Σάββατο 23 Αυγούστου 2014

Σφυρίζει για το Λαύριο ο Προαστιακός.

Σφυρίζει για το Λαύριο ο Προαστιακός
ΣΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ Η ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 2020.
Με ελαφριά κατασκευή, ηλεκτροκινούμενα τρένα με μέγιστη ταχύτητα τα 120 χιλιόμετρα την ώρα και αρκετές ισόπεδες διαβάσεις στα σημεία συνάντησης της γραμμής με άλλες οδούς θα προχωρήσει το έργο της επέκτασης του Προαστιακού Σιδηροδρόμου προς το Λαύριο, που αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία το αργότερο έως το 2020, όπως
ξεκαθάρισε ο υπουργός Υποδομών, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, μιλώντας πρόσφατα στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.
Το σχέδιο της επέκτασης προς το Λαύριο, το οποίο συζητείται εδώ και αρκετά χρόνια, προβλέπει την κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 32 χιλιομέτρων, που θα ξεκινά από τον σημερινό κόμβο του προαστιακού στο Κορωπί και θα καταλήγει στον Νέο Λιμένα Λαυρίου.
Υπολογίζεται ότι η επέκταση θα εξυπηρετεί περίπου 300.000 επιβάτες καθημερινά, στους οποίους θα πρέπει να προστεθούν και όσοι θα χρησιμοποιήσουν το μέσο προκειμένου να προσεγγίσουν το Αεροδρόμιο από το λιμάνι του Λαυρίου αλλά και αντίστροφα.
Η καινούργια γραμμή θα έχει μέχρι την Κερατέα τη χάραξη του παλαιού τρένου της Λαυρεωτικής και στη συνέχεια θα ακολουθεί νέα χάραξη. Προβλέπεται να διαθέτει δύο σιδηροδρομικούς σταθμούς (στο Μαρκόπουλο και στο λιμάνι του Λαυρίου) και επτά στάσεις (Καλύβια, Κουβαρά, Κερατέα, Αμφιτρίτη, Περιγιάλι, Θορικό, Εκπαιδευτικό Κέντρο Λαυρίου), ενώ με την ολοκλήρωση, θα είναι η πρώτη φορά που το Λαύριο θα εξυπηρετηθεί από τον σιδηρόδρομο, μετά την κατάργηση του Λαυρεωτικού Σιδηρόδρομου (γραμμή Λαυρίου - Αγίων Αναργύρων), σταδιακά μεταξύ των ετών 1957 και 1962.
Με την απόφαση του υπουργού Υποδομών ουσιαστικά προκρίνεται η πρόταση του ΟΣΕ για τα τεχνικά χαρακτηριστικά της επέκτασης του Προαστιακού, τα οποία είχαν αποτελέσει σημείο τριβής με την ΕΡΓΟΣΕ και αιτία των καθυστερήσεων.«Αγκάθι» ήταν οι μέγιστες ταχύτητες κίνησης των συρμών, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, η ΕΡΓΟΣΕ επιθυμούσε υψηλότερες προδιαγραφές και ταχύτητες έως και 160 ή 180 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ ο ΟΣΕ θεωρούσε επαρκή μια γραμμή που θα «σήκωνε» ταχύτητες μέχρι 120 χιλιόμετρα.
Την απάντηση σ΄αυτό έδωσε από το βήμα της Βουλής ο κ. Χρυσοχοΐδης επισημαίνοντας: «Ακούστηκαν θέματα για αστρονομικές ταχύτητες 200 και 250 χιλιομέτρων. Τι να τα κάνουμε αυτά; Υπάρχει κανένας λόγος να έχουμε τέτοια πράγματα για να φτάσουμε 3-5 λεπτά νωρίτερα στο Λαύριο; Μιλάμε για Προαστιακό, για ένα τρένο φιλικό στο περιβάλλον, απλό, λιτό και γρήγορο».
Προϋπολογισμός
Αν και οι μελέτες κατασκευής δεν έχουν προχωρήσει ακόμα, εκτιμάται ότι ο προϋπολογισμός του έργου θα φτάσει τα 140 εκατομμύρια ευρώ, αν και στο ποσό αυτό δεν έχουν συνυπολογιστεί, σύμφωνα με πληροφορίες, οι απαλλοτριώσεις.
Τις προσεχείς ημέρες, πάντως, αναμένεται να πραγματοποιηθεί σύσκεψη στο υπουργείο Υποδομών με τις τοπικές αρχές προκειμένου να προχωρήσει το έργο το συντομότερο δυνατό, ώστε να μη χαθούν κονδύλια περίπου 1,8 εκατ. ευρώ που έχουν εγκριθεί για τη μελέτη του.
Στόχος είναι η μελέτη να προκηρυχθεί άμεσα ώστε το έργο να δημοπρατηθεί μέσα στο 2015 και να ολοκληρωθεί μέσα στο 2019 αλλάζοντας τη δυναμική του λιμανιού του Λαυρίου.

Μαρία Λιλιοπούλου
πηγή:ethnos

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.