Πέμπτη 24 Απριλίου 2014

Ο προαστιακός και οι παράγοντες.

Ο προαστιακός και οι παράγοντες
του Ηλία Μπιτσάνη
Μια παρέμβαση φίλων του σιδηροδρόμου που ένωσαν τις δυνάμεις τους στο Amnizia Railfan Club, για να επαναλειτουργήσει ο προαστιακός της Καλαμάτας, έχει τη δική της σημασία. Μας υπενθυμίζει ότι η μεσσηνιακή πρωτεύουσα που ήταν «η πληρέστερα εξυπηρετούμενη πόλη από τον σιδηρόδρομο στην Πελοπόννησο


μέχρι και το 2011 έχει αποκοπεί σιδηροδρομικά από την υπόλοιπη Ελλάδα και τις γειτονικές τις επαρχίες». 
 Ενημερώνει ότι «στην Πάτρα, χρησιμοποιώντας την υπάρχουσα υποδομή χωρίς καμία νέα επένδυση, και απλά με τη βούληση της πολιτειακής ηγεσίας και την στήριξη του πληθυσμού, ξεκίνησε και λειτούργησε αυτά τα τρία χρόνια ένας προαστιακός σιδηρόδρομος ο οποίος με την ορθή του διαχείριση, την πιστότητα στα ωράρια και τον καλό σχεδιασμό μείωσε τους χρόνους των ενδοαστικών μετακινήσεων, έφερε τις γειτονιές της πόλης πιο κοντά, έδωσε άλλη πνοή στον επιχειρηματικό και φοιτητικό κόσμο και αποφόρτισε εμφανώς την πόλη από την κίνηση και το καυσαέριο, ενώ αποτελεί βιώσιμη δραστηριότητα για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και δεν επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό». 
Στη σχετική επιστολή προς τους αρμοδίους, επισημαίνοντας τα πλεονεκτήματα της Καλαμάτα από την άποψη των υποδομών, τονίζει ότι η προαστιακή γραμμή «ενώνει τα κέντρα της Καλαμάτας και της Μεσσήνης με τη Βιομηχανική Περιοχή όπου συγκεντρώνονται έντονες επαγγελματικές δραστηριότητες, με το στρατιωτικό και με το πολιτικό αεροδρόμιο της πόλης το οποίο αναβαθμίζεται, με το ΤΕΙ Καλαμάτας, τον ΟΑΕΔ, καθώς και με τις δυτικές συνοικίες της Καλαμάτας και τον εκτεταμένο οικιστικό ιστό του Ασπροχώματος».
Τα αιτήματα απλά και διατυπωμένα πολλές φορές:
• Να επαναλειτουργήσει άμεσα η προαστιακή σιδηροδρομική σύνδεση Καλαμάτας - ΤΕΙ -  Μεσσήνης, με τακτικά πυκνά δρομολόγια που θα ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των χρηστών του μέσου, προσφέροντάς τους έτσι έναν σύγχρονο τρόπο ταχείας και οικονομικής μεταφοράς που ταυτόχρονα είναι φιλική στο περιβάλλον και συμβάλλει στην αποσυμφόρηση του κορεσμένου οδικού άξονα Καλαμάτας - Μεσσήνης. 
• Να αξιοποιηθούν και να προστατευθούν από το πλιάτσικο υπαρκτές, πρόσφατα ανακαινισμένες και ακριβοπληρωμένες από τον Ελληνα πολίτη, σύγχρονες υποδομές και κτηριακές εγκαταστάσεις. 
• Να αποκτήσει επιτέλους η Καλαμάτα προαστιακή σύνδεση όπως και άλλες πόλεις (Πάτρα, Χαλκίδα, Λαμία, Λάρισα, Βόλος κ.λπ.) και να προβληθεί και προς τους επισκέπτες της πόλης το φιλικό προς το περιβάλλον πρόσωπο του δήμου και των πολιτών της.  
Πολλοί οι αποδέκτες της επιστολής, αλλά πρωτίστως οι αυτοδιοικητικοί παράγοντες σχεδόν όλης της Μεσσηνίας, αφού ο προαστιακός μπορεί να καλύψει ανάγκες μετακίνησης ακόμη και από την Τριφυλία και την Ανω Μεσσηνία, όπως γινόταν τον παλιό καλό καιρό του τρένου. Καλή και καλοδεχούμενη είναι η "μουσειακή αξιοποίηση" του δικτύου με τις εξαγγελίες για... βασιλικά βαγόνια και Οριεντ Εξπρές, αλλά εκείνο που ενδιαφέρει πρωτίστως είναι μια ζωντανή προαστιακή γραμμή, η οποία υπό προϋποθέσεις μπορεί να λύσει πολλά προβλήματα. 
Θα περίμενε κάποιος η επιστολή να έχει ήδη πυροδοτήσει τη συζήτηση, αλλά προς το παρόν οι υποψήφιοι τρέχουν για τις εκλογές. 

Και για να μην ξεχαστούμε: Για τον αιφνίδιο θάνατο του προαστιακού υπάρχουν ευθύνες, και τις έχουν εκείνοι που διαφεντεύουν τις τύχες του τόπου. Βλέπετε όμως, άλλο αναπλάσεις και τραπεζοκαθίσματα κι άλλο τρένο!

πηγή: eleftheriaΔιαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/stiles-sxolia/kalimera-kyrie-dimarxe/item/36518-proastiakos-kalamata

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.