Κυριακή 29 Νοεμβρίου 2015

Το καταστατικό της ροζ παράγκας

Αποτέλεσμα εικόνας για ροζ παραγκαΒρισκόμαστε σε μια πολύ κρίσιμη περίοδο για την χώρα, όπου το σύνολο των συναδέλφων Μηχανοδηγών, και όχι μόνο, νιώθοντας εγκλωβισμένοι στην κυβερνητική και αδιέξοδη πολιτική, με θέματα το προσφυγικό, το ασφαλιστικό, τα δημοσιονομικά μέτρα, το φορολογικό, τις
ιδιωτικοποιήσεις, την έλλειψη ΣΣΕ, να τους
απασχολούν, κάποιοι αδιαφορώντας για όλα αυτά, και ενώ έχουν θέση ευθύνης στο κίνημα, νοιάζονται μόνο στο πως θα στήσουν τον κομματισμό τους μηχανισμό με σκοπό να βολέψουν τα "δικά τους ροζ παιδιά".

Και για να το πετύχουν αυτό δεν διστάζουν να υιοθετούν προτάσεις της Διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που δια γυμνού οφθαλμού υποβαθμίζουν τον κλάδο Έλξης.


Όλοι γνωρίζουν τον ρόλο της διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και των στελεχών αυτής, "κρυφών ή φανερών" για τα θέματα αυτά.


Πριν προχωρήσουν σε οτιδήποτε, καλό θα ήταν ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ να μας παρουσιάσουν επίσημα την μελέτη ή τις μελέτες που εκπονήθηκαν και χρυσοπληρώθηκαν και που τώρα θέλουν να ξαναφέρουν στο προσκήνιο.

Μελέτη η μελέτες με απόψεις "επικίνδυνες" για τους Μηχανοδηγούς και την ασφάλεια της κυκλοφορίας. Αγνοώντας την κατάσταση του Σιδηροδρομικού δικτύου και του τροχαίου υλικού.
Η εμμονή τους για την "καλύτερη αξιοποίηση" του προσωπικού Έλξης δημιουργεί εύλογη απορία, αλλά και αγανάκτηση στο προσωπικό Έλξης όπου η συμμετοχή του τα δύσκολα τελευταία χρόνια στην ενεργό διαδικασία ξεπερνά το 95%.
Εύλογη απορία, η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κάνει κάτι ανάλογο και στις υπόλοιπες υπηρεσίες της;

Έρχεται τώρα ένα έγγραφο (παραθέτουμε το έγγραφο στο τέλος) όπου μεταξύ άλλων εισηγείται "φωτογραφικές τοποθετήσεις", και καταργήσεις θέσεων σε όλη την επικράτεια που κατέχει ο κλάδος της Έλξης. Ο πρόεδρος βιαστικός για άλλη μία φορά βιαστικός στις εκτιμήσεις του, αλλά και στην διαδικασία της δήθεν διαβούλευσης όπου έγινε προσπάθεια για διαδικασία εξπρές, το παρουσιάζει ως επιτυχία, μη βλέποντας, γιατί άραγε την υπονόμευση του κλάδου. 


Πρόεδρε η αποδυνάμωση-μεταφορά, και στο βάθος ακύρωση βασικών δομών του αυτοδιοίκητου του κλάδου είναι υπονόμευση. 

Τι δεν καταλαβαίνεις και γιατί κάνεις πως δεν καταλαβαίνεις;
(Τρανό παράδειγμα όπου το γνωρίζεις και σιωπάς η μη στελέχωση της κεντρικότερης υπηρεσίας του τμήματος ελέγχου κυκλοφορίας με τα γνωστά τραγελαφικά αποτελέσματα των τελευταίων ημερών).

Όποιος κάνει τον κόπο και διαβάσει τις αρμοδιότητες της ΔΙΚΑΜ, της κεντρικής υπηρεσίας και των κατά τόπους γραφείων και τμημάτων,  θα διαπιστώσει ότι θέματα που το έγγραφο επικαλείται π.χ δρομολόγια και έλεγχος των ταινιών προβλέπονται. Βούληση χρειάζεται για να καλυφθούν και να λειτουργήσουν.


Η προσαρμογή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στα νέα δεδομένα είναι αυτονόητη και εύκολα μπορούν να ενταχθούν, όπως τα θέματα της διαλειτουργικότητας, σε ποιο αρμόδιες διευθύνσεις από την ΔΙΚΑΜ.


Η επίκληση της ΡΑΣ στο να δικαιολογηθούν νέες φωτογραφικές υπηρεσίες μόνο γέλιο προκαλεί. Η δε πρόταση θυμίζει την ίδρυση καταστατικού ροζ παράγκας.


Όλα αυτά πιο αναλυτικά θα ειπωθούν και θα αναλυθούν στις Γενικές Συνελεύσεις, τότε που οι συνάδελφοι θα μάθουν τον πραγματικό ρόλο που θέλουν να διαδραματίσουν κάποιοι πίσω από τις πλάτες τους.



Μόνο "ανόητες και ύποπτες" μπορούν να χαρακτηριστούν οι απόψεις ότι για την μη υπογραφή της ΣΣΕ φταίει η ΠΟΣ. Μπορεί να γίνει μεγάλη κουβέντα για επιμέρους χειρισμούς σε πολλά θέματα της ΠΟΣ, αλλά αυτό θα γίνει μέσα από τον χαρακτήρα της ενημέρωσης και της ανταλλαγής απόψεων στις Γενικές Συνελεύσεις.


Αλήθεια συνάδελφοι, η ίδια διοίκηση της ΠΟΣ δεν ήταν αυτή που πέρυσι είχε καταφέρει την υπογραφή της ΣΣΕ στο ίδιο μνημονιακό περιβάλλον; Τι άλλαξε φέτος; 


Η βασική διαφορά που υπάρχει συνάδελφοι είναι η απροθυμία της σημερινής κυβέρνησης να υπογράψει ΣΣΕ. Το γνωρίζεται όλοι μέσα από την ενημέρωση των συναντήσεων της ΠΟΣ με τα αρμόδια υπουργεία και ιδιαίτερα με το Υπουργείο Εργασίας και την απάντηση του κ. Κατρούγκαλου, ότι το κομμάτι των ΣΣΕ είναι ακόμα σε διαπραγμάτευση με την ΤΡΟΙΚΑ. 


Πιστεύεται πως με τον ίδιο υπουργό Μεταφορών που αυτοακυρώνεται καθώς εισηγείται την αλλαγή Διοικήσεων Οργανισμών και την τοποθέτηση συμβούλων (ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ, ΟΑΣΑ), μη γνωρίζοντας ότι σκοντάφτει σε νόμο που ψήφισε η δικιά του κυβέρνηση, μπορεί να υπογραφεί ΣΣΕ; Πρόκειται για τον Υπουργό που κοφεύει στις προσκλήσεις της ΠΟΣ για συνάντηση.


Η προσπάθεια που κάνουν τα γνωστά ροζ παπαγαλάκια να μας δείξουν το αντίθετο, ότι δηλαδή φταίει η ΠΟΣ, απλά πέφτει στο κενό. Οι Μηχανοδηγοί και όλος ο Σιδηροδρομικός κόσμος δεν τρώει το σανό που θέλουν να του πασάρουν πλέον.


Οι απαντήσεις θα δοθούν σύντομα.


Σταματήστε να τορπιλίζεται την ενότητα του συνδικαλιστικού κινήματος, για χάρη του κομματικοκυβερνητικού σας προϊστάμενου.


Όλοι μαζί οι εργαζόμενοι στον Σιδηρόδρομο και στα υπόλοιπα ΜΜΜ είναι ώριμοι και δυνατοί και θα ανατρέψουν όλες αυτές τις αντεργατικές κυβερνητικές πολιτικές.


Δεύτερο μεγάλο βήμα η ακόμα μεγαλύτερη συμμετοχή στο κάλεσμα της ΓΣΕΕ για απεργία στις 3 Δεκέμβρη.





Το έγγραφο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ 

ΘΕΜΑ : « Τροποποίηση της Οργανωτικής Εγκυκλίου 01/2012, όπως αυτή έχει τροποποιηθεί με την Οργανωτική Εγκύκλιο 01/2013 και ισχύει σήμερα, με την προσθήκη «Υπηρεσίας Μελετών - Προγραμματισμού Εκμετάλλευσης και Διαλειτουργικότητας» στη Διεύθυνση Κυκλοφορίας Αμαξοστοιχιών » Σχετικά: α) Το υπ. αριθμ. Πρωτ. 2669/20-10-2014 έγγραφο της ΡΑΣ β) Το υπ. αριθμ Πρωτ 124.707/03-11-2014 έγγραφο της ΔΑΣΦ γ) Την υπ. αριθμ. Πρωτ. 128.803/18-02-2015 εισήγηση της ΔΑΣΦ προς το Δ.Συμβούλιο 

ΣΥΝΤΟΜΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ H ΤΡΑΙΝΟΣΕ αντιμετωπίζει στην παρούσα φάση μια επείγουσα ανάγκη βελτιστοποίησης της διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού στον Κλάδο Έλξης (που ανήκει διοικητικά στην ΔΙ.Κ.ΑΜ), τόσο λόγω της συνεχιζόμενης απομείωσης του προσωπικού λόγω συνταξιοδοτήσεων, όσο και λόγω της αύξησης του έργου στο σκέλος της μεταφοράς εμπορευμάτων.


Προς τούτο η εταιρεία, προέβει καταρχήν στην ανάθεση σε εξωτερικό συνεργάτη της σύνταξης μελέτης αναδιοργάνωσης του κυκλώματος υπηρεσίων, μελέτη που παραδόθηκε στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και αναμένεται η υλοποίηση της να αποφέρει μετρήσιμα οφέλη. Παρόλα αυτά η υλοποίηση ενός νέου κυκλώματος υπηρεσίων, η παρακολούθηση της λειτουργίας του (τήρηση στατιστικών στοιχείων, εξαγωγή αναφορών, κλπ) και η αξιοποίηση της παραγόμενης ανάδρασης αποτελούν ζητούμενο. 


Παράλληλα υπάρχει η έμπρακτη ανάγκη εμπλοκής της ΔΙ.Κ.ΑΜ. σε όλες τις διαδικασίες σχεδιασμού νέων δρομολογίων και διεπαφής με την Υποδομή, καθώς αφενός είναι η διεύθυνση με την μεγαλύτερη συσσωρευμένη τεχνογνωσία στο αντικείμενο της χάραξης και αφετέρου καλείται να φέρει σε πέρας κάθε νέα δρομολογιακή απαίτηση αξιοποιώντας έμψυχο και άψυχο δυναμικό. 


Τέλος, παρουσιάζεται άμεση ανάγκη συμμόρφωσης της εταιρείας με τα οριζόμενα από τις σχετικές ΤΠΔ (όπως π.χ. η σύνταξη “εγχειριδίου μηχανοδηγού”) και τις υποδείξεις της ΡΑΣ όπως αυτές έχουν εκφραστεί στις αναφορές των επιθεωρήσεων που διεξήχθησαν. Πιο συγκεκριμένα βάσει των: 1) ΤΠΔ «Διεξαγωγή και Διαχείριση της Κυκλοφορίας» (2012/757/EΕ) που έχει υποχρεωτική ισχύ, 2) Του άρθρου 3.3 (γ) της υπ. αριθμ ΑΣ.4.2/οικ. 26697/2422 (ΦΕΚ Β’ 986 / 22-05-2013) Υπουργικής απόφασης 3) Επισημάνσεων της ΡΑΣ, όπως αυτές αποτυπώνονται στην Έκθεση Ελέγχου Πιστοποίησης Ασφάλειας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. (παράγραφος Β.6) κρίνεται αναγκαία η δημιουργία οργανωτικής υπομονάδας με αρμοδιότητα σε θέματα Διαλειτουργικότητας. Επίσης λαμβάνοντας υπόψη: α. Την με αριθμ. Φ32/28706/3354/09.03.2012 Απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 697/Β/09.03.2012, με την οποία τέθηκε σε ισχύ ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., που καταρτίστηκε κατ΄ εφαρμογή της διάταξης της παρ. 1 του άρθρου 18 του ν. 3891/2010 και εγκρίθηκε με την υπ’ αριθμ. 112/1/14.06.2011 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. β. Την απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. με αριθμ. 126/2/05.04.2012, με την οποία εγκρίθηκε η Οργανωτική Εγκύκλιος 01/2012 για τη διάρθρωση των υπηρεσιών και την κατανομή των οργανικών θέσεων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. ανά Γενικές Διευθύνσεις, Διευθύνσεις, Υπηρεσίες, Τμήματα, Γραφεία και Ανεξάρτητες Υπηρεσίες. γ. Την απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. με αριθμ. 150/5/10-07-2013, με την οποία εγκρίθηκε η τροποποίηση του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας της Εταιρείας με αλλαγή αρμοδιοτήτων και κλάδων υπαλλήλων μεταξύ της Διεύθυνσης Επιβατικών Μεταφορών (ΔΙ.ΕΠ.ΜΕ) και της Διεύθυνσης Προσωπικού Ελέγχου και Κίνησης Αμαξοστοιχιών ( ΔΙ.Π.Ε.Κ.ΑΜ). δ. Την απόφαση του Δ.Σ. της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε με αριθμ. 150/6/10-07-2013, με την οποία εγκρίθηκε η Οργανωτική Εγκύκλιος 01/2013, η οποία τροποποίησε την αρχική Οργανωτική Εγκύκλιο 01/2012. ε. Την απόφαση του Δ.Σ. της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε με αριθμ. 151/1/01-08-2013, με την οποία εγκρίθηκε η περαιτέρω τροποποίηση της Οργανωτικής Εγκυκλίου 01/2012 σε συνέχεια της τροποποίησης του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. στ. Την απόφαση του Δ.Σ. της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε με αριθμ. 156/2/01-08-2013, με την οποία εγκρίθηκε η περαιτέρω τροποποίηση της Οργανωτικής Εγκυκλίου 01/2012, όπως αυτή τροποποιήθηκε με την Οργανωτική Εγκύκλιο 01/2013 και κωδικοποιήθηκε, σε συνέχεια των τροποποιήσεων του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. ζ. Την με αριθμ. 142/7/30-04-2013 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. με την οποία εγκρίθηκε το ενιαίο προσοντολόγιο περιγραφής των θέσεων εργασίας των στελεχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., το οποίο περιέχει τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα για την κατοχή των θέσεων ευθύνης των στελεχών της Εταιρείας (Προϊστάμενος Διεύθυνσης – Προϊστάμενος Υπηρεσίας - Προϊστάμενος Τμήματος) καθώς και την περιγραφή των θέσεων εργασίας. η. Την με αριθμ. 156/3/01-08-2013 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. με την οποία εγκρίθηκε η τροποποίηση/συμπλήρωση του ως άνω ενιαίου προσοντολογίου περιγραφής των θέσεων εργασίας των στελεχών (Προϊσταμένων Διευθύνσεων, Υπηρεσιών και Τμημάτων) της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε.. θ. Τις διατάξεις των άρθρων 16, 17 και 18 του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. ι. 


Τις ανάγκες εκ νέου διάρθρωσης και εν συνεχεία πλήρωσης των οργανικών θέσεων στις υπηρεσιακές μονάδες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., ια.Τις υπηρεσιακές ανάγκες και ειδικότερα τις ανάγκες για την εύρυθμη, αποδοτικότερη και αποτελεσματικότερη λειτουργία της Εταιρείας ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ: Α) Την τροποποίηση της Οργανωτικής Εγκυκλίου 01/2012, όπως αυτή έχει τροποποιηθεί με την Οργανωτική Εγκύκλιο 01/2013 ως εξής: - Προσθήκη Υπηρεσίας Μελετών – Προγραμματισμού & Διαλειτουργικότητας που θα υπάγεται στην Διεύθυνση Κυκλοφορίας Αμαξοστοιχιών - Η προαναφερθείσα Υπηρεσία θα αποτελείται από τα τμήματα: 


α) Μελετών & Εκδόσεων με αρμοδιότητες: μελέτες αλλαγών στον τρόπο εκμετάλλευσης, μελέτες και σχεδιασμός νέων δρομολογιακών απαιτήσεων, εκπόνηση νέων κυκλώματα υπηρεσιών, έκδοση υποστηρικτικών εγχειριδίων μηχανοδηγών 


β) Προγραμματισμού Υπηρεσιών με αρμοδιότητες: μεσοπρόθεσμος και μακροπρόθεσμος πανελλαδικός προγραμματισμός προσωπικού, εξαγωγή στατιστικών διαχειρίσης προσωπικού και σύνταξη αναφορών επί αυτών γ) Κανονισμών και Διαλειτουργικότητας με αρμοδιότητες: τήρηση βιβλιοθήκης κανονισμών και συναφών εγγράφων, παρακολούθηση κοινοτικής νομοθεσίας (ΤΠΔ), διεπαφή με ΡΑΣ, συντονισμός ποιότητας της Διεύθυνσης, εκπροσώπηση σε επιτροπές ΥΠΟΜΕΔΙ και τυχόν επιτροπές αναθεώρησης κανονισμών ή κοινοποιούμενων εθνικών κανόνων ασφάλειας, συμμετοχή σε ομάδες εργασίας του ERA

Β) Η στελέχωση της προαναφερθείσας Υπηρεσίας και των Τμημάτων που την απαρτίζουν προτείνεται να είναι ως εξής: -Προϊστάμενος Υπηρεσίας: ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΠΕ5 -Τμήμα Μελετών & Εκδόσεων: Προϊστάμενος τμήματος ΠΕ5/ΠΕ4/ΤΕ4 και ένας ακόμη υπάλληλος -Τμήμα Προγραμματισμού Υπηρεσιών: Προϊστάμενος τμήματος ΠΕ5/ΠΕ4/ΤΕ4/Κλάδου Μηχανοδηγών και ένας ακόμη υπάλληλος - Κανονισμών & Διαλειτουργικότητας: Προϊστάμενος τμήματος ΠΕ5/ΠΕ4/ΤΕ4 και ένας ακόμη υπάλληλος Γ). Να εξουσιοδοτήσει το Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας όπως, σε εκτέλεση και εφαρμογή της ως άνω τροποποίησης, 

α) προβεί στην εκ νέου διάρθρωση των υπηρεσιών και κατανομή των προβλεπόμενων από το άρθρο 16 του κεφαλαίου ΣΤ’ του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. οργανικών θέσεων της εταιρείας, σε κάθε αναγκαία και επουσιώδη τροποποίηση ή συμπλήρωση τυχόν απαιτηθεί στα πλαίσια της κατανομής και πλήρωσης των κατά τα άνω οργανικών θέσεων της εταιρείας, προκειμένου για την εύρυθμη λειτουργία αυτής, και β) προβεί σε κάθε αναγκαία τροποποίηση ή συμπλήρωση απαιτηθεί στα πλαίσια υλοποίησης της παρούσας εισήγησης και του προτεινόμενου με την παρούσα νέου συμπληρωμένου/τροποποιημένου προσοντολογίου, μεριμνήσει και προβεί σε όλες εν γένει τις αναγκαίες ενέργειες για την πλήρωση και κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων (όπως την επιλογή των προς πλήρωση οργανικών θέσεων Προϊσταμένου του Τμήματος και υπαλλήλων αυτού, την έκδοση εσωτερικής προκήρυξης για την πλήρωση των νέων οργανικών θέσεων, καθορισμό του τρόπου και της διαδικασίας αξιολόγησης των υποψηφίων, ορισμό μελών Επιτροπής αξιολόγησης κ.λπ.) προκειμένου για την εύρυθμη λειτουργία της Εταιρείας. 





Να εξουσιοδοτήσει την αρμόδια Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού όπως προβεί σε όλες τις αναγκαίες και νόμιμες ενέργειες για την υλοποίηση της παρούσας εισήγησης, και ιδία όπως μεριμνήσει για την κατά τα ανωτέρω εκ νέου τροποποίηση της Οργανωτικής Εγκυκλίου καθώς και την ενσωμάτωση αυτής στον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας της εταιρείας, υποβάλλει αυτά προς έγκριση προς τον αρμόδιο Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ.λ.π. 


Ο συντάξας Ο ε.χ. ΔΙ.Κ.ΑΜ 



Χρήστος Τόλης Ιωάννης Λύτρας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.