Δευτέρα 30 Μαΐου 2016

Κλείνει το ντιλ για Ελληνικό, σε μακρύ τούνελ η ΤΡΑΙΝΟΣΕ

ΤΟΝ ΙΟΥΝΙΟ ΟΙ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ - ΣΕΝΑΡΙΑ ΠΤΩΧΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΤΡΕΝΑ

Το επόμενο deal της κυβέρνησης στο πεδίο των αποκρατικοποιήσεων θα είναι -εκτός εξαιρετικού απροόπτου- η έκταση του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, με την άμεση επίτευξη συμφωνίας για 
τους όρους ανάπτυξης της έκτασης και την επικύρωση από τη Βουλή της συμφωνίας αγοράς μετοχών της «Ελληνικό ΑΕ» να περιλαμβάνεται στα προαπαιτούμενα για την εκταμίευση της δόσης.
Σύμφωνα με το αναθεωρημένο χρονοδιάγραμμα για τις αποκρατικοποιήσεις, έως τα τέλη Ιουνίου θα πρέπει να έχει κλείσει η υπόθεση του Ελληνικού, κάτι που επιβεβαίωσε και ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ, Στέργιος Πιτσιόρλας, εκτιμώντας ότι η συμφωνία για την πώληση και μακροχρόνια παραχώρηση της έκτασης του πρώην αεροδρομίου θα ολοκληρωθεί τον επόμενο μήνα. Η συμφωνία προβλέπει την πώληση του 100% των μετοχών της Ελληνικό ΑΕ, στην Lamda Development η οποία θα αποκτήσει την κυριότητα του 30% της ιδιοκτησίας και θα έχει το δικαίωμα της ανάπτυξης και της διαχείρισης του 100% του ακινήτου για 99 χρόνια, και το συνολικό οικονομικό αντάλλαγμα συναλλαγής ανέρχεται σε 915 εκα. ευρώ.
Οσο ξεκάθαρη είναι όμως η κατάσταση στην περίπτωση του Ελληνικού, τόσο θολό είναι το τοπίο στην υπόθεση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών για τους διαγωνισμούς πώλησης του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ, που έληγε στις 31 Μαΐου, μετατέθηκε για τις 22 Ιουνίου ύστερα από απόφαση του ΤΑΙΠΕΔ, αλλά την ίδια ώρα αρχίζει να σφίγγει ο κλοιός γύρω από τους ελληνικούς σιδηροδρόμους, καθώς αποκτά έναν ακόμη ανταγωνιστή στις εμπορευματικές μεταφορές.
Μετά τη Rail Cargo Logistics Goldair, κοινοπραξία των Αυστριακών Σιδηρόδρομων με την ελληνική εταιρεία Goldair, ετοιμάζεται και δεύτερη ιδιωτική εταιρεία εμπορευματικών μεταφορών να λάβει το πράσινο φως για να δραστηριοποιηθεί στην Ελλάδα.
Οι Κινέζοι ετοιμάζουν νέα εταιρεία
Πρόκειται για την εταιρεία Piraeus Europe Asia Rail Logistics LTD, η οποία ιδρύθηκε τον περασμένο χρόνο με έδρα στο Λονδίνο με σκοπό την είσοδό της στην ελληνική αγορά εμπορευματικών μεταφορών. Η εταιρεία έχει καταθέσει αίτημα στην αρμόδια ρυθμιστική αρχή και σύντομα θα αυξηθούν σε δύο οι ιδιώτες που θα έχουν αποκτήσει άδεια για την εκτέλεση εθνικών και διεθνών εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Το γεγονός ότι η πρώτη φάση του διαγωνισμού ολοκληρώθηκε δίχως την παρουσία της Cosco στη λίστα των επίσημων ενδιαφερομένων για την ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων, παρότι οι Κινέζοι φάνταζαν φαβορί, μετά μάλιστα και την εξαγορά του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΠ, χαμήλωσε, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, τον πήχη των προσδοκιών στην υπόθεση εξαγοράς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Το μόνο νέο σχήμα που συμμετέχει στη διαδικασία ιδιωτικοποίησης είναι η ιταλική εταιρεία Trenitalia, καθώς οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι (RZD) και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συμμετείχαν και στον προηγούμενο διαγωνισμό που κηρύχθηκε άγονος. Στοιχείο άλλο που εντείνει την αβεβαιότητα για την εξέλιξη της υπόθεσης είναι ότι ακόμη δεν έχει προχωρήσει η υπογραφή των διεταιρικών συμβάσεων με τη ΓΑΙΑΟΣΕ και την ΕΕΣΣΤΥ, που αποτελεί προϋπόθεση για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού, και η διοίκηση δηλώνει άγνοια σε σχέση με το πότε θα μπουν οι υπογραφές.
Ολα αυτά συμβαίνουν υπό την απειλή της Κομισιόν για ανάκτηση παράνομων κρατικών ενισχύσεων ύψους 750 εκατ. ευρώ εφόσον η εταιρεία παραμείνει στο Ελληνικό Δημόσιο, και μοιραία επανέρχεται στο προσκήνιο το σενάριο να πτωχεύσει η ελληνική εταιρεία σιδηροδρόμων και να τεθεί σε εκκαθάριση.
Έθνος 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.