Ένα παρολίγον έμφραγμα απεφεύχθη τουλάχιστον στην παρούσα χρονική στιγμή. Όταν πριν από 10 μέρες υπεγράφη το έργο ολοκλήρωσης της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Αθήνα-Πειραιάς όλοι έμειναν
ικανοποιημένοι από μία εξέλιξη που φέρνει στο τέλος έργα που μετράνε 10 χρόνια.
Την ίδια ώρα ο Δήμος Ταύρου όμως έχει καταθέσει πριν από το καλοκαίρι προσφυγή στο ΣτΕ κάτα του έργου που περνά και από τα δικά του διοικητικά όρια. Όπως είπε στο ypodomes.com ο κος Φάκλαρης προϊστάμενος των Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου, η προσφυγή θα συζητηθεί στις 3 Μαρτίου 2016 και υφίσταται.
Ευτυχώς για την παρούσα εργολαβία η προσφυγή δεν κινείται ενάντια στα φυσικό αντικείμενο για το οποίο υπεγράφη η σύμβαση αλλά για τους σχεδιαζόμενους ανισόπεδους κόμβους που η ΕΡΓΟΣΕ θέλει να κατασκευάσει.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Όταν δημοπρατήθηκε το έργο Πειραιάς-Αθήνα το 2004 είχε σχεδιαστεί μία μεγάλη παρέμβαση στο τμήμα αυτό στην οποία περιελαμβανόταν διπλή και τριπλή γραμμή κατά τόπους, ανισοπεδοποίηση της γραμμής, ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση κλπ.
Το 2012 με μία κατά πολλούς λανθασμένη κίνηση ο ΟΣΕ διέλυσε την εργολαβία αντί να την ολοκληρώσει και όχι οι εργολήπτες οι οποίοι απλά υπάκουσαν στις διαταγές του Οργανισμού. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να χρειαστεί επαναδημοπράτηση του έργου από την αρχή από την ΕΡΓΟΣΕ αυτή τη φορά.
Έπρεπε να περάσουν 3 ολόκληρα χρόνια μέχρι να αποφασιστεί τα έργα που απέμεναν να "σπάσουν" σε δύο εργολαβίες. Η μία (αυτή που μόλις ξεκίνησε) που θα ολοκλήρωνε την ηλεκτροκίνηση και με λίγα έργα θα μπορούσε να κάνει επιτέλους τη γραμμή λειτουργική. Στο επόμενο ΕΣΠΑ υπάρχει η πρόθεση από την ΕΡΓΟΣΕ να ενταχθεί και το υπόλοιπο αντικείμενο που θα είναι και οι ανισόπεδοι κόμβοι στη Λεύκα, στο Ρέντη και τον Ταύρο.
Σε αυτό το χρονικό σημείο ο Δήμος Ταύρου αντιδρώντας στην ανισοπεδοποίηση, κατέθεσε προσφυγή ζητώντας να υπάρξει ...υπογειοποίηση της γραμμή καθώς όπως ανέφερε ο κος Φάκλαρης στο ypodomes ο Δήμος θα σπάσει στα δύο. Για καλή τύχη του έργου η διαφωνία του Δήμου δεν έγκειται στο σημερινό έργο αλλά σε αυτό που βρίσκεται στον ευρύτερο σχεδιασμό.
ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΩΝ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ
Το έργο που ξεκίνησε κυριολεκτικά στο παρά ένα της λήξεως του ΕΣΠΑ είναι σούπερ απαραίτητο για τις ανάγκες της ΕΡΓΟΣΕ καθώς μετά τη λήξη της -από πολλούς αμαρτωλής- εργολαβίας του 2004 το 2012 η Ευρωπαϊκή Ένωση διεμήνυσε πως αν το έργο δεν ολοκληρωθεί θα ξεκινήσει η διαδικασία αξίωσης επιστροφής των δοθέντων κονδυλίων που αγγίζουν τα 300εκ.ευρώ.
Το έργο ολοκλήρωσης των έργων στο τμήμα Πειραιάς-Αθήνας υπολογίζεται να ολοκληρωθεί το ερχόμενο καλοκαίρι (Αύγουστος), κυριολεκτικά στο και πέντε, προκειμένου η χώρα μας να γλυτώσει τα χειρότερα. Το δε ειρωνικό είναι πως την εργολαβία αυτή ανέλαβε η ίδια κοινοπραξία που είχε αναλάβει τα έργα το 2004 (ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ).
Επι πλέον η παρέμβαση στον Κεντρικό Σταθμό της Αθήνας χαρακτηρίζεται ως συμμάζεμα και όχι μία πλήρης νέα κατασκευή που θα αλλάξει τη σημερινή -τραγική- εικόνα του σταθμού.
Αυτό πιθανότατα θα συμβεί από την ΓΑΙΑΟΣΕ και τις παρεμβάσεις που σχεδιάζονται μέσω παραχωρήσεων τόσο για τον σταθμό της Αθήνας, όσο και για το σταθμό του ΠΕΙΡΑΙΑ.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
ικανοποιημένοι από μία εξέλιξη που φέρνει στο τέλος έργα που μετράνε 10 χρόνια.
Την ίδια ώρα ο Δήμος Ταύρου όμως έχει καταθέσει πριν από το καλοκαίρι προσφυγή στο ΣτΕ κάτα του έργου που περνά και από τα δικά του διοικητικά όρια. Όπως είπε στο ypodomes.com ο κος Φάκλαρης προϊστάμενος των Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου, η προσφυγή θα συζητηθεί στις 3 Μαρτίου 2016 και υφίσταται.
Ευτυχώς για την παρούσα εργολαβία η προσφυγή δεν κινείται ενάντια στα φυσικό αντικείμενο για το οποίο υπεγράφη η σύμβαση αλλά για τους σχεδιαζόμενους ανισόπεδους κόμβους που η ΕΡΓΟΣΕ θέλει να κατασκευάσει.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Όταν δημοπρατήθηκε το έργο Πειραιάς-Αθήνα το 2004 είχε σχεδιαστεί μία μεγάλη παρέμβαση στο τμήμα αυτό στην οποία περιελαμβανόταν διπλή και τριπλή γραμμή κατά τόπους, ανισοπεδοποίηση της γραμμής, ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση κλπ.
Το 2012 με μία κατά πολλούς λανθασμένη κίνηση ο ΟΣΕ διέλυσε την εργολαβία αντί να την ολοκληρώσει και όχι οι εργολήπτες οι οποίοι απλά υπάκουσαν στις διαταγές του Οργανισμού. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να χρειαστεί επαναδημοπράτηση του έργου από την αρχή από την ΕΡΓΟΣΕ αυτή τη φορά.
Έπρεπε να περάσουν 3 ολόκληρα χρόνια μέχρι να αποφασιστεί τα έργα που απέμεναν να "σπάσουν" σε δύο εργολαβίες. Η μία (αυτή που μόλις ξεκίνησε) που θα ολοκλήρωνε την ηλεκτροκίνηση και με λίγα έργα θα μπορούσε να κάνει επιτέλους τη γραμμή λειτουργική. Στο επόμενο ΕΣΠΑ υπάρχει η πρόθεση από την ΕΡΓΟΣΕ να ενταχθεί και το υπόλοιπο αντικείμενο που θα είναι και οι ανισόπεδοι κόμβοι στη Λεύκα, στο Ρέντη και τον Ταύρο.
Σε αυτό το χρονικό σημείο ο Δήμος Ταύρου αντιδρώντας στην ανισοπεδοποίηση, κατέθεσε προσφυγή ζητώντας να υπάρξει ...υπογειοποίηση της γραμμή καθώς όπως ανέφερε ο κος Φάκλαρης στο ypodomes ο Δήμος θα σπάσει στα δύο. Για καλή τύχη του έργου η διαφωνία του Δήμου δεν έγκειται στο σημερινό έργο αλλά σε αυτό που βρίσκεται στον ευρύτερο σχεδιασμό.
ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΩΝ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ
Το έργο που ξεκίνησε κυριολεκτικά στο παρά ένα της λήξεως του ΕΣΠΑ είναι σούπερ απαραίτητο για τις ανάγκες της ΕΡΓΟΣΕ καθώς μετά τη λήξη της -από πολλούς αμαρτωλής- εργολαβίας του 2004 το 2012 η Ευρωπαϊκή Ένωση διεμήνυσε πως αν το έργο δεν ολοκληρωθεί θα ξεκινήσει η διαδικασία αξίωσης επιστροφής των δοθέντων κονδυλίων που αγγίζουν τα 300εκ.ευρώ.
Το έργο ολοκλήρωσης των έργων στο τμήμα Πειραιάς-Αθήνας υπολογίζεται να ολοκληρωθεί το ερχόμενο καλοκαίρι (Αύγουστος), κυριολεκτικά στο και πέντε, προκειμένου η χώρα μας να γλυτώσει τα χειρότερα. Το δε ειρωνικό είναι πως την εργολαβία αυτή ανέλαβε η ίδια κοινοπραξία που είχε αναλάβει τα έργα το 2004 (ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ).
Επι πλέον η παρέμβαση στον Κεντρικό Σταθμό της Αθήνας χαρακτηρίζεται ως συμμάζεμα και όχι μία πλήρης νέα κατασκευή που θα αλλάξει τη σημερινή -τραγική- εικόνα του σταθμού.
Αυτό πιθανότατα θα συμβεί από την ΓΑΙΑΟΣΕ και τις παρεμβάσεις που σχεδιάζονται μέσω παραχωρήσεων τόσο για τον σταθμό της Αθήνας, όσο και για το σταθμό του ΠΕΙΡΑΙΑ.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.