Παρασκευή 25 Απριλίου 2014

H αποψή μας για την σ.σύμβαση και οι προτάσεις μας


Η συλ.σύμβαση εργασίας πρέπει να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των σιδηροδρομικών.
Ο σιδηροδρομικός υπέστη τις περισσότερες περικοπές σε σύγκριση με άλλους εργαζόμενους στις ΔΕΚΟ.Κατακρεούγησαν τα δικαιωματά του για χάρη ενός εταιρικού πλεονάσματος που ακόμα και αυτό θα χρησιμοποιηθεί για να πουληθεί η εταιρεία.
Δεν θεωρούμε τις προτάσεις που θέλουν να κάνουν αναδιανομή στην φτώχεια ούτε σοβαρές ούτε ουσιαστικές.

Η Τραινοσε είναι μιά σιδηροδρομική εταιρεία και ασφυκτιά από τον κλοιό του μνημονίου.Την χτύπησαν οι μετατάξεις ,την χτύπησαν οι απολύσεις,την χτύπησαν οι αναστολές δικτύων και οι μισθολογικές περικοπές.
Σήμερα λοιπόν καλούμαστε από την πλευρά που επέβαλε αυτη την κατάσταση να συνάψουμε ένα συμβόλαιο.Για ποιο σκοπό όμως;Μπορούμε να ξεχάσουμε όλα όσα έγιναν  και τα οποία  άλλαξαν με τόσο βίαιο τρόπο  την ζωή μας;Δεν νομίζουμε.
Η συλλογική στην τελευταία της μορφή επαναφέρει μερικά πράγματα που πριν μερικά χρόνια τα θεωρούσαμε αυτονόητα.Αυτό είναι επιτυχία;Είναι κέρδος;Είναι κατάκτηση;
Το ενιαίο μισθολόγιο έφερε έναν ισοπεδωτικό τρόπο υπολογισμού των αμοιβών που είχε μόνο μια αφετηρία.Την οριζόντια μειωσή τους.Μέσα σε αυτό προβλέπονται μερικά επιδόματα,αμοιβές και παροχές τα οποία πλέον πρέπει να  δούμε αναλυτικά.
Στην συλ.σύμβαση βλέπουμε ότι δεν μπορούμε να συζητήσουμε για κλιμάκια για αυξήσεις για επιδόματα.Τι μπορούμε να συζητήσουμε με τους εργοδότες λοιπόν;
α)το επίδομα θέσης ευθύνης στην ΟΣΥ αποδόθηκε σε οδηγούς και σταθμάρχες αναγνωρίζοντας την εξειδίκευση τους.Εκεί δεν έγινε καμία παρέμβαση ούτε νομοθετική ούτε χρειάστηκε άλλου είδους έγκριση .Γιατί λοιπόν δεν ισχύει το ίδιο στην Τραινοσέ;Ποιος μπορεί να εγγυηθεί ότι και αυτό το συντάξιμο επίδομα δεν θα κοπεί απο το οικονομικών όπως τόσα άλλα;
Μήπως μερικοί επιθυμούν το επίδομα αυτό να περάσει στην κρίση τρίτων και να αποφασίσουν με νομοθετική παρέμβαση την αποδοσή του και σε άλλους εργαζόμενους από άλλους κλάδους και σε άλλο ύψος;Γιατί ακόμα και αυτό θα ήταν αποδεκτό χωρίς τέτοιες πονηράδες.
β)πρέπει να εξετάσουμε και μερικά δεδομένα που αναφέρονται στο ενιαίο μισθολόγιο.Το κίνητρο απόδοσης,η επίτευξη στόχων τα οικονομικά πλεονάσματα δεν είναι υπαρκτά δεδομένα;Εκτός από τα οικονομικά αποτελέσματα δεν υπάρχουν και τα ποιοτικά αποτελέσματα;
Τα θετικά οικονομικά αποτελέσματα δεν είναι από την προσπάθεια όλων των εργαζομένων;
Ο εκδότης που δεν παρουσιάζει ελλείματα στο ταμείο δεν είναι εντός στόχων ;
Οι λιγότερες καθυστερήσεις δεν είναι επίτευξη στόχου;
Η εκτέλεση εργασιών εντος χρονοδιαγραμμάτων δεν αποτελεί επίτευξη στόχων και απόδοσης.
Τα καθαρότερα τρένα δεν είναι ποιοτικά αποτελέσματα ;
Τα λιγότερα παράπονα επιβατών δεν είναι ποιοτικό αποτέλεσμα;
Η ομαλότερη κυκλοφορία και τα λιγότερα ατυχήματα ,βλάβες,κλπ δεν είναι αποτέλεσμα;
Η αποτελεσματικότερη και ταχύτερη συντήρηση δεν είναι αποτέλεσμα;
Εμείς λοιπόν προτείνουμε 
1)Τον καθορισμό των οικονομικών στόχων ανά τμήμα και ανά κλάδο
2)Τον καθορισμό των ποιοτικών στόχων ανα τμήμα και κλάδο
3)Την παροχή του επιδόματος θέσης ευθύνης σε μηχανοδηγούς και σταθμάρχες
4)Την παροχή του κινήτρου απόδοσης για τον διοικητικό κλάδο 
5)Την παροχή του επιδόματος παραγωγικότητας ανα κλάδο 
6)Την παροχή του ποσού επίτευξης στόχου ανα τμήμα και κλάδου
Η εταιρεία με τις νέες συμφωνίες θα έχεις σημαντικά κέρδη.Ενα μέρος από αυτά θα πρέπει να διανεμηθεί στους εργαζόμενους που έφεραν αυτά τα κέρδη.
Ειδικότερα όμως 
στους κλάδους που απασχολούνται σε καθεστώς βαρέων και ανθυγιεινων δηλαδή μηχανοδηγούς και τεχνίτες  και μόνο σε αυτούς την παροχή γάλακτος όπως ορίζεται από την νομοθεσία .Μια φιάλη την ημέρα ή την παροχή στον εργαζόμενο του αντίστοιχου ποσού αν δεν μπορεί η εταιρεία για αντικειμενικούς λόγους να το διαθέσει.Παράνομα σήμερα η χορήγηση μέτρων προληπτικής ιατρικής έχει διακοπεί
την παροχή εξοδολογίου μετακίνησης σε προσωπικό ανάλογα την έδρα
την παροχή χιλιομετρικής αποζημίωσης σε μηχανοδηγούς -κίνηση ανάλογα το είδος αμαξοστοιχίας
ΟΛΑ τα παραπάνω προβλέπονται από το ενιαίο μισθολόγιο και δεν χρειάζεται καμία νομοθετική παρέμβαση η ρύθμιση.
 Η συλ.σύμβαση είναι αναγκαία αλλά δεν μπορεί να υπογραφεί σε καθεστώς πίεσης και εκβιασμών.
ΟΛΑ ΠΕΡΝΑΝΕ ΑΠΟ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
ΑΣ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΚΑΛΑ ΟΛΟΙ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.