πράσινο;
Ενα νέο μέσο μαζικής μεταφοράς είναι στα σχέδια και το σίγουρο είναι πως, όταν βγει, θα αλλάξει τα δεδομένα στις χερσαίες μεταφορές και μετακινήσεις. Στον σύγχρονο κόσμο του συνεχώς επιταχυνόμενου ρυθμού ζωής, το Hyperloop πρόκειται να «μικρύνει» ακόμα περισσότερο τις αποστάσεις. Αρκεί να σκεφτούμε πως, αν πότε αυτή η τεχνολογία εφαρμοστεί στην Ελλάδα, τότε θα μπορούμε να ταξιδέψουμε παντού, μόλις σε λίγα λεπτά.
Ο άνθρωπος που ετοιμάζεται να δημιουργήσει το... μετρό πόλεων
Με την τεράστια ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει, το Hyperloop θα μπορεί ουσιαστικά να γίνει ένα... μετρό πόλεων. Η ιδέα του δισεκατομμυριούχου επιχειρηματία Elon Musk, για ένα τραίνο που θα μπορεί να φτάνει τα 1220 χιλιόμετρα ανά ώρα, ακούγεται εξωφρενική. Ωστόσο, αξίζει κανείς να εστιάσει στο όνομα αυτού του Νοτιοαφρικανού, που έχει συνδεθεί με μια σειρά από εξωπραγματικές ανακαλύψεις.
Ο Musk είναι ένας άνθρωπος που φαίνεται σαν να έχει βάλει στόχο ζωής να κάνει τα... αδύνατα δυνατά. Ιδρυτής και γενικός διευθυντής της διαστημικής εταιρίας SpaceX και της εταιρίας κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla Motors, καθώς επίσης και συνιδρυτής της Paypal, αλλά και πρόεδρος της εταιρίας παραγωγής φωτοβολταϊκών συστημάτων SolarCity.
Ο κάτοχος της πρώτης ιδιωτικής εταιρίας (SpaceX) που έστειλε δορυφόρο σε τροχιά γύρω από τον πλανήτη, ο άνθρωπος που επινόησε τα «αυτοκίνητα του μέλλοντος» και έριξε στην αγορά τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, τώρα ετοιμάζει ένα ακόμα μεγάλο σχέδιο. Ισως το μεγαλύτερο του ως τώρα.
Ταξίδια με την ταχύτητα του φωτός - Πώς μπορεί να επιτευχθεί τόσο μεγάλη επιτάχυνση
Το τραίνο που θέλει να κατασκευάσει ο Musk δεν θα έχει καμία σχέση με αυτά που υπάρχουν σήμερα. Οχι μόνο επειδή θα είναι το πιο γρήγορο χερσαίο μέσο στον κόσμο, αλλά επειδή θα αναπτύσσει ταχύτητα με εντελώς διαφορετικό τρόπο. Η γενικότερη λειτουργία του είναι ικανή να σημάνει την αρχή μιας νέας γενιάς οχημάτων. Σαν και αυτή που προσπαθεί να κάνει η Telsa Motors.
Πώς όμως θα καταφέρει ένα τραίνο να ταξιδέψει με 1220 χιλιόμετρα ανά ώρα; Οταν ένα όχημα κινείται, τότε ο αέρας του ασκεί αντίθετη δύναμη επιβραδύνοντας την κίνηση του. Σε μεγάλες ταχύτητες δε, η δύναμη του αέρα γίνεται ολοένα και πιο ισχυρή, με αποτέλεσμα να χρειάζεται μεγάλη κατανάλωση καυσίμων. Τα αεροπλάνα σήμερα είναι τα μόνα οχήματα που μπορούν να ξεπεράσουν αυτό το εμπόδιο, αφού ανεβαίνουν σε υψόμετρο 10 (ή και περισσότερων) χιλιομέτρων ώστε να αποφεύγουν τον πυκνό αέρα κοντά στην επιφάνεια της Γης.
Ο Musk σκέφτηκε έναν τρόπο ώστε να μεταφέρει το τεράστιο προνόμιο των αεροπλάνων στα... επίγεια μέσα. Μάλιστα, οι ταχύτητες των τραίνων πρόκειται να ξεπεράσουν τα περισσότερα αεροσκάφη. Τα Hyperloop, για παράδειγμα, θα ξεπερνούν την ταχύτητα πτήσης των Boeing 747 κατά 305 χιλιόμετρα! Η τεχνική Hyperloop θα τοποθετεί τα τραίνα μέσα σε σωλήνες πολύ χαμηλής πυκνότητας αέρα. Φυσικά, για να συμβεί αυτό χρειάζεται πολύ εξελιγμένη τεχνολογία, αλλά και ένα πραγματικά καλοσχεδιασμένο πλάνο, ώστε η δημιουργία των σωλήνων να είναι εφικτή. Ο Musk προτείνει πως μέσα στον σωλήνα, η πυκνότητα θα πρέπει να είναι αντίστοιχη με αυτή που βρίσκεται 50 χιλιόμετρα πάνω από το έδαφος της Γης.
Αλλη μια τεράστια διαφορά, είναι πως τα νέα αυτά τραίνα δεν θα χρησιμοποιούν τροχούς. Ο αέρας που θα έχει αφαιρεθεί από τον σωλήνα θα συμπιεστεί στην βάση μιας πλατφόρμας ώστε τα τραίνα να μπορούν να «επιπλέουν» πάνω της, μειώνοντας στο ελάχιστο την τριβή. Ετσι, μπορούν να αναπτυχθούν ακόμα μεγαλύτερες ταχύτητες. Μέσα στους σωλήνες θα τοποθετηθούν ηλεκτρικοί κινητήρες, παρόμοιους με αυτούς που χρησιμοποιούν σήμερα τα τραίνα maglev, ενώ η επιτάχυνση των τραίνων θα προέρχεται από πανίσχυρους μαγνήτες που θα τα ωθούν μέχρι αυτά να πιάσουν την επιθυμητή ταχύτητα.
«Ηρθε η ώρα να το κάνουμε» - Οι δυσκολίες που υπάρχουν και η μεγάλη προσπάθεια που ξεκινάει
Η ιδέα του Musk ακούγεται σαν να βγήκε από την επιστημονική φαντασία, όμως όλα δείχνουν ότι μπορεί να εφαρμοστεί κανονικά. Αρκεί να υπολογιστούν τα ενδεχόμενα σφάλματα, τα οποία μπορεί να αποβούν μοιραία. Για παράδειγμα, αν ένα τραίνο ξεπεράσει τα 1235 χιλιόμετρα (δηλαδή την ταχύτητα του ήχου), τότε είναι πολύ πιθανό θα προκληθεί μια καταστροφική, ηχητική έκρηξη. Επίσης, αν με κάποιο τρόπο ο σωλήνας ραγίσει ή σπάσει, το αποτέλεσμα θα είναι μάλλον φρικτό για τους επιβάτες του τραίνου.
Σύμφωνα με τις σημερινές μελέτες της Hyperloop Transportation Technologies, τα τραίνα που θα εισέρχονται στους σωλήνες θα πρέπει να είναι πολύ μικρότερα από τα συνηθισμένα. Για τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά όμως, είναι ακόμα αρκετά νωρίς ώστε να γνωρίζουμε. Οι πρώτες συντονισμένες μελέτες για τον σχεδιασμό τους θα ξεκινήσουν τον Ιούνιο του 2016, αφού η εταιρία διοργάνωσε διαγωνισμό, στον οποίο αναμένεται να συμμετέχει πλήθος από μηχανικούς από πολλά πανεπιστήμια.
«Για να προχωρήσουμε στην δημιουργία του νέου τραίνου, θα πρέπει πρώτα να λύσουμε μια σειρά από πολύ δύσκολα ερωτήματα σε σχέση με τον τρόπο λειτουργίας του. Είναι όμως ένα πλάνο που ήρθε η ώρα να υλοποιηθεί» τόνισε ο Dennis Levy, επικεφαλής της κοινοπραξίας μηχανικών της Αυστραλίας, που ασχολείται με το πρότζεκτ του Musk.
Πηγή: iefimerida.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.