Το κορυφαίο project που τρέχει η ΓΑΙΑΟΣΕ, φιλοδοξεί να γίνει διεθνές κέντρο εμπορίου.
Ένα από τα σημαντικότερα project της χώρας αυτή την εποχή που κρατά αρκετά χαμηλό προφίλ, είναι ο διαγωνισμός για την
εκμετάλλευση του Εμπορευματικού Κέντρου του Θριάσιου Πεδίου από τη ΓΑΙΑΟΣΕ. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του Ypodomes.com έχει ήδη ξεκινήσει η διαβούλευση με τις εταιρείες που έχουν καταθέσει μη δεσμευτικές προσφορές για τον χώρο των 558 στρεμμάτων.
Να θυμίσουμε πως οι εταιρείες που συμμετέχουν έως τώρα στο διαγωνισμό είναι οι:
COSCO,
MEDLOG
FOODLINK
GOLDAIR
SARANTITIS
EUROBANK PROPERTIES
REDEPLAN
Η παρουσία της Κινεζικής COSCO δείχνει την μεγάλη υπεραξία που μπορεί να προσδώσει στην φάση της αξιοποίησης του ο χώρος αυτός που είναι πραγματικά κολοσσιαίος. Την ερχόμενη Πέμπτη τελειώνει η Α` φάση του διαγωνισμού και θα ξεκινήσουν οι συζητήσεις για τη χρηματοδότηση του έργου από την ΕΤΕπ. Ακολούθως θα αποφασιστεί με ποια μορφή θα συνεχιστεί ο διαγωνισμός για την παραχώρηση. Αυτή τη στιγμή όπως μαθαίνει το Ypodomes.com κυριαρχούν 3 προτάσεις:
Η πρώτη πρόταση είναι να υπάρξει ένας ανάδοχος για το σιδηροδρομικό τμήμα του χώρου και ένας για το χώρο των εμπορευματοκιβωτίων.
Η δεύτερη πρόταση είναι να υπάρξει ένας ανάδοχος για όλο το χώρο (σιδηροδρομικό και εμπορευματικό)
Η Τρίτη πρόταση είναι να υπάρξει ένας ανάδοχος για το σιδηροδρομικό τμήμα και πολλοί ανάδοχοι για το εμπορευματικό κομμάτι.
Προς το παρόν καμμία από τις παραπάνω προτάσεις δεν έχει υπερισχύσει. Στο τέλος του χρόνου θεωρητικά η ΓΑΙΑΟΣΕ θα είναι έτοιμη να επιλέξει τον τρόπο και να ξεκινήσει ο διαγωνισμός με την υποβολή των δεσμευτικών πλέον προσφορών. Σε κάθε περίπτωση η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης θα είναι το 2015.
Η διάρκεια της ακόμα είναι θέμα των διαπραγματεύσεων αλλά το χρονικό διάστημα που παίζει είναι από 40 έως και 90 χρόνια. Σημαντικό ρόλο θα παίξει η πρόταση που θα εφαρμοστεί.
Ο διαγωνισμός για την εκμετάλλευση του Θριάσιου Εμπορευματικού Κέντρου εκτιμάται πως θα προσελκύσει κεφάλαια της τάξεως των 250-300εκ.ευρώ. Είναι μία από τις πιο μεγάλες επενδύσεις στο χώρο των logistics ενώ το ενδιαφέρον ανεβαίνει από το γεγονός πως δεν περιορίζεται σε χρήση logistics.
Ο χώρος θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί από πολυεθνικές εταιρείες ως χώρος συναρμολόγησης προϊόντων, που αποτελεί ίσως το μεγαλύτερο παράγοντα συμπίεσης του κόστους των προϊόντων που θα μπορούν να εισάγονται σε πολύ μικρά κομμάτια και να συναρμολογούνται στη χώρα μας και να συνεχίζουν το ταξίδι τους στην Ευρώπη.
Αυτό από την πλευρά του θα έφερνε ευεργετικές επιδράσεις όχι μόνο στο χώρο του Θριασίου με την αύξηση της επιχειρηματικότητας και της απασχόλησης αλλά θα προσέλκυε πολλές άλλες παρόμοιες επιχειρήσεις στη γύρω ζώνη επαφής με το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο.
Άλλες δυνατότητες που θα έχει το ΘΕΚ είναι η διαχείριση χύδην φορτίων αλλά και η διαλογή από τα containers.
Πρακτικά θα δημιουργήσει μία νέα βιομηχανική ζώνη η οποία θα έχει αμφίδρομη σχέση με τη λογική λιμάνι Πειραιά-Σιδηρόδρομος-Θριάσιο-Ευρώπη. Όπως γίνεται αντιληπτό πρόκειται για ένα εξαιρετικά μεγάλο επιχειρηματικό σχέδιο, εξ ου και η συμμετοχή της COSCO.
Η ΓΑΙΑΟΣΕ οραματίζεται την μετατροπή του Θριάσιου Εμπορευματικού Κέντρου σε ένα διεθνές κέντρο, εφάμιλλο με αυτά που υπάρχουν σήμερα κυρίως σε χώρες της Δυτικής Ευρώπης.
Αντίστοιχο πλάνο υπάρχει και για τη Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα για το στρατόπεδο Γκόνου που το διαχειρίζεται η ΓΑΙΑΟΣΕ. Προς το παρόν δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο αλλά υπάρχει η αισιοδοξία πως τελικά θα υλοποιηθεί με πρώτο βήμα τη σύνδεση του λιμένα Θεσσαλονίκης με τον συγκεκριμένο χώρο.
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΕΤΑΙ Η ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ
Την ίδια ώρα που οι διαβουλεύσεις τρέχουν, στη ΓΑΙΑΟΣΕ ετοιμάζουν τα τεύχη δημοπράτησης για τον επόμενο μεγάλο στόχο που είναι η εκμετάλλευση του Σταθμού του Πειραιά με την ανάπτυξη εμπορικού κέντρου τύπου Mall.
Η δημοπράτηση αν και είναι νωρίς για να καθοριστεί χρονικά έχει ως στόχο τα τέλη του 2014 ή το αργότερο τις αρχές του 2015.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
Ένα από τα σημαντικότερα project της χώρας αυτή την εποχή που κρατά αρκετά χαμηλό προφίλ, είναι ο διαγωνισμός για την
εκμετάλλευση του Εμπορευματικού Κέντρου του Θριάσιου Πεδίου από τη ΓΑΙΑΟΣΕ. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του Ypodomes.com έχει ήδη ξεκινήσει η διαβούλευση με τις εταιρείες που έχουν καταθέσει μη δεσμευτικές προσφορές για τον χώρο των 558 στρεμμάτων.
Να θυμίσουμε πως οι εταιρείες που συμμετέχουν έως τώρα στο διαγωνισμό είναι οι:
COSCO,
MEDLOG
FOODLINK
GOLDAIR
SARANTITIS
EUROBANK PROPERTIES
REDEPLAN
Η παρουσία της Κινεζικής COSCO δείχνει την μεγάλη υπεραξία που μπορεί να προσδώσει στην φάση της αξιοποίησης του ο χώρος αυτός που είναι πραγματικά κολοσσιαίος. Την ερχόμενη Πέμπτη τελειώνει η Α` φάση του διαγωνισμού και θα ξεκινήσουν οι συζητήσεις για τη χρηματοδότηση του έργου από την ΕΤΕπ. Ακολούθως θα αποφασιστεί με ποια μορφή θα συνεχιστεί ο διαγωνισμός για την παραχώρηση. Αυτή τη στιγμή όπως μαθαίνει το Ypodomes.com κυριαρχούν 3 προτάσεις:
Η πρώτη πρόταση είναι να υπάρξει ένας ανάδοχος για το σιδηροδρομικό τμήμα του χώρου και ένας για το χώρο των εμπορευματοκιβωτίων.
Η δεύτερη πρόταση είναι να υπάρξει ένας ανάδοχος για όλο το χώρο (σιδηροδρομικό και εμπορευματικό)
Η Τρίτη πρόταση είναι να υπάρξει ένας ανάδοχος για το σιδηροδρομικό τμήμα και πολλοί ανάδοχοι για το εμπορευματικό κομμάτι.
Προς το παρόν καμμία από τις παραπάνω προτάσεις δεν έχει υπερισχύσει. Στο τέλος του χρόνου θεωρητικά η ΓΑΙΑΟΣΕ θα είναι έτοιμη να επιλέξει τον τρόπο και να ξεκινήσει ο διαγωνισμός με την υποβολή των δεσμευτικών πλέον προσφορών. Σε κάθε περίπτωση η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης θα είναι το 2015.
Η διάρκεια της ακόμα είναι θέμα των διαπραγματεύσεων αλλά το χρονικό διάστημα που παίζει είναι από 40 έως και 90 χρόνια. Σημαντικό ρόλο θα παίξει η πρόταση που θα εφαρμοστεί.
Ο διαγωνισμός για την εκμετάλλευση του Θριάσιου Εμπορευματικού Κέντρου εκτιμάται πως θα προσελκύσει κεφάλαια της τάξεως των 250-300εκ.ευρώ. Είναι μία από τις πιο μεγάλες επενδύσεις στο χώρο των logistics ενώ το ενδιαφέρον ανεβαίνει από το γεγονός πως δεν περιορίζεται σε χρήση logistics.
Ο χώρος θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί από πολυεθνικές εταιρείες ως χώρος συναρμολόγησης προϊόντων, που αποτελεί ίσως το μεγαλύτερο παράγοντα συμπίεσης του κόστους των προϊόντων που θα μπορούν να εισάγονται σε πολύ μικρά κομμάτια και να συναρμολογούνται στη χώρα μας και να συνεχίζουν το ταξίδι τους στην Ευρώπη.
Αυτό από την πλευρά του θα έφερνε ευεργετικές επιδράσεις όχι μόνο στο χώρο του Θριασίου με την αύξηση της επιχειρηματικότητας και της απασχόλησης αλλά θα προσέλκυε πολλές άλλες παρόμοιες επιχειρήσεις στη γύρω ζώνη επαφής με το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο.
Άλλες δυνατότητες που θα έχει το ΘΕΚ είναι η διαχείριση χύδην φορτίων αλλά και η διαλογή από τα containers.
Πρακτικά θα δημιουργήσει μία νέα βιομηχανική ζώνη η οποία θα έχει αμφίδρομη σχέση με τη λογική λιμάνι Πειραιά-Σιδηρόδρομος-Θριάσιο-Ευρώπη. Όπως γίνεται αντιληπτό πρόκειται για ένα εξαιρετικά μεγάλο επιχειρηματικό σχέδιο, εξ ου και η συμμετοχή της COSCO.
Η ΓΑΙΑΟΣΕ οραματίζεται την μετατροπή του Θριάσιου Εμπορευματικού Κέντρου σε ένα διεθνές κέντρο, εφάμιλλο με αυτά που υπάρχουν σήμερα κυρίως σε χώρες της Δυτικής Ευρώπης.
Αντίστοιχο πλάνο υπάρχει και για τη Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα για το στρατόπεδο Γκόνου που το διαχειρίζεται η ΓΑΙΑΟΣΕ. Προς το παρόν δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο αλλά υπάρχει η αισιοδοξία πως τελικά θα υλοποιηθεί με πρώτο βήμα τη σύνδεση του λιμένα Θεσσαλονίκης με τον συγκεκριμένο χώρο.
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΕΤΑΙ Η ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ
Την ίδια ώρα που οι διαβουλεύσεις τρέχουν, στη ΓΑΙΑΟΣΕ ετοιμάζουν τα τεύχη δημοπράτησης για τον επόμενο μεγάλο στόχο που είναι η εκμετάλλευση του Σταθμού του Πειραιά με την ανάπτυξη εμπορικού κέντρου τύπου Mall.
Η δημοπράτηση αν και είναι νωρίς για να καθοριστεί χρονικά έχει ως στόχο τα τέλη του 2014 ή το αργότερο τις αρχές του 2015.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.