Τρίτη 21 Οκτωβρίου 2014

Όταν ο λωτοφάγοι...καιροσκοπούν

To άσπρο-μαύρο στην συνήθη πρακτική του διαδικτυακού τόπου παραπληροφόρησης και εκβιασμών.
Να θυμίσουμε ότι ξεγέλασαν 160 μηχανοδηγούς για να συγκεντρώσουν πονηρά τις υπογραφές τους με άρμα το επίδομα ευθύνης  καθώς διέδιδαν ότι αυτό μπορούσε να καταβληθεί μέσω σσε και έφερναν ως παράδειγμα την ΟΣΥ ΑΕ.Οι υπογραφές όμως  των συναδέλφων χρησιμοποιήθηκαν για τελείως διαφορετικούς λόγους πλην του επιδόματος ευθύνης

        Μετά όμως τις αποκαλύψεις μας για την μη καταβολή του,με τα έγγραφα του λογιστηρίου του κράτους που εγκαλούσε την ΟΣΥ για την καταβολή του επιδόματος στην ειδικότητα οδηγός-σταθμάρχης οι οποίοι δεν είναι οδηγοί λεωφορείου αλλά προιστάμενοι.Εκτός του ότι κόπηκε και σε αυτούς  αποκαλύφθηκε  οτι οι κανονικοί οδηγοί δεν το έπαιρναν ποτέ!!Η δημοσιοποίηση των εγγράφων προκάλεσε την αντίδραση νεόκοπου συνδικάλα( που αλλάζει με υψηλή συχνότητα τα κόμματα ανάλογα το τι βολεύει την κάθε περίοδο) σε συμβούλιο της ΠΕΠΕ .Δεν έπρεπε να δημοσιοποιηθούν είπε δημόσια έγγραφα!!!!Δεν τον βόλευαν προφανώς.....
        Οι συνάδελφοι που ξεγελάστηκαν για να υπογράψουν σε λίστα για το επίδομα ευθύνης έδωσαν την σκυτάλη σε βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ που ξεγελάστηκαν για τις περικοπές δρομολογίων στις προαστιακές γραμμές.Στην επερώτηση των βουλευτών όμως, δεν υπάρχει πουθενά το αίτημα για το επίδομα ευθύνης ούτε καν αναφορά για αυτό.Μέχρι εκεί έφτασαν να κοροιδεύουν βουλευτές του ελληνικού κοινοβουλίου και μάλιστα κόμματος που μέχρι χθές δεν ήξεραν ότι υπάρχει αφού ήταν προστατευόμενα μέλη άλλου κόμματος και παράταξης που τώρα δεν ..θυμούνται λόγω επιλεκτικής αμνησίας.Οι αυτόκλητοι στον ΣΥΡΙΖΑ  γνωστοί ψευδοαριστεροί και ψευδοσυριζαίοι ,τον κορόιδεψαν όπως κορόιδευαν και άλλα κόμματα στο παρελθόν και η κίνηση τους προκάλεσε αρνητική εντύπωση στους κόλπους του κόμματος και ζητήθηκαν εξηγήσεις καθώς τους είχαν πείσει ότι οι περικοπές δρομολογίων στις προαστιακές γραμμές έγινε από έλλειψη προσωπικού !!Ενώ το πρόβλημα ήταν το τροχαίο υλικό και τα έργα της ηλεκτροκίνησης.
        Η έλλειψη προσωπικού σε όλο τον όμιλο δεν είναι κάτι καινούργιο .Ακόμα και πριν γίνουν οι μετατάξεις -απολύσεις( τις οποίες αποδέχτηκαν μερικοί    με μεγάλη ανακούφιση καθώς άρχιζαν από τα παλαιότερα  σε προυπηρεσία μέλη της επετηρίδας )το θέμα είχε τεθεί πολλές φορές.Τότε το έργο ήταν πολλαπλάσιο από ότι σήμερα αλλά  και πάλι υπήρχε πρόβλημα.
        Οταν ο νόμος Ρέππα έδωσε την χαριστική βολή επισημάνθηκε από όλα τα σωματεία αλλά και την ΠΟΣ ότι τα πράγματα οδηγούνται σε αδιέξοδο.Και τα πράγματα εκεί έφθασαν. Σε αδιέξοδο.Οι κινήσεις του σωματείου πολύ πριν αυτή την κατάσταση οδήγησαν στην ενσωμάτωση των οδηγών συρμών του Προαστιακού και σε μετατάξεις από άλλους κλάδους της  Τραινοσε  με την πρώτη σειράς β.μηχανοδηγών.Αυτά έγιναν πριν τον νόμο Ρέππα με τις μετατάξεις -απολύσεις.
       Κατόπιν μετά τις μετατάξεις υποχρεωτικές και εθελοντικές,(και το εθελοντικές το τονίζουμε καθώς κάποιος νεόκοπος έπαιρνε τηλέφωνο και παρακινούσε τον κόσμο να φύγει φοβούμενος την θεσούλα του) ήρθαν και νέες  εσωτερικές μετατάξεις στην έλξη και δίνεται μάχη  και για νέο κύμα εσωτερικών μετατάξεων από όλους τους κλάδους και εταιρείες του ομίλου.
      Να θυμίσουμε ότι  σε όλο αυτό το διάστημα έχουν τρέξει παράλληλα αγωγές με την συνδρομή της ΠΕΠΕ κατά των υποχρεωτικών μετατάξεων της διαθεσιμότητας εργασιακής εφεδρείας κλπ.
Επίσης στις συναντήσεις ΠΟΣ και ΠΕΠΕ  με  όλους του υπουργούς που πέρασαν από των μεταφορών έχει τεθεί το ζήτημα των προσλήψεων και της επιστροφής των μεταταγμένων.
     Σήμερα αυτό που προκαλεί το αίσθημα δικαίου και σοβαρότητας είναι η προσπάθεια πατροναρίσματος της επιστροφής των 9 συναδέλφων.Εμαθε  ο γνωστός νεόκοπος  ότι οι διαδικασίες έχουν ξεκινήσει για την επιστροφή τους και ξεκίνησε το χτίσιμο για να δείξει ότι έφερε πίσω τον κόσμο!!Παλιότερα έπαιρνε τηλέφωνα και πούλαγε εκδούλευση  με το αμίμητο  ''αν θέλουν να μεσολαβήσει να επιστρέψουν''.
Για τέτοια κατάντια μιλάμε.
Εμείς να ενημερώσουμε ότι για την επιστροφή των 9 συναδέλφων απαιτείται διαδικασία με πάνω απο....4 Κ.Υ.Α....ναι καλά διαβάσατε 4 και βάλε .Αλλά ευτυχώς τα αρμόδια υπουργεία ελέγχονται απόλυτα απο τον συνδικαλιστάκο και υποκύπτουν στο μεγαλείο του(γελάει και το παρδαλό κατσίκι) και τρέχουν την διαδικασία μην τους κανει νταντά ...
Και ερχόμαστε στο δεύτερο μέρος που αφορά τις υπερωρίες
1)Η Τραινοσε πληρώνει ρεπό εδώ και χρόνια.Και δεν υποστηρίζουμε ότι αυτό είναι κάτι καλό.Είναι μια πραγματικότητα όμως.Δεν ανακαλύψαμε την Αμερική χθές.Μάλιστα μπορεί το εθελοντικό να εκνευρίζει κάποιους αλλά εδώ έχουμε να κάνουμε με καθολική αποδοχή των πληρωμών των αναπαύσεων από το προσωπικό έλξης.Για να πληρωθούν τα ρεπό έχει βγεί κατάλογος ονομάτων και δίπλα υπάρχει υπογραφή.Και μερικές υπογραφές έχουν μεγάλη σημασία.Τι θα έλεγαν άραγε οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ αν τους στέλναμε ΟΛΕΣ τις υπογραφές σε ΟΛΟΥΣ τους καταλόγους που έχουν εκδοθεί του ψευδοσυριζαίου συνδικαλιστάκου και των μελών της παραταξής του.Μήπως πρώτοι-πρώτοι έτρεξαν να υπογράψουν για να πληρώνονται τα ρεπό;Η μήπως να αναρτήσουμε τους καταλόγους από το 2007 και μετά με όλους τις υπογραφές τους;Και ξέρετε συνάδελφοι τότε δηλαδή το 2007-2008-2009 δεν είχαμε περικοπές μισθών και ούτε είχαμε φθάσει σε αυτό το σημείο από  έλλειψη μηχανοδηγών
2)Το να πουλάει επανάσταση για υπερωρίες άτομο που έχει δουλέψει  συνεχές 24ωρο περνάει κάθε όριο υπομονής .Η επίθεση στον συνάδελφο Θανασιά Π δεν είναι τυχαία.Ο συνάδελφος τόλμησε να μιλήσει σε συνέλευση της ΠΕΠΕ για το θέμα των υπερωριών και δέχθηκε βαρύτατη επίθεση ...μετά την συνέλευση.Ανέφερε την εργατική νομοθεσία καθώς δεν θέλει κατά την αποψή του να παρασυρθούν οι εργαζόμενοι απο προσωπικά κίνητρα τρίτων ή παραταξιακά και να κυνηγάνε ανεμόμυλους.Ούτε η εργατική νομοθεσία τους άρεσε και μέσω αναρτήσεων και ανώνυμων σχολιαστών προσπάθησαν να τον χλευάσουν για το 45ωρο,για τις επικουρίες και να αποδομήσουν τα επιχειρηματά του .Ελα όμως που ο νόμος είναι νόμος και ότι γράφει δεν ξεγράφει.
Εδω μόνο ένα μικρό κομμάτι θα ακολουθήσουν πάρα πολλά καθώς είμαστε σε επαφές με πολύ κόσμο για όλα τα εργατικά θέματα...ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΛΛΑ....και για το επίδομα ευθύνης περισσότερα

Υπερεργασία - Υπερωρία. Έννοιες, Αποδοχές. 
Στις επιχειρήσεις που εφαρμόζεται ωράριο εργασίας ως σαράντα (40) ώρες την εβδομάδα, ο εργαζόμενος μπορεί να απασχολείται πέντε (5) επιπλέον ώρες την εβδομάδα εφόσον ζητηθεί από τον εργοδότη. (υπερεργασία). Οι ώρες αυτές (από 41η, μέχρι 45η ώρα) θεωρούνται υπερεργασία και αμείβονται με το καταβαλλόμενο ωρομίσθιο προσαυξημένο κατά 20%. Για όσους εργαζομένους ισχύει σύστημα εργασίας έξι (6) εργάσιμων ημερών την εβδομάδα η υπερεργασία ανέρχεται σε οκτώ (8) ώρες την εβδομάδα (από 41η έως 48η ώρα). Οι ώρες αυτές δεν συνυπολογίζονται στα επιτρεπόμενα, σύμφωνα με τις διατάξεις της εργατικής νομοθεσίας, όρια υπερωριακής απασχόλησης. (Ν.3863/2010)
Οι εργαζόμενοι που απασχολούνται υπερωριακά, πέραν δηλαδή της υπερεργασίας, δικαιούνται για κάθε ώρα νόμιμης υπερωρίας και μέχρι τη συμπλήρωση των επιτρεπομένων ορίων (120 ώρες για τους υπαλλήλους ετησίως και 30 συνήθως για τους εργατοτεχνίτες το εξάμηνο) αμοιβή ίση με το καταβαλλόμενο ωρομίσθιο προσαυξημένο κατά σαράντα τοις εκατό (40%). Για να ξεπεραστούν τα παραπάνω νόμιμα όρια υπερωριακής απασχόλησης από τον εργοδότη, απαιτείται άδεια από το Ανώτατο Συμβούλιο Εργασίας (ΑΣΕ) Στην περίπτωση αυτή η υπερωρία αμείβεται με το καταβαλλόμενο ωρομίσθιο προσαυξημένο κατά εξήντα τοις εκατό (60%).
Αν παραβιαστούν τα προαναφερθέντα όρια νόμιμης υπερωρίας τότε οι εργαζόμενοι δικαιούνται για κάθε ώρα (κατ’ κατ’ εξαίρεση υπερωρία) αποζημίωση ίση με το καταβαλλόμενο ωρομίσθιο προσαυξημένο κατά ογδόντα τοις εκατό (80%).
Υποχρεώσεις εργοδοτών
Με τη δημοσίευση του Ν.4225/2014, από 7/1/2014 καταργήθηκε η τήρηση του ειδικού βιβλίου υπερωριών και ενσωματώθηκε στο Ειδικό Βιβλίο τροποποίησης ωραρίου εργασίας και υπερωριών. Το βιβλίο αυτό είναι αθεώρητο και τηρείται υποχρεωτικά απ’ όλες τις επιχειρήσεις.  Στο βιβλίο αυτό καταχωρούνται πριν την πραγματοποίησή τους, οι αλλαγές στο πρόγραμμα εργασίας και οι νόμιμες υπερωρίες
Επισημαίνεται ότι για την πραγματοποίηση υπερωριών δεν απαιτείται έγκριση της επιθεώρησης εργασίας. Αρκεί η καταχώρησή τους στο βιβλίο τροποποίησης ωραρίου και υπερωριών. Υπερωρία η οποία δεν έχει καταχωρηθεί στο βιβλίο, θεωρείται παράνομη (κατ’ εξαίρεση υπερωρία) και αμείβεται με την ανάλογη προσαύξηση, πέραν των πιθανών διοικητικών κυρώσεων για τη μη καταχώρηση.
Ο εργοδότης υποχρεούται να γνωστοποιεί στο ΣΕΠΕ ηλεκτρονικά, στο πληροφοριακό σύστημα του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, «ΕΡΓΑΝΗ», εντός του πρώτου δεκαπενθημέρου κάθε μήνα, το σύνολο των νομίμων, υπερωριών, που πραγματοποιήθηκαν, ανά εργαζόμενο, κατά τον προηγούμενο μήνα.

Επειδή οι προσλήψεις είναι δύσκολο θέμα  και γίνονται ενέργειες να ξεπεραστούν εμπόδια πάσης φύσεως (βλ ΤΑΙΠΕΔ ,απαίτηση απολύσεων από τις συγκοινωνίες πχ από τον Κ Μητσοτάκη) και αυτό τους ενοχλεί και άλλο τι εμφανίζουν στο διαδίκτυο.Μόνιμος αγώνας της ΠΕΠΕ η ανανέωση του προσωπικού αλλά  αυτό  ενοχλεί περισσότερο.
Έπεται συνέχεια....μείνετε συντονισμένοι

το blog των μηχανοδηγών
ΜΗΧΑΝΟΔΗΓΟΙ ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.