Η πρωτοβουλία της δημοτικής παράταξης «Ανοιχτός Δήμος - Ενεργοί Πολίτες» να διοργανώσει το περασμένο Σάββατο, μια δύσκολη ημέρα και ώρα, εκδήλωση για την επαναλειτουργία του προαστιακού σιδηροδρόμου στη Μεσσηνία, ήταν, σε κάθε περίπτωση, άκρως θετική.
Παρά το ποδοσφαιρικό ντέρμπι, το Φεστιβάλ Χορωδιών, αλλά και το γεγονός ότι η συγκεκριμένη ημέρα προσφέρεται περισσότερο για σχόλη, η αίθουσα του παραλιακού ξενοδοχείου γέμισε και το ενδιαφέρον για τη συζήτηση ήταν υψηλό. Βέβαια, και πάλι έλαμψε δια της απουσίας της η Δημοτική Αρχή, αλλά αυτό είναι πλέον συνηθισμένο. Άλλωστε, τα γνωρίζει όλα εκ των προτέρων…
Πίσω, όμως, από τη διάθεση των ανθρώπων της παράταξης κρυβόταν ένα ψέμα και μια αλήθεια, που "κάλυψαν" τη συζήτηση. Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώτα Κοζομπόλη, που παραβρέθηκε στην εκδήλωση, είδε το… ποτήρι του εγχειρήματος μισογεμάτο, σημειώνοντας ότι τίποτα δεν έχει χαθεί, αν ασκηθεί πίεση.
Και το τρίτο Μνημόνιο που θέλει την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ; Θα δώσουμε το 2/3 του σιδηροδρόμου και θα κρατήσουμε το κομμάτι στη Μεσσηνία; Θα το δεχθούν οι υποψήφιοι αγοραστές; Δε νομίζουμε…
Ο τέως βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Θανάσης Πετράκος, που ήταν κι αυτός παρών στην εκδήλωση, είπε την αλήθεια. Υπογράμμισε ότι, πράγματι, ο προαστιακός σιδηρόδρομος στην περιοχή μας μπορεί και πρέπει να επαναλειτουργήσει, τόνισε όμως ότι για να συμβεί αυτό πρέπει να αποτραπεί η ιδιωτικοποίηση εταιρειών του πρώην ΟΣΕ.
Βέβαια, υπάρχει και η πρόταση της δημοτικής παράταξης για διαδημοτική συνεργασία, ώστε να προχωρήσει το εγχείρημα, αλλά δεν το βλέπουμε. Όταν η επαναλειτουργία του προαστιακού απαιτεί 400.000 ευρώ, πού θα βρεθούν αυτά τα χρήματα;
Η κυβέρνηση, όσες οικολογικές ευαισθησίες και να κηρύττει, γνωρίζει ότι σε μια αποικία χρέους αυτά δε γίνονται. Εξάλλου, πρόλαβαν οι προκάτοχοί της, μέσω του πελατειακού κράτους και των ψηφοθηρικών προσλήψεων, να διαλύσουν το σιδηρόδρομο. Άλλωστε, ποτέ δεν τον είχαν στο μυαλό τους, αφού προείχαν οι… μπομπολόδρομοι.
Εν κατακλείδι είναι και η κοινωνία. Πλούσια στα λόγια, αλλά φτωχή στις πράξεις, δεν απαίτησε ποτέ, ουσιαστικά, εναλλακτικά μέσα μεταφοράς. Εξάλλου, τι θα έκανε τα αυτοκίνητα που αγόραζε;
Η εκδήλωση
Πέρα από τις διαπιστώσεις, η εκδήλωση ξεκίνησε με σύντομο χαιρετισμό του επικεφαλής της δημοτικής παράταξης, Μανώλη Μάκαρη, ο οποίος τόνισε το αυτονόητο: η επαναλειτουργία του τρένου θα έχει σημαντικά κοινωνικά και οικονομικά οφέλη για τους πολίτες.
Στη συνέχεια, ο Νίκος Καραγιώργος, ιδρυτικό μέλος της AMNIZIA Railway Forum, σχολίασε ότι το βασικό ζήτημα πριν από τη διεκδίκηση της επαναλειτουργίας του τρένου είναι να ξεκαθαριστεί εάν η κοινωνία το θέλει πραγματικά, αλλά και εάν το θέλει η διοίκηση των τοπικών θεσμών.
Δίνοντας και την οικονομική διάσταση του θέματος, ο κ. Καραγιώργος υποστήριξε ότι χρήματα υπάρχουν για την επαναλειτουργία του τρένου, σημειώνοντας ότι το κόστος του προαστιακού στη Μεσσηνία έχει εκτιμηθεί στα 400.000 ευρώ το χρόνο περίπου. Τα χρήματα αυτά είπε ότι μπορούν να καλυφθούν από τα 50.000.000 ευρώ που δίνονται στον ΟΣΕ για τις άγονες γραμμές του, κάποιες από τις οποίες δεν είναι άγονες, παρατηρώντας χαρακτηριστικά ότι τέτοια επιδότηση παίρνει μέχρι και η γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης!
Ακολούθησε η εισήγηση του αντιπροέδρου του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Πελοποννήσου, Παναγιώτη Κλειδόπουλου, που υποστήριξε ότι ο σιδηρόδρομος στην Πελοπόννησο απαξιώθηκε και καταργήθηκε στο βωμό του κέρδους ιδιωτικών συμφερόντων.
Ο Απόλλων Κύρκος, αρχαιολόγος και ξεναγός, υπογράμμισε ότι δεν υπήρξε καμία σοβαρή αντίδραση στην περιοχή μας, όταν καταργήθηκε ο σιδηρόδρομος, παρότι ο τόπος μας έχει ωφεληθεί πάρα πολύ από το τρένο.
Σημείωσε, επίσης, ότι ο σιδηρόδρομος μπορεί να συνεισφέρει ιδιαίτερα στην ανάπτυξη του τουρισμού, τόσο με σιδηροδρομικές εκδρομές σε περιοχές μοναδικού φυσικού κάλλους που βρίσκονται στα όρια της Μεσσηνίας, όσο και με την παροχή μιας εναλλακτικής τουριστικής εκδρομικής πρότασης προς τους χιλιάδες τουρίστες που επισκέπτονται την πόλη με τα κρουαζιερόπλοια.
Τις αναφορές αυτές επιβεβαίωσε ο Βρετανός Φίλιπ Γουόρμαλντ, εκπρόσωπος του τουριστικού πρακτορείου που διοργάνωσε την εκδρομή των Βρετανών με το σιδηρόδρομο στην Πελοπόννησο.
Ο εκπρόσωπος του τοπικού Συλλόγου Φίλων του Σιδηροδρόμου, Γιάννης Πανταζόπουλος, παρουσίασε από την πλευρά του πρόταση για την επανελειτουργία σε πρώτη φάση στην προαστιακή γραμμή Καλαμάτα-ΤΕΙ-Μεσσήνη, σε δεύτερη φάση στη γραμμή Καλαμάτα-Διαβολίτσι-Κυπαρισσία και σε μεσοπρόθεσμο διάστημα στη γραμμή Καλαμάτα-Πύργος-Πάτρα. Όπως υπογράμμισε, οι γραμμές αυτές θα αποκτήσουν καλή πληρότητα μόνο εάν γίνονται τακτικά δρομολόγια.
Επιπλέον, τόνισε ότι πρέπει να επαναλειτουργήσει και η γραμμή μέχρι το λιμάνι της Καλαμάτας, τόσο για την εξυπηρέτηση των κατοίκων της πόλης όσο και για την εξυπηρέτηση των τουριστών και ιδιαίτερα εκείνων που έρχονται με το κρουαζιερόπλοιο.
του Αντώνη Πετρόγιαννη
tharrosnews.gr
Παρά το ποδοσφαιρικό ντέρμπι, το Φεστιβάλ Χορωδιών, αλλά και το γεγονός ότι η συγκεκριμένη ημέρα προσφέρεται περισσότερο για σχόλη, η αίθουσα του παραλιακού ξενοδοχείου γέμισε και το ενδιαφέρον για τη συζήτηση ήταν υψηλό. Βέβαια, και πάλι έλαμψε δια της απουσίας της η Δημοτική Αρχή, αλλά αυτό είναι πλέον συνηθισμένο. Άλλωστε, τα γνωρίζει όλα εκ των προτέρων…
Πίσω, όμως, από τη διάθεση των ανθρώπων της παράταξης κρυβόταν ένα ψέμα και μια αλήθεια, που "κάλυψαν" τη συζήτηση. Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώτα Κοζομπόλη, που παραβρέθηκε στην εκδήλωση, είδε το… ποτήρι του εγχειρήματος μισογεμάτο, σημειώνοντας ότι τίποτα δεν έχει χαθεί, αν ασκηθεί πίεση.
Και το τρίτο Μνημόνιο που θέλει την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ; Θα δώσουμε το 2/3 του σιδηροδρόμου και θα κρατήσουμε το κομμάτι στη Μεσσηνία; Θα το δεχθούν οι υποψήφιοι αγοραστές; Δε νομίζουμε…
Ο τέως βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Θανάσης Πετράκος, που ήταν κι αυτός παρών στην εκδήλωση, είπε την αλήθεια. Υπογράμμισε ότι, πράγματι, ο προαστιακός σιδηρόδρομος στην περιοχή μας μπορεί και πρέπει να επαναλειτουργήσει, τόνισε όμως ότι για να συμβεί αυτό πρέπει να αποτραπεί η ιδιωτικοποίηση εταιρειών του πρώην ΟΣΕ.
Βέβαια, υπάρχει και η πρόταση της δημοτικής παράταξης για διαδημοτική συνεργασία, ώστε να προχωρήσει το εγχείρημα, αλλά δεν το βλέπουμε. Όταν η επαναλειτουργία του προαστιακού απαιτεί 400.000 ευρώ, πού θα βρεθούν αυτά τα χρήματα;
Η κυβέρνηση, όσες οικολογικές ευαισθησίες και να κηρύττει, γνωρίζει ότι σε μια αποικία χρέους αυτά δε γίνονται. Εξάλλου, πρόλαβαν οι προκάτοχοί της, μέσω του πελατειακού κράτους και των ψηφοθηρικών προσλήψεων, να διαλύσουν το σιδηρόδρομο. Άλλωστε, ποτέ δεν τον είχαν στο μυαλό τους, αφού προείχαν οι… μπομπολόδρομοι.
Εν κατακλείδι είναι και η κοινωνία. Πλούσια στα λόγια, αλλά φτωχή στις πράξεις, δεν απαίτησε ποτέ, ουσιαστικά, εναλλακτικά μέσα μεταφοράς. Εξάλλου, τι θα έκανε τα αυτοκίνητα που αγόραζε;
Η εκδήλωση
Πέρα από τις διαπιστώσεις, η εκδήλωση ξεκίνησε με σύντομο χαιρετισμό του επικεφαλής της δημοτικής παράταξης, Μανώλη Μάκαρη, ο οποίος τόνισε το αυτονόητο: η επαναλειτουργία του τρένου θα έχει σημαντικά κοινωνικά και οικονομικά οφέλη για τους πολίτες.
Στη συνέχεια, ο Νίκος Καραγιώργος, ιδρυτικό μέλος της AMNIZIA Railway Forum, σχολίασε ότι το βασικό ζήτημα πριν από τη διεκδίκηση της επαναλειτουργίας του τρένου είναι να ξεκαθαριστεί εάν η κοινωνία το θέλει πραγματικά, αλλά και εάν το θέλει η διοίκηση των τοπικών θεσμών.
Δίνοντας και την οικονομική διάσταση του θέματος, ο κ. Καραγιώργος υποστήριξε ότι χρήματα υπάρχουν για την επαναλειτουργία του τρένου, σημειώνοντας ότι το κόστος του προαστιακού στη Μεσσηνία έχει εκτιμηθεί στα 400.000 ευρώ το χρόνο περίπου. Τα χρήματα αυτά είπε ότι μπορούν να καλυφθούν από τα 50.000.000 ευρώ που δίνονται στον ΟΣΕ για τις άγονες γραμμές του, κάποιες από τις οποίες δεν είναι άγονες, παρατηρώντας χαρακτηριστικά ότι τέτοια επιδότηση παίρνει μέχρι και η γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης!
Ακολούθησε η εισήγηση του αντιπροέδρου του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Πελοποννήσου, Παναγιώτη Κλειδόπουλου, που υποστήριξε ότι ο σιδηρόδρομος στην Πελοπόννησο απαξιώθηκε και καταργήθηκε στο βωμό του κέρδους ιδιωτικών συμφερόντων.
Ο Απόλλων Κύρκος, αρχαιολόγος και ξεναγός, υπογράμμισε ότι δεν υπήρξε καμία σοβαρή αντίδραση στην περιοχή μας, όταν καταργήθηκε ο σιδηρόδρομος, παρότι ο τόπος μας έχει ωφεληθεί πάρα πολύ από το τρένο.
Σημείωσε, επίσης, ότι ο σιδηρόδρομος μπορεί να συνεισφέρει ιδιαίτερα στην ανάπτυξη του τουρισμού, τόσο με σιδηροδρομικές εκδρομές σε περιοχές μοναδικού φυσικού κάλλους που βρίσκονται στα όρια της Μεσσηνίας, όσο και με την παροχή μιας εναλλακτικής τουριστικής εκδρομικής πρότασης προς τους χιλιάδες τουρίστες που επισκέπτονται την πόλη με τα κρουαζιερόπλοια.
Τις αναφορές αυτές επιβεβαίωσε ο Βρετανός Φίλιπ Γουόρμαλντ, εκπρόσωπος του τουριστικού πρακτορείου που διοργάνωσε την εκδρομή των Βρετανών με το σιδηρόδρομο στην Πελοπόννησο.
Ο εκπρόσωπος του τοπικού Συλλόγου Φίλων του Σιδηροδρόμου, Γιάννης Πανταζόπουλος, παρουσίασε από την πλευρά του πρόταση για την επανελειτουργία σε πρώτη φάση στην προαστιακή γραμμή Καλαμάτα-ΤΕΙ-Μεσσήνη, σε δεύτερη φάση στη γραμμή Καλαμάτα-Διαβολίτσι-Κυπαρισσία και σε μεσοπρόθεσμο διάστημα στη γραμμή Καλαμάτα-Πύργος-Πάτρα. Όπως υπογράμμισε, οι γραμμές αυτές θα αποκτήσουν καλή πληρότητα μόνο εάν γίνονται τακτικά δρομολόγια.
Επιπλέον, τόνισε ότι πρέπει να επαναλειτουργήσει και η γραμμή μέχρι το λιμάνι της Καλαμάτας, τόσο για την εξυπηρέτηση των κατοίκων της πόλης όσο και για την εξυπηρέτηση των τουριστών και ιδιαίτερα εκείνων που έρχονται με το κρουαζιερόπλοιο.
του Αντώνη Πετρόγιαννη
tharrosnews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.