Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου 2014

«Ζωντανεύουν» 6 σταθμοί στη γραμμή Λάρισας- Βόλου

ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ ΜΠΑΙΝΕΙ Η ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΛΑΡΙΣΑΣ - ΒΟΛΟΥ
* Σε 30 λεπτά της ώρας θα διεξάγεται το σιδηροδρομικό δρομολόγιο 
* Και στάση «Σχολεία» στη Λάρισα, για την επιβίβαση μαθητών
Της Παναγιώτας Φούντα

Στην εποχή της ηλεκτροκίνησης μπαίνει η σιδηροδρομική γραμμή Λάρισας – Βόλου, φέρνοντας ένα βήμα πιο κοντά τις δύο μεγάλες θεσσαλικές πόλεις αλλά και τα δεκάδες χωριά της ενδιάμεσης διαδρομής. Η έλευση της ηλεκτροκίνησης αναμένεται να μειώσει τη διάρκεια...του ταξιδιού σε 30 περίπου λεπτά, ενώ η λειτουργία νέων σταθμών θα επιτρέψει στους κατοίκους των χωριών την εύκολη και άμεση διασύνδεση με τα δύο αστικά κέντρα. Η πρώτη φάση του έργου που αφορά στις υποδομές, βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη από τον ΟΣΕ, ενώ το σκέλος της ηλεκτροκίνησης που ανήκει στην ΕΡΓΟΣΕ, αναμένεται να δημοπρατηθεί μετά την έγκριση της σχετικής περιβαλλοντικής μελέτης.
ΟΙ ΝΕΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ
Σύμφωνα με τον υπεύθυνο της γραμμής Κεντρικής και Νότιας Ελλάδας του ΟΣΕ, κ. Δημήτρη Τζιβάρα, το έργο της αναβάθμισης προβλέπει την επαναλειτουργία έξι σταθμών, συγκεκριμένα των Αγ. Γεωργίου, Λατομείου, Ριζομύλου, Μελίας, Χάλκης και Μελισσάτικων, ενώ πρόκειται να δημιουργηθούν και δύο νέες στάσεις. Η στάση «Σχολεία» εντός του πολεοδομικού ιστού της Λάρισας και «Νέα Ιωνία», στον Βόλο. Ο σχεδιασμός προβλέπει επίσης τη δημιουργία πέντε νέων διαβάσεων στη Λάρισα και αντίστοιχων στον Βόλο, και μια σειρά τεχνικών έργων όπως καθαρισμό της γραμμής, συντήρηση, γενικές επισκευές, τοποθέτηση αρμών και μεταλλικών στρωτήρων, τόσο στην κεντρική όσο και σε δευτερεύουσες γραμμές.
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 4 εκ. ευρώ και αναμένεται να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2016. Σημειώνεται ότι σήμερα στη γραμμή Λάρισα - Βόλος λειτουργούν μόνο τέσσερις ενδιάμεσοι σταθμοί, στα χωριά Στεφανοβίκειο, Αρμένιο, Κυψέλη και Βελεστίνο.
ΚΑΘΥΣΤΕΡΕΙ Η ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ
Αγκάθι, στη δεύτερη και πιο σημαντική φάση του έργου της ηλεκτροκίνησης, αποτελούν οι καθυστερήσεις που σημειώνονται στην έγκριση της περιβαλλοντικής μελέτης και την αναμονή της σχετικής γνωμάτευσης από την Υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων. Το πρόβλημα εντοπίζεται στο σημείο όπου η νέα γραμμή "συναντά" την παλιά μετρική γραμμή Βόλου – Παλαιοφαρσάλων, η οποία έχει χαρακτηριστεί διατηρητέα, ωστόσο όπως όλα δείχνουν θα ξεπεραστεί. «Μόλις δοθεί το πράσινο φως - έκβαση για την οποία είμαστε αισιόδοξοι» σημειώνει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, κ. Κωνσταντίνος Σπηλιόπουλος, «θα γίνει η δημοπράτηση του έργου, το κόστους του οποίου υπολογίζεται στα 13 εκ. ευρώ και αναμένεται να ολοκληρωθεί σε περίπου ενάμιση χρόνο από την έναρξή του. Η εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης θα σημάνει, εκτός από μείωση της διάρκειας του ταξιδιού, που θα γίνεται πλέον σε μισή περίπου ώρα, σημαντική μείωση λειτουργικού κόστος και συνεκδοχικά, εξοικονόμηση πόρων. Επιπλέον, θα αυξηθεί και το επίπεδο εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού με την τοποθέτηση νέων, υπερσύγχρονων τρένων, ενώ με την επαναλειτουργία παλαιών στάσεων, τα χωριά που βρίσκονται κατά μήκος της διαδρομής θα επανακτήσουν εύκολη και άμεση σύνδεση με τα δύο αστικά κέντρα» καταλήγει ο κ. Σπηλιόπουλος.

Εφημερίδα
eleftheria

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.