Σε εργολάβο η συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου. Ο ιδιώτης θα είναι υπεύθυνος έναντι των χρηστών και θα έχει την ευθύνη αποζημίωσης. Ηλεκτροκίνηση ως τα τουρκικά σύνορα θέλει η κυβέρνηση, που αναζητά πόρους στο πακέτο Γιουνκέρ....
Στις αρχές του 2015 τοποθετείται χρονικά η προκήρυξη διαγωνισμού του ΟΣΕ για την ανάθεση του έργου της συντήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας. Μετά από πολύ μακρά περίοδο ωρίμανσης, αλλά και αναζήτησης κονδυλίων, φαίνεται πλέον ότι ο ΟΣΕ και το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων έχουν καταλήξει στο μοντέλο που θα χρησιμοποιήσουν για την ανάθεση του έργου της συντήρησης.
Αφού εξετάστηκαν σειρά πιθανών λύσεων, αυτή που επιλέγεται πλέον προβλέπει την ανάθεση του έργου σε ιδιώτη, με τον οποίο θα υπογραφεί σύμβαση παροχής υπηρεσιών. Ο ανάδοχος που θα επιλεγεί θα αναλάβει τη συντήρηση του δικτύου για διάστημα πέντε ετών, ενώ ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται στα 240 εκατομμύρια ευρώ.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο διαγωνισμός που θα διεξαχθεί θα αφορά την ανάθεση σε ιδιώτες της συντήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου στα εξής τμήματα:
- Αεροδρόμιο "Ελευθέριος Βενιζέλος" - Κιάτο,
- Πειραιάς - Πλατύ Ημαθίας,
- Πλατύ Ημαθίας - Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο.
Ο ανάδοχος που θα αναλάβει να παρέχει την συντήρηση του δικτύου θα αναλάβει την αποκατάσταση του δικτύου στα τμήματα που υπάρχουν ζημιές ή φθορές ενώ σε ετήσια βάση θα συντηρεί τη γραμμή φροντίζοντας ώστε να μην υπάρχουν προβλήματα.
Ο ιδιώτης υπεύθυνος για τυχόν αποζημιώσεις
Της ανάθεσης του έργου θα προηγηθεί πλήρης καταγραφή της κατάστασης της γραμμής, ώστε να υπάρχει ακριβής εικόνα για την κατάσταση της γραμμής αλλά και για τις εργασίες που πρέπει να γίνουν ώστε αυτή να βρεθεί στην καλύτερη δυνατή κατάσταση....
Στην συνέχεια, από την στιγμή που ο ανάδοχος αναλάβει το έργο της συντήρησης, ο ΟΣΕ θα διενεργεί τακτικούς ελέγχους, προκειμένου να έχει εικόνα για την ποιότητα των υπηρεσιών που αγοράζει από τον ιδιώτη εργολάβο.
Στην συνέχεια, από την στιγμή που ο ανάδοχος αναλάβει το έργο της συντήρησης, ο ΟΣΕ θα διενεργεί τακτικούς ελέγχους, προκειμένου να έχει εικόνα για την ποιότητα των υπηρεσιών που αγοράζει από τον ιδιώτη εργολάβο.
Σημαντική πρόβλεψη του διαγωνισμού που καταρτίζεται είναι ότι ο ιδιώτης που αναλάβει το έργο της συντήρησης θα είναι υπεύθυνος έναντι των χρηστών του σιδηροδρομικού δικτύου. Σε περιπτώσεις που εγείρονται ζητήματα αποζημιώσεων από την πλευρά των χρηστών, είτε λόγω καθυστερήσεων στην εκτέλεση των δρομολογίων, είτε λόγω ζημιών που προκλήθηκαν εξαιτίας της κατάστασης του δικτύου ο ανάδοχος του έργου θα έχει την ευθύνη.
Να σημειώσουμε ότι η διατήρηση του δικτύου σε άψογη κατάσταση θεωρείται κρίσιμης σημασίας. Από την μια η σχεδιαζόμενη αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και από την άλλη η ραγδαία αύξηση της κίνησης στο δίκτυο, λόγω της αύξησης των εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών, θέτουν πολύ υψηλά τον πήχη σε ότι αφορά την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου.
Πάντως η ανάθεση της συντήρησης, που σήμερα γίνεται από τον ΟΣΕ, αλλά με την συνεργασία εργολάβων, σε ιδιώτες θα έχει ως αποτέλεσμα ο ΟΣΕ, ο οποίος θα παραμείνει κύριος της γραμμής, να περιοριστεί σε ρυθμιστικό και ελεγκτικό ρόλο. Μάλιστα οι πληροφορίες μιλούν για σταδιακή συρρίκνωση του αριθμού του προσωπικού του, ενώ δεν αποκλείεται αριθμός εργαζομένων να χρειαστεί να αλλάξει αντικείμενο προκειμένου να συνεχίσει να εργάζεται στον σιδηρόδρομο. Εξάλλου ανάγκες σε προσωπικό είναι βέβαιο ότι υπάρχουν, καθώς μόλις την προηγούμενη εβδομάδα το διοικητικό συμβούλιο του ΟΣΕ ενέκρινε την πρόσληψη 162 εργαζομένων.
Ηλεκτροκίνηση μέχρι τον Eβρο
Εκτός από την ανάθεση του έργου της συντήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων προχωρά σε κινήσεις για την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου στην περιοχή της Θράκης και της Ανατολικής Μακεδονίας, στοχεύοντας, εκτός των άλλων, και σε άνοιγμα αγοράς προς την Τουρκία. Ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, ο οποίος επισκέφτηκε την Αλεξανδρούπολη, τόνισε ότι το υπουργείο έχει συμπεριλάβει στις προτάσεις του για ένταξη στο πακέτο επενδύσεων Γιούνκερ το έργο της ηλεκτροκίνησης, τηλεδιοίκησης και αναβάθμισης του Άξονα Στρυμόνα-Δράμα-Αλεξανδρούπολης, μήκους 367 χλμ και Αλεξανδρούπολης-Ορμενίου μήκους 195 χλμ.
Πρόκειται για ένα έργο τεράστιας σημασίας, αφού υπολογίζεται ότι η ηλεκτροκίνηση θα μειώσει το κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων από τον Έβρο στην Θεσσαλονίκη και την Αθήνα σχεδόν κατά 50%, δίνοντας επιπρόσθετη ώθηση στις τοπικές βιομηχανίες. Παράλληλα, θα αναβαθμιστούν το Πύθιο και το Ορμένιο ως πύλες εισόδου φορτίων από την Τουρκία προς τις χώρες τις Κεντρικής και Δυτικής Ευρώπης σιδηροδρομικά και για την εξαγωγή προϊόντων από το λιμάνι προς τις χώρες τις Μαύρης Θάλασσας, αντίστοιχα.
Να σημειωθεί ότι ως τα τέλη του έτους θα είναι έτοιμη η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, δημιουργώντας νέα προοπτική για την ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών στην ευρύτερη περιοχή. Η εξέλιξη αυτή αναμένεται να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για την ανάπτυξη ενός σημαντικού εμπορευματικού κέντρου στην Αλεξανδρούπολη, που θα ενισχύσει την οικονομική δραστηριότητα και θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας.
Eyro2day
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.