Το αστρονομικό ποσό των 94 δισεκατομμυρίων ευρώ προγραμματίζει, μέχρι το 2026, να επενδύσει η ιταλική
Ferrovie dello Stato Italiano που αποτελεί τον προτιμητέο επενδυτή για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έχοντας προσφέρει 45 εκατ. ευρώ.
Όπως ανακοίνωσε, προ ημερών, η διοίκηση της εταιρείας σε ειδική εκδήλωση όπου το "παρών” έδωσε ο Ιταλός πρωθυπουργός Ματέο Ρέντσι, το πλάνο για την επόμενη δεκαετία περιλαμβάνει την μετατροπή της θυγατρικής εταιρείας της Trenitalia σε διεθνή παίκτη των παγκόσμιων ολοκληρωμένων μεταφορών. Στο πλαίσιο αυτό, προγραμματίζεται να επενδυθεί ποσό που είναι παραπάνω από δέκα φορές μεγαλύτερο του προβλεπόμενου, ύψους 9 δισ. ευρώ, κύκλου εργασιών του 2016.
Το πλάνο της Ferrovie
Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει τον πλήρη μετασχηματισμό των ιταλικών σιδηροδρόμων, ο οποίος θα στηριχθεί στον κλάδο των logistics, των διαμεταφορών, στις συνέργειες μεταξύ σιδηροδρόμου και αυτοκινητοδρόμων, στη ψηφιοποίηση των υπηρεσιών και στην εν γένει διεθνή ανάπτυξη της δραστηριότητας.
Σύμφωνα με όσα ανέφεραν ο διευθύνων σύμβουλος Ρενάτο Μαζοντσίνι και η πρόεδρος Τζόγια Γκέτζι, τα 58 δισ. ευρώ είναι ήδη διαθέσιμα από τα οποία 23 δισ. είναι ίδια κεφάλαια και 35 δισ. προέρχονται από ιταλικό χρηματοδοτικό εργαλείο (contratti di Programma). Εκτιμάται ότι τμήμα των υπόλοιπων χρημάτων θα προέλθει και από την ένταξη στο χρηματιστήριο του Μιλάνο του κλάδου των μεγάλων αποστάσεων επιβατικών μεταφορών της ιταλικής εταιρείας.
Η Ferrovie εκτιμά ότι τα έσοδα θα αυξηθούν από 9 δισ. δολάρια-που εκτιμώνται για φέτος-σε 17,6 δισ. ευρώ το 2026. Αντίστοιχα, η λειτουργική κερδοφορία (Ebitda) θα αυξηθεί από 2,3 δισ. (όπως προβλέπεται για το 2016) σε 4,6 δισ. ευρώ το 2026. Επίσης, για φέτος η κερδοφορία τοποθετείται κατά προσέγγιση σε 800 εκατ. ευρώ, με την αύξηση των κερδών να προέρχεται από την πώληση της θυγατρικής Grandi Stazioni Retail.
Η Ferrovie dello Stato Italiano επιδιώκει την ενίσχυση της διεθνούς δραστηριότητάς της, δίνοντας έμφαση στις πλέον ελκυστικές ευρωπαϊκές σιδηροδρομικές γραμμές, δηλαδή Παρίσι-Βρυξέλλες, Παρίσι-Μπορντό, Αμβούργο-Κολωνία, Μιλάνο-Ζυρίχη-Φρανκφούρτη, Λονδίνο - Εδιμβούργο, αλλά και Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Το γεγονός ότι η ιταλική εταιρεία συγκαταλέγει στην αφρόκρεμα των σιδηροδρομικών δρομολογίων της Ευρώπης το Αθήνα-Θεσσαλονίκη σηματοδοτεί τις προθέσεις της εταιρείας για τη στήριξη της επένδυσής της στην Ελλάδα.
Η εταιρεία θα επενδύσει 73 δισ. ευρώ σε υποδομές, 14 δισ. ευρώ σε σιδηροδρομικό τροχαίο υλικό και 7 δισ. στην ανάπτυξη της τεχνολογίας.
Όπως έχει αναφέρει σε συνέντευξή του στην Καθημερινή, ο νέος στρατηγικός διευθυντής της F.S. Italiane, Φαμπρότζιο Φαβάρα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ διαθέτει μια ενδιαφέρουσα δυναμική ανάπτυξης, ιδίως των εμπορευματικών μεταφορών από και προς τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, τα οποία είναι σωστά συνδεδεμένα από τον διεθνή διάδρομο της Ανατολικής Μεσογείου, προς τη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη, τα Βαλκάνια και την Ανατολική Μεσόγειο. Επίσης, κομβικό ρόλο στο επενδυτικό πλάνο της θα διαδραματίσει το νέο εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο.
Να σημειωθεί ότι η σύμβαση αγοραπωλησίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ βρίσκεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο για έλεγχο, με την έγκρισή της να αναμένεται ότι θα οδηγήσει στο οικονομικό κλείσιμο της ιδιωτικοποίησης και στην οριστική παραχώρησης της εταιρείας στην Ferrovie dello Stato Italiano.
capital.gr
Ferrovie dello Stato Italiano που αποτελεί τον προτιμητέο επενδυτή για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έχοντας προσφέρει 45 εκατ. ευρώ.
Όπως ανακοίνωσε, προ ημερών, η διοίκηση της εταιρείας σε ειδική εκδήλωση όπου το "παρών” έδωσε ο Ιταλός πρωθυπουργός Ματέο Ρέντσι, το πλάνο για την επόμενη δεκαετία περιλαμβάνει την μετατροπή της θυγατρικής εταιρείας της Trenitalia σε διεθνή παίκτη των παγκόσμιων ολοκληρωμένων μεταφορών. Στο πλαίσιο αυτό, προγραμματίζεται να επενδυθεί ποσό που είναι παραπάνω από δέκα φορές μεγαλύτερο του προβλεπόμενου, ύψους 9 δισ. ευρώ, κύκλου εργασιών του 2016.
Το πλάνο της Ferrovie
Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει τον πλήρη μετασχηματισμό των ιταλικών σιδηροδρόμων, ο οποίος θα στηριχθεί στον κλάδο των logistics, των διαμεταφορών, στις συνέργειες μεταξύ σιδηροδρόμου και αυτοκινητοδρόμων, στη ψηφιοποίηση των υπηρεσιών και στην εν γένει διεθνή ανάπτυξη της δραστηριότητας.
Σύμφωνα με όσα ανέφεραν ο διευθύνων σύμβουλος Ρενάτο Μαζοντσίνι και η πρόεδρος Τζόγια Γκέτζι, τα 58 δισ. ευρώ είναι ήδη διαθέσιμα από τα οποία 23 δισ. είναι ίδια κεφάλαια και 35 δισ. προέρχονται από ιταλικό χρηματοδοτικό εργαλείο (contratti di Programma). Εκτιμάται ότι τμήμα των υπόλοιπων χρημάτων θα προέλθει και από την ένταξη στο χρηματιστήριο του Μιλάνο του κλάδου των μεγάλων αποστάσεων επιβατικών μεταφορών της ιταλικής εταιρείας.
Η Ferrovie εκτιμά ότι τα έσοδα θα αυξηθούν από 9 δισ. δολάρια-που εκτιμώνται για φέτος-σε 17,6 δισ. ευρώ το 2026. Αντίστοιχα, η λειτουργική κερδοφορία (Ebitda) θα αυξηθεί από 2,3 δισ. (όπως προβλέπεται για το 2016) σε 4,6 δισ. ευρώ το 2026. Επίσης, για φέτος η κερδοφορία τοποθετείται κατά προσέγγιση σε 800 εκατ. ευρώ, με την αύξηση των κερδών να προέρχεται από την πώληση της θυγατρικής Grandi Stazioni Retail.
Η Ferrovie dello Stato Italiano επιδιώκει την ενίσχυση της διεθνούς δραστηριότητάς της, δίνοντας έμφαση στις πλέον ελκυστικές ευρωπαϊκές σιδηροδρομικές γραμμές, δηλαδή Παρίσι-Βρυξέλλες, Παρίσι-Μπορντό, Αμβούργο-Κολωνία, Μιλάνο-Ζυρίχη-Φρανκφούρτη, Λονδίνο - Εδιμβούργο, αλλά και Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Το γεγονός ότι η ιταλική εταιρεία συγκαταλέγει στην αφρόκρεμα των σιδηροδρομικών δρομολογίων της Ευρώπης το Αθήνα-Θεσσαλονίκη σηματοδοτεί τις προθέσεις της εταιρείας για τη στήριξη της επένδυσής της στην Ελλάδα.
Η εταιρεία θα επενδύσει 73 δισ. ευρώ σε υποδομές, 14 δισ. ευρώ σε σιδηροδρομικό τροχαίο υλικό και 7 δισ. στην ανάπτυξη της τεχνολογίας.
Όπως έχει αναφέρει σε συνέντευξή του στην Καθημερινή, ο νέος στρατηγικός διευθυντής της F.S. Italiane, Φαμπρότζιο Φαβάρα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ διαθέτει μια ενδιαφέρουσα δυναμική ανάπτυξης, ιδίως των εμπορευματικών μεταφορών από και προς τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, τα οποία είναι σωστά συνδεδεμένα από τον διεθνή διάδρομο της Ανατολικής Μεσογείου, προς τη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη, τα Βαλκάνια και την Ανατολική Μεσόγειο. Επίσης, κομβικό ρόλο στο επενδυτικό πλάνο της θα διαδραματίσει το νέο εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο.
Να σημειωθεί ότι η σύμβαση αγοραπωλησίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ βρίσκεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο για έλεγχο, με την έγκρισή της να αναμένεται ότι θα οδηγήσει στο οικονομικό κλείσιμο της ιδιωτικοποίησης και στην οριστική παραχώρησης της εταιρείας στην Ferrovie dello Stato Italiano.
capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.