Λίγη από την αίγλη των ταξιδιών με το θρυλικό Οριάν Εξπρές αλλά και την πολυτέλεια των βασιλικών σιδηροδρομικών αμαξών θα έχουν την ευκαιρία να ξαναζήσουν οι ταξιδιώτες από το καλοκαίρι του 2015.
Η κίνηση αποτελεί πρωτοβουλία της ΕΕΣΣΤΥ, όπως επισημαίνει στο «Εθνος» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Στέφανος Αγιάσογλου, η οποία θα υλοποιηθεί σε συνεργασία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ύστερα και από την υπογραφή του σχετικού μνημονίου στην οποία προχώρησαν πριν από λίγες ημέρες οι δύο εταιρείες.
Στη Θεσσαλονίκη βρίσκονται τέσσερα βαγόνια, δύο κλινάμαξες και δύο εστιατόρια, του θρυλικού Οριάν Εξπρές, το οποίο από το 1883 ένωνε το Παρίσι με την Κωνσταντινούπολη περνώντας και κάνοντας σύντομες στάσεις στο Στρασβούργο, το Μόναχο, τη Βιέννη, τη Βουδαπέστη και το Βουκουρέστι.
«Βρισκόμαστε ήδη σε συνεργασία και με το υπουργείο Τουρισμού. Στόχος μας δεν είναι τα συγκεκριμένα βαγόνια να δρομολογηθούν μόνο για μετακινήσεις, αλλά να χρησιμοποιηθούν για ολοκληρωμένα πακέτα εκδρομών. Οραματιζόμαστε μια τετραήμερη σιδηροδρομική ''κρουαζιέρα'' στην Κωνσταντινούπολη με το Οριάν Εξπρές», εξηγεί ο κ. Αγιάσογλου.
Αντίστοιχες εκδρομές διοργανώνονται ήδη στο εξωτερικό, με πλέον αντιπροσωπευτική αυτήν του πολυτελούς ινδικού Maharaja Train, το κόστος συμμετοχής στην οποία μπορεί να φτάσει έως και τα 13.500 ευρώ!
Και τα βαγόνια του Οριάν Εξπρές, πάντως, βρίσκονται σε αρκετά καλή κατάσταση, σύμφωνα με τον κ. Αγιάσογλου, καθώς οι μετασκευές που χρειάζονται δεν είναι μεγάλες, αφού αφορούν κυρίως στην τοποθέτηση μπάνιων στις σουίτες. Κατά τη δρομολόγησή τους θα μπορούν να φιλοξενούν περίπου 50-60 άτομα μαζί με τους συνοδούς και υπαλλήλους.
Ελαφρύτερες εργασίες, όπως αλλαγή στις ταπετσαρίες και βαφή, χρειάζονται οι δύο βασιλικές άμαξες του 1890, οι οποίες βρίσκονται αυτήν τη στιγμή στον Βόλο και αναμένεται να έρθουν για συντήρηση στο εργοστάσιο της Αθήνας προκειμένου να δρομολογηθούν στο μετρικό δίκτυο της Πελοποννήσου, καθώς επίσης και οι δύο ατμάμαξες της Θεσσαλονίκης.
Στους στόχους της ΕΕΣΣΤΥ είναι και η επαναδρομολόγηση του παλιού DeDietrich, πιο γνωστού ως «οτομοτρίς», που ένωνε τα χωριά της Πελοποννήσου με τα αστικά κέντρα.
Για το εγχείρημα και τη δυνατότητα προπώλησης ολοκληρωμένων σιδηροδρομικών εκδρομών έχουν ήδη ενημερωθεί και ξένοι τουριστικοί πράκτορες και πράκτορες κρουαζιέρας, ενώ οι συζητήσεις βρίσκονται σε πολύ καλό δρόμο.
«Η ζήτηση για σιδηροδρομικές εκδρομές είναι μεγάλη. Πολλοί τουρίστες που φτάνουν στην Πελοπόννησο ενδιαφέρονται να προσεγγίσουν με το τρένο μέρη όπως το Ναύπλιο, η Ολυμπία, οι Μυκήνες. Τους θερινούς μήνες το δρομολόγιο Κατάκολο-Ολυμπία πάει πολύ καλά, αλλά ο δικός μας στόχος είναι αυτό να μην έχει μόνο την έννοια μιας μετακίνησης αλλά μιας εκδρομής με στάσεις και ξενάγηση», εξηγεί ο κ. Αγιάσογλου.
Το συνολικό κόστος της επισκευής του τροχαίου υλικού αναμένεται να φτάσει έως και τα 2 εκατομμύρια ευρώ: «Αυτός είναι ο προϋπολογισμός που έχουμε κάνει. Ωστόσο, στόχος μας είναι να επισκευαστούν και να δρομολογηθούν σταδιακά, ανάλογα με το ενδιαφέρον, το οποίο, πάντως, είναι πολλά υποσχόμενο, όπως είδαμε και στη διεθνή έκθεση τουρισμού στο Λονδίνο, κυρίως από χώρες όπως η Αγγλία και η Γερμανία».
ΓΙΑ ΦΕΤΟΣ
Πιλοτική διοργάνωση εκδρομών
Πιλοτική διοργάνωση εκδρομών
Η φετινή χρονιά θα είναι πιλοτική με τη διοργάνωση εκδρομών κυρίως στο τμήμα Κατάκολο-Ολυμπία και Ζαχλωρού-Καλάβρυτα, αλλά στόχος της διοίκησης της ΕΕΣΣΤΥ είναι από το επόμενο καλοκαίρι να προσφέρεται σειρά σιδηροδρομικών εκδρομών τόσο με μουσειακό όσο και με σύγχρονο τροχαίο υλικό, με την προπώληση να ξεκινά από τον φετινό Αύγουστο και Σεπτέμβριο. Ηδη στο μετρικό δίκτυο της Πελοποννήσου έχει δοκιμαστεί η ατμάμαξα του 19ου αιώνα που έκανε το δρομολόγιο Διακοφτό - Ζαχλωρού - Καλάβρυτα. Αντίστοιχες σκέψεις με τη χρήση και πιο σύγχρονου τροχαίου υλικού υπάρχουν και για εκδρομές μεταξύ Βόλου και Καλαμπάκας για την προσέγγιση των Μετεώρων αλλά και Θεσσαλονίκης-Βεργίνας.
ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
πηγή: ethnos
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.