Πέμπτη 31 Ιουλίου 2014

Κ. Καλλίνικος, Goldair: Μην οδηγηθούμε σε μονοπωλιακές καταστάσεις στο Θριάσιο

Μη δεσμευτική προσφορά για το Θριάσιο εμπορευματικό κέντρο θα καταθέσει η Goldair, όπως αναφέρει, σε συνέντευξη στο metaforespress.gr, ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος του ομίλου Goldair, Καλλίνικος Καλλίνικος.
Ο κ. Καλλίνικος επισημαίνει ότι, αυτή τη φορά,
ο διαγωνισμός για το Θριάσιο Ε/Κ έχει περισσότερες πιθανότητες επιτυχίας, εξαιτίας των εναλλακτικών σεναρίων που παρέθεσε η ΓΑΙΑΟΣΕ.
Σύμφωνα με τον εκτελεστικό αντιπρόεδρο της Goldair, το Θριάσιο Ε/Κ ιδιωτών είναι ευκταίο να παραχωρηθεί σε πολλούς παρόχους-εταιρείες, μέσω κατάτμησης των σχετικών εκτάσεων, ώστε να μην «οδηγηθούμε σε μονοπωλιακές καταστάσεις».
Όσον αφορά, στο σταθμό διαλογής και μεταφόρτωσης εμπορευμάτων του ΟΣΕ, η Goldair υποστηρίζει ότι θα πρέπει να παραχωρηθεί σε ένα πάροχο. 
Για την εγχώρια αγορά logistics, ο κ. Καλλίνικος τάσσεται υπέρ της συγκέντρωσης του κλάδου σε μεγαλύτερα σχήματα, τονίζοντας ότι «η κατρακύλα τιμών δεν οδηγεί πουθενά».
Τέλος, αναφέρεται, με θετικά σχόλια, στην αύξηση των φορτίων του Πειραιά, τονίζοντας, ωστόσο, ότι τα οφέλη, από την παρουσία της Cosco, δεν είναι ακόμα τόσο μεγάλα για τις ελληνικές εταιρείες logistics.
Συνέντευξη στον Φώτη Φωτεινό
-H ΓΑΙΑΟΣΕ απηύθυνε νέα επενδυτική πρόσκληση για την εκμετάλλευση του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο. Θα έχει αίσια κατάληξη η νέα προσπάθεια ή οδηγούμαστε σε μία ακόμη αποτυχία;
-Αυτή τη φορά, η ΓΑΙΑΟΣΕ βελτίωσε σημαντικά τις προδιαγραφές του διαγωνισμού, με την παράθεση τριών εναλλακτικών σεναρίων. Επίσης, είναι θετικό το γεγονός ότι, σε αυτόν τον διαγωνισμό, πέρα από το εμπορευματικό κέντρο ιδιωτών, παραχωρείται και ο σταθμός διαλογής και μεταφόρτωσης εμπορευμάτων του ΟΣΕ.
Ως γνωστόν, το πρώτο σενάριο αναφέρεται στην παραχώρηση, για 30 χρόνια, της διαχείρισης και εκμετάλλευσης του συνόλου των εκτάσεων και εγκαταστάσεων, μέσω μίας σύμβασης, που θα περιλαμβάνει την έκταση ιδιοκτησίας της ΓΑΙΑΟΣΕ των 588 στρεμμάτων (εμπορευματικό κέντρο ιδιωτών) και το σταθμό διαλογής και μεταφόρτωσης εμπορευμάτων του ΟΣΕ. Δεν θεωρώ το σενάριο αυτό εφικτό, πέρα του γεγονότος, ότι, εάν προτιμηθεί, οδηγεί σε μονοπωλιακές καταστάσεις.
Το δεύτερο σενάριο αναφέρεται στη παραχώρηση της διαχείρισης και εκμετάλλευσης, αφενός του εμπορευματικού κέντρου ιδιωτών και αφετέρου του σταθμού διαλογής και μεταφόρτωσης εμπορευμάτων του ΟΣΕ, μέσω δύο διακριτών συμβάσεων.
Το τρίτο σενάριο, το οποίο αναφέρεται στη παραχώρηση της διαχείρισης και εκμετάλλευσης των δύο τμημάτων, μέσω πολλών διακριτών συμβάσεων, φαντάζει ως το πιο εφικτό.
Η Goldair θα καταθέσει μη δεσμευτική προσφορά, τόσο για το εμπορευματικό κέντρο ιδιωτών, όσο και για το σταθμό μεταφόρτωσης του ΟΣΕ. Άποψη μας είναι ότι, το εμπορευματικό κέντρο ιδιωτών, πρέπει να παραχωρηθεί σε πολλούς παρόχους-εταιρείες, μέσω κατάτμησης των σχετικών εκτάσεων.
Όσον αφορά, στο σταθμό διαλογής και μεταφόρτωσης εμπορευμάτων του ΟΣΕ, η Goldair υποστηρίζει ότι θα πρέπει να δοθεί σε ένα πάροχο. Επίσης, η εταιρεία θα καταθέσει πρόταση επιμήκυνσης της περιόδου παραχώρησης, από 30+10 έτη, σε 99.    
-Γιατί ζητάτε τόσο μεγάλη επιμήκυνση;
-Όποιος φτιάξει αποθήκες στο Θριάσιο, γνωρίζει ότι η απόσβεση της επένδυσης θα έρθει σε βάθος χρόνου. Επίσης, όλοι συνεκτιμούν το γεγονός ότι η ελληνική οικονομία, δείχνει κάποια σημάδια ανάπτυξης, αλλά χρειάζεται αρκετός χρόνος για να επανέλθουμε στα προ-κρίσης επίπεδα. 
Σήμερα, δεν συμφέρει να φτιάξει κανείς αποθήκες στο Θριάσιο, διότι η κατασκευή είναι ακριβότερη από την ενοικίαση. Το κόστος της κατασκευής κυμαίνεται στα 6 ευρώ το μέτρο, όταν οι υπάρχουσες τιμές ενοικίασης στα 3 ευρώ στο μέτρο. Τα ενοίκια στις αποθήκες έχουν μειωθεί δραματικά, ελέω της κρίσης.
-Η γιγάντωση του Πειραιά, σας έχει επηρεάσει θετικά;  
-Τα οφέλη είναι σημαντικά, κυρίως για τη Cosco, δεν είναι τόσο μεγάλα για τις ελληνικές εταιρείες logistics, όσο αρχικά μπορεί να δημιουργείται η εντύπωση.
Οι Κινέζοι έδωσαν νέα δυναμική στο λιμάνι, στις δυνατότητες και τους όγκους του, όμως αυτά τα δεδομένα αφορούν σχεδόν αποκλειστικά διερχόμενο φορτίο (μεταφορτώσεις, με προορισμό χώρες της κεντρικής Ευρώπης), χωρίς ουσιαστικό, επί του παρόντος όφελος, για την εγχώρια δραστηριότητα του κλάδου.
Ωστόσο, όσο γιγαντώνεται η Cosco και ο Πειραιάς, τόσο θα δημιουργούνται ανάγκες για αποθήκευση προϊόντων. Η Ελλάδα μπορεί και πρέπει να γίνει εμπορευματικός κόμβος, όχι μόνο των Βαλκανίων, αλλά όλης της ΝΑ Ευρώπης.
-Ένα γενικότερο σχόλιο για τον κλάδο των logistics…
-Ο κλάδος είχε και έχει το πρόβλημα της πολυδιασποράς, υπάρχουν πολλές μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις που, δυστυχώς, δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στα νέα δεδομένα. Είναι απαραίτητο για την βιωσιμότητα όλων των επιχειρήσεων του κλάδου να υπάρχουν συγχωνεύσεις ή απορροφήσεις εταιριών, γιατί μόνο ισχυρές και υγιείς οντότητες μπορούν να επιβιώσουν.
Πρέπει οι επιχειρηματίες του κλάδου να κατανοήσουν ότι, μόνο με αυτό τον τρόπο, θα μπορέσουν να έχουν οφέλη στο μέλλον. Το γεγονός ότι, συνεχίζεται η κατρακύλα τιμών, αποδεικνύει την απελπιστική κατάσταση των επιχειρήσεων, που στην προσπάθεια εξυπηρετήσεις των υποχρεώσεων τους, αναγκάζονται να πωλούν κάτω του κόστους, δημιουργώντας ελλείμματα στις εταιρίες τους.  Αυτό όμως είναι αδιέξοδο και έχει ημερομηνία λήξης.  
πηγή:metaforespress

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.