Παρασκευή 29 Αυγούστου 2014

Μιχάλης Χρυσοχοΐδης: Στόχος η προσέλκυση νέων επιβατών στα ΜΜΜ

Το αμαξοστάσιο των Συγκοινωνιών Αθηνών στο Ρουφ επισκέφθηκαν το πρωί ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και ο Υφυπουργός Μιχάλης Παπαδόπουλος, με αφορμή τις επερχόμενες αλλαγές στο δημόσιο σύστημα αστικών συγκοινωνιών και την εφαρμογή της νέας τιμολογιακής πολιτικής των Συγκοινωνιών Αθηνών....
Εκεί συναντήθηκαν με τους Προέδρους και Διευθύνοντες Συμβούλους του Ομίλου ΟΑΣΑ Γρ. Δημητριάδη (ΟΑΣΑ Α.Ε.), Ν. Παπαθανάση (ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε.) και  Γ. Οικονόμου (Ο.ΣΥ. Α.Ε.), αλλά και με τους εργαζόμενους του αμαξοστασίου. Παρόντες ήταν και οι Γενικοί Γραμματείς του ΥΠΟΜΕΔΙ, Μεταφορών Ν. Σταθόπουλος, Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων Μ. Δασκαλάκης και Δημοσίων Έργων Στ. Σιμόπουλος.
Σε δηλώσεις του, ο υπουργός Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, αφού ευχαρίστησε τις διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών, αλλά και τους εργαζόμενους για την προσπάθεια που καταβάλλεται από όλους για την καλύτερη το δυνατό εξυπηρέτηση των πολιτών, τόνισε: «Από την 1η Σεπτεμβρίου οι μετακινήσεις των πολιτών γίνονται σημαντικά φθηνότερες με το νέο, μειωμένο, τιμολόγιο που διαθέτουν οι Συγκοινωνίες Αθηνών.
Η μικρότερη δαπάνη για τα νοικοκυριά και η διευκόλυνση πρόσβασης όλων των κατοίκων στα δημόσια συγκοινωνιακά μέσα, είναι οι στόχοι πάνω στους οποίους οικοδομήθηκαν οι αλλαγές που υλοποιούνται.
Θέλω να σταθώ σε δύο μηνύματα, που βγαίνουν από τις αλλαγές αυτής της νέας πολιτικής. Πρώτον, ότι ένα κράτος που προσπαθεί καθημερινά σοβαρά, οργανωμένα να είναι δίκαιο, μπορεί ακόμα και στις πιο δύσκολες στιγμές, να προστατεύει τα δημόσια αγαθά και να προσφέρει καλύτερες και φθηνότερες υπηρεσίες στον πολίτη.
Το δεύτερο συμπέρασμα είναι, ότι, όταν έχουμε όραμα, σχέδιο και εργαζόμαστε, για να πετύχουμε τους στόχους του σχεδίου ανατρέπουμε ακόμα και αποφάσεις που κινούνται σε εντελώς αντίθετη κατεύθυνση. Σας θυμίζω, ότι είχε συμπεριληφθεί στο μνημόνιο υποχρέωση και πρόβλεψη για αύξηση των τιμών εισιτηρίων. Είναι λοιπόν πεποίθησή μου -και είναι μια προσφορά των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες προς τους πολίτες της Αθήνας- ότι αρχίζει μια νέα εποχή και ότι βρισκόμαστε πολύ κοντά στο να συμβεί το ίδιο και στη χώρα.
Όλες οι αλλαγές που άρχισαν να δρομολογούνται, θα εξελιχθούν το επόμενο διάστημα. Τα τουρνικέ θα τοποθετηθούν σε 15 μέρες σε πολλά λεωφορεία, η τηλεματική θα αρχίσει να εφαρμόζεται τους επόμενους μήνες σε όλο το λεκανοπέδιο, η ολοκλήρωση των διαδικασιών του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, θα διευκολύνουν τη ζωή του πολίτη, θα προσφέρουν αυτό που έχουμε υποχρέωση ως δίκαιο και αποτελεσματικό κράτος: πολλές εναλλακτικές λύσεις».
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΟΑΣΑ  Γρηγόρης Δημητριάδης επεσήμανε: «Αρχίζει από την 1η Σεπτεμβρίου η νέα τιμολογιακή πολιτική. Κύριο προϊόν μας, είναι η νέα μηνιαία κάρτα, που είναι για όλα τα μέσα, για απεριόριστες διαδρομές για ένα μήνα στην πόλη. Στην ουσία μπορεί κάποιος να μετακινείται απεριόριστα στον ευρύτερο χώρο της Αθήνας.
Είναι ό,τι φθηνότερο υπάρχει, συγκρινόμενο με οποιαδήποτε άλλη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα. Αυτό όμως δεν είναι απλά μία αλλαγή, για να πούμε, ότι έχουμε μειώσει τις τιμές. Είναι μια ουσιαστική αλλαγή, που αφορά στο να έχουμε ένα ενιαίο δίκτυο».
Αναφερόμενος δε στην αναδιοργάνωση του Ομίλου ΟΑΣΑ, ο Γρ. Δημητριάδης υπογράμμισε: «Έχει τρεις άξονες: την αύξηση των εσόδων, τον εξορθολογισμό των εξόδων και κυρίως τη στροφή στην εξυπηρέτηση των πολιτών.
Να έρθουμε όσο το δυνατόν πιο κοντά στους επιβάτες, για να τους διευκολύνουμε. Σημαντικό ως προς αυτό είναι πέρα από τη νέα τιμολογιακή πολιτική, το συγκοινωνιακό έργο αυτό καθεαυτό».
Απαντήσεις σε ερωτήσεις δημοσιογράφων
Για την ενδεχόμενη μείωση των εσόδων του Ομίλου ΟΑΣΑ
Υπουργός: Παρατηρείται φέτος μια αξιοσημείωτη αύξηση στην κίνηση στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, που αγγίζει σε επίπεδο εσόδων περίπου τα 10 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για μια πολύ σημαντική αύξηση, η οποία προκύπτει από τη σταδιακή βελτίωση της οικονομικής κατάστασης απ’ ότι φαίνεται των πολιτών, αλλά και από το γεγονός, ότι υπάρχει αποτελεσματική καταπολέμηση της εισιτηριοδιαφυγής.
Συνεπώς, η προσπάθεια των εταιρειών του δημοσίου των αστικών συγκοινωνιών, είναι να προσελκύσουν και άλλους επιβάτες και άλλους πολίτες. Αυτό που είναι πολύ σημαντικό και εξελίσσεται αυτές τις ημέρας και τις επόμενες εβδομάδες, είναι η αναδιοργάνωση του συγκοινωνιακού έργου της Αθήνας.
Να σας πω ένα παράδειγμα. Μέχρι σήμερα στο Γαλάτσι, έναν πολύ μεγάλο δήμο και μάλιστα έναν δήμο με λαϊκές οικογένειες της μεσαίας τάξης και εργαζόμενους δεν υπήρχε σύνδεση μέσω λεωφορείου του Γαλατσίου με δύο γειτονικούς σταθμούς, του Προαστιακού και του Ηλεκτρικού. Σε λίγες μέρες τίθεται σε λειτουργία μια γραμμή, που θα εξυπηρετεί χιλιάδες ανθρώπους καθημερινά και αποτελούσε ένα πάγιο αίτημα.
Για την εισιτηριοδιαφυγή
Υπουργός: Το φαινόμενο είναι αντικοινωνικό και πλήττει ευθέως το δημόσιο και το κοινωνικό συμφέρον. Πλήττει κυρίως τους φτωχούς πολίτες, οι οποίοι είναι αναγκασμένοι καθημερινά ως εργαζόμενοι, να χρησιμοποιούν τα μέσα των αστικών συγκοινωνιών. Για αυτό λοιπόν, οργανώνεται περαιτέρω ο έλεγχος μέχρις ότου λύσουμε τα ζητήματα, τα τεχνικά που αφορούν το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Οι έλεγχοι θα γίνει ακόμη πιο αυστηροί, θα είναι καθημερινοί σε όλα τα μέσα, για να περιορίσουμε αυτό το αντικοινωνικό φαινόμενο που πλήττει το σύνολο της κοινωνίας. Οι αστικές συγκοινωνίες ανήκουν στους πολίτες, όλους τους πολίτες και κυρίως αυτούς που τις έχουν ανάγκη: τους φοιτητές και τους σπουδαστές που πάνε στη σχολή τους, τους συνταξιούχους που πρέπει να μετακινηθούν, τους εργαζόμενους, που καθημερινά με πολύ μεγάλη θυσία και κόπο σε μια δύσκολη εποχή πηγαίνουν στη δουλειά τους.
Για τις ελλείψεις προσωπικού
Υπουργός: Ήδη, σε ότι αφορά τη ΣΤΑ.ΣΥ. έχουν κινηθεί οι διαδικασίες για να προσληφθούν εργαζόμενοι ειδικοτήτων που λείπουν και σε ότι αφορά την Ο.ΣΥ έχει υποβληθεί μέσω εμού, από τον κ. Οικονόμου, στην Κυβέρνηση αίτημα, ούτως ώστε να συμπληρώσουμε άμεσα έναν αριθμό οδηγών. Οι οδηγοί είναι πρωτίστως  για τις αστικές συγκοινωνίες πολύτιμο  ανθρώπινο δυναμικό, που χρειάζεται, για να κάνουμε ένα ολοκληρωμένο συγκοινωνιακό έργο, όπως επίσης και οι τεχνικοί. Έχουμε κάνει μια πρόταση με τον κ. Οικονόμου και ζητάμε άμεσα να εγκριθούν οδηγοί, για να καλύψουμε και τα κενά και τις πραγματικές ανάγκες που υπάρχουν.
Για τη συγκοινωνιακή αστυνομία
Πρόεδρος ΟΑΣΑ:  Σε κάθε μεγάλη πόλη του εξωτερικού υπάρχει ένα ειδικό σώμα της αστυνομίας. Εμείς έχουμε ήδη υποβάλλει αίτημα για τις μεταφορές στο Υπουργείο Δημόσιας Τάξης, με το οποίο ζητάμε αστυνομικούς, που θα είναι συνέχεια στο δίκτυο και θα καταπολεμούν κυρίως την μικρή παραβατικότητα. Θα ενισχύουν την ασφάλεια όλων των μετακινουμένων, καθώς από μόνοι τους οι άνθρωποι ή οι απλοί security, δεν μπορούν να το κάνουν. Αυτή είναι αρμοδιότητα της αστυνομίας. Συνεπώς, αυτό το οποίο εμείς θέλουμε είναι, αναλαμβάνοντας τα έξοδα ορισμένων αστυνομικών από το Δημόσιας Τάξης, εκείνοι να είναι αφοσιωμένοι στις μεταφορές, στο αστικό δίκτυο, για να ενισχυθεί η αίσθηση της ασφάλειας.
Υπουργός: Όταν ήμουν υπουργός Δημόσιας Τάξης είχαμε προσλάβει ειδικά για την έναρξη λειτουργίας του μετρό ειδικούς φρουρούς. Βεβαίως ο θεσμός δεν εξελίχθηκε όπως θα θέλαμε. Η γνώμη μου είναι, ότι στις αστικές συγκοινωνίες απαιτείται να υπάρχει η έννομη τάξη παρούσα για την πρόληψη εγκληματικών πράξεων και δυστυχώς, έχουμε πολλά παράπονα σε ορισμένες περιπτώσεις. Θέλω να τονίσω όμως, ότι έχει γίνει σημαντική δουλειά κυρίως στις σταθερές συγκοινωνίες, το μετρό, έχοντας ακόμα ορισμένα ελλείμματα στον Ηλεκτρικό. Να είστε βέβαιοι, ότι αυτές οι πρωτοβουλίες θα οδηγήσουν σε λύσεις, οι οποίες θα καταστήσουν πραγματικά ασφαλείς τις αστικές συγκοινωνίες για τους πολίτες, αλλά και τις ίδιες τις αστικές συγκοινωνίες από πιθανές παράνομες πράξεις.
Για την προκήρυξη πρόσληψης εργαζομένων
Υπουργός: Δεν έγινε κάτι σε σχέση με αυτήν την προκήρυξη. Η υπόθεση δεν έχει εγκριθεί και δεν έχει γίνει αποδεκτή από τον ΑΣΕΠ, με βάση τις προτάσεις, που έγιναν εκείνη την εποχή. Είμαστε εδώ, παρακολουθούμε καθημερινά το θέμα, για να δούμε με ποιόν τρόπο θα συμπληρώσουμε και θα καλύψουμε τις ανάγκες σε προσωπικό, που συνολικά έχει ο τομέας των αστικών συγκοινωνιών στην Αθήνα. 

metaforespress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.