοποθέτησή του. Πρόκειται για μια
μεταβατική φάση και απαιτείται μεγάλη προσοχή, όσον αφορά το κανονιστικό
πλαίσιο και τα δικαιώματα του προσωπικού που θα περάσει στη νέα εταιρεία, ώστε
να διασφαλιστούν από οικονομική και νομική σκοπιά τα δικαιώματα των
εργαζομένων. Οι διαπραγματεύσεις εστιάζουν επί του παρόντος στην ευελιξία και
τις εργασιακές ρυθμίσεις. Υπάρχουν αντιπαραθέσεις μεταξύ της επιχείρησης και
των σωματείων όσον αφορά την ευελιξία, που θα επιτρέψει στην Mercitalia να είναι ανταγωνιστική στην αγορά εργασίας.
Υπάρχει σύγκρουση μεταξύ των συμφερόντων της εταιρείας και των εργαζομένων, ενώ
πρέπει να προστατευθούν τα βασικά δικαιώματα: 38ωρο, ημερήσια και εβδομαδιαία
ανάπαυση και διατροφή.
Τις τελευταίες εβδομάδες ο εκτελεστικός διευθυντής του ομίλου FSI παρουσίασε το επιχειρηματικό πλάνο, που θα αποτελέσει
το επιχειρηματικό θεμέλιο για τη στρατηγική ανάπτυξη της εταιρείας τα επόμενα
δέκα χρόνια, και προβλέπει τζίρο περίπου 96 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Το πλάνο προβλέπει και την ενσωμάτωση της ANAS, της ιταλικής επιχείρησης στον τομέα του
σιδηροδρόμου που είναι υπεύθυνη για την κατασκευή και τη συντήρηση του οδικού
δικτύου, ώστε να διευκολυνθεί η δημιουργία μιας ενιαίας επιχείρησης για την
οδική και τη σιδηροδρομική υποδομή.
Ο εκτελεστικός διευθυντής τόνισε την ανάγκη της ενσωμάτωσης, ώστε να
υπάρξει συνεργασία με τους μεγάλους ομίλους στον τομέα των δημόσιων
συγκοινωνιών. Προκύπτει, ωστόσο, ένα μεγάλο πρόβλημα, αφού ο τομέας της
κινητικότητας στο μέλλον θα είναι ετερόκλιτος και θα δημιουργηθούν νέες
συμβατικές μορφές που θα πρέπει να συμβιώσουν στους τομείς των σιδηροδρομικών
και οδικών μεταφορών και στον τομέα των εργαζόμενων στις συγκοινωνίες
γενικότερα. Αν λάβει κανείς υπόψη, ότι οι εθνικές συλλογικές συμβάσεις των
εργαζόμενων στα δημόσια μέσα συγκοινωνίας και στον σιδηρόδρομο λήγουν την 31η
Δεκεμβρίου 2017 καθίσταται σαφής η ανάγκη μιας φάσης διαπραγματεύσεων, από τις
οποίες θα προκύψει μια νέα, ιδιαίτερη συλλογική σύμβαση για τον τομέα της
κινητικότητας το 2018.
Ταυτόχρονα υπογράψαμε δυο σημαντικές συμφωνίες με επιχειρήσεις και το
υπουργείο εργασίας για τη χρήση ενός διμερούς ταμείου υποστήριξης του
εισοδήματος, ώστε να καθίσταται δυνατό για τους εργαζόμενους ένα προβάδισμα
στην είσπραξη της σύνταξής τους έως και 60 μηνών, μέσω της αξιοποίησης του εν
λόγω ταμείου.
Αρχικά θα μπορούν να αξιοποιήσουν το ταμείο οι εργαζόμενοι που έχουν κριθεί
ακατάλληλοι προς εργασία ή δεν είναι άμεσα εμπλεκόμενοι στην παραγωγή, από του
χρόνου όμως θα χρησιμοποιείται προς το σκοπό της ανανέωσης των γενεών στον
τομέα. Προσδοκούμε ότι τούτο θα αφορά περίπου 2.000 εργαζόμενους που βρίσκονται
σε φάση σταδιακής συνταξιοδότησης και φυσικά πολλούς εισερχόμενους στο
επάγγελμα.
Λόγω της συζήτησης που επικρατεί για την ενδεχόμενη τροποποίηση του
επονομαζόμενου «νόμου Φορνέρο» υπάρχει σε πολιτικό επίπεδο η σκέψη για
νομοθετική αλλαγή, ώστε να καταστούν ευνοϊκότεροι οι κανόνες περί πρόωρης
συνταξιοδότησης, πριν τα 67 έτη, των εργαζόμενων στον τομέα των συγκοινωνιών,
και κυρίως των οδηγών. Στο παρόν στάδιο το σωματείο προσπαθεί να δώσει
ερεθίσματα προς τους πολιτικούς και τα θεσμικά όργανα, ώστε να επιταχυνθεί η εν
λόγω διαδικασία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.