Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου 2015

Ενημέρωση από το Συνέδριο Μηχανοδηγών στην Πολωνία

Πραγματοποιήθηκε στην Βαρσοβία και στο κτίριο της ΓΣΕ Πολωνίας το 1ο από μια σειρά συνεδρίων που διοργανώθηκε από την Επαγγελματική Ένωση Μηχανοδηγών Πολωνίας και την Εταιρεία FORMAC POLONIA με στόχο την συνεργασία σε κοινό επίπεδο σε θέματα, όπως η εκπαίδευση των μηχανοδηγών εν όψει κυκλοφορίας διασυνοριακών τρένων και η συμμετοχή των εργαζομένων και η επιρροή τους στις λήψεις αποφάσεων των εταιρειών στις οποίες εργάζονται. 

Στην συνάντηση συμμετείχαν η Πολωνία, η Τσεχία, η Σλοβακία, η Ουγγαρία, η Ιταλία και η Ελλάδα. Οι αντιπροσωπείες κατ αρχήν περιέγραψαν την κατάσταση που επικρατεί στην χώρα τους στον τομέα των σιδηρόδρομων και το πλαίσιο εργασίας των μηχανοδηγών. 



Επισημάνθηκαν διαφορές ακόμη και στην ίδια χώρα λόγο δραστηριοποίησης πολλών σιδηροδρομικών εταιρειών με διαφορετικό καθεστώς εργασίας σε αυτές, καθώς κάποιες δεν εφαρμόζουν τις ΣΣΕ και επιπλέον δεν προσλαμβάνουν μηχανοδηγούς που είναι μέλη κάποιου σωματείου μηχανοδηγών. 

Χαρακτηριστικό παράδειγμα της Πολωνίας όπου κάθε νομός έχει δημιουργήσει την δική του σιδηροδρομική εταιρεία. Η Deutsche Bank έχει δική της εταιρεία χωρίς ΕΣΣΕ για τους εργαζομένους και εν τέλει η δραστηριοποίηση 67 σιδηροδρομικών εταιρειών με τέτοιες συνθήκες επιβαρύνει την ασφάλεια.

Έγινε αναφορά στο ασφαλιστικό και στα όρια ηλικίας που ισχύουν για τους μηχανοδηγούς και τα οποία συνεχώς αυξάνονται (Ιταλια-Πολωνια 67 ετών ανεξάρτητα από χρόνια υπηρεσίας),στην υπερεργασία και στην αυξανόμενη πίεση στους μηχανοδηγούς σε όλο το φάσμα της εργασίας τους. 

Εγκρίθηκε πρόταση για επαφές και συνεργασία με τους μηχανοδηγούς της ETF στο πλαίσιο των συμμαχιών και της διεύρυνσης ενός κοινού μετώπου διεκδικήσεων.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.