Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου 2013

ΣΤΗΝ ΙΑΠΩΝΙΑ ΕΞΕΤΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ ΥΠΕΡΤΑΧΕΙΩΝ


( CNN ) - Η εικόνα του Shinkansen bullet  να διαπερνά το όρος Φούτζι είναι ένα ισχυρό μέρος της εικονογραφίας  της μεταπολεμικής Ιαπωνίας .
Δημιουργήθηκαν το 1964 , λίγους μήνες πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο  , το τρένο βολίδα αντιπροσώπευε ό, τι η Ιαπωνία ήθελε για τον εαυτό της : ένα κομψό , αιχμής και αξιόπιστο μέσο μεταφοράς .


Η ετήσια μέση καθυστέρηση ενός Shinkansen τρένο είναι 36 δευτερόλεπτα - ακόμα και για τους σεισμούς και τυφώνες .
Το δίκτυο Shinkansen μεταφέρει περίπου 930.000 επιβάτες κάθε μέρα . Κατά τη διάρκεια της ώρας αιχμής , υπερταχείες αμαξοστοιχίες αναχωρούν από αστικούς σταθμούς σε όλη την Ιαπωνία κάθε έξι λεπτά.
Όμως, σχεδόν 50 χρόνια μετά , η Ιαπωνία hi-tech θαύμα χρειάζεται απεγνωσμένα μια ενημέρωση .
Με την υψηλότερη ταχύτητα των τρένων Shinkansen ''μόνο'' στα 320 χλμ/ώρα (200 mph) !!- και κάποια από της τεχνολογία στάσιμη εδώ και δεκαετίες - η Ιαπωνία βρίσκεται τώρα αντιμέτωπη με έντονη αντιπαλότητα , όχι μόνο από το ευρωπαϊκό τρένο από τους  γίγαντες Γαλλία και  Γερμανία , αλλά και την Κίνα , της οποίας τα 10.000 χλμ ( 6.200 μίλια ) της γραμμής " Gaotie "  σήμερα είναι το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας στον κόσμο .Είναι πραγματικά μία όνειρική τεχνολογία


Έχει καταστεί ζωτικής σημασίας για την Ιαπωνία να αναζητήσει μια νέα τεχνολογία, έτσι ώστε να μην χάσει τον τίτλο της ως πρωτοπόρος και ηγέτης των σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας , η οποία οδηγεί  σε δισεκατομμύρια δολάρια σε συμβόλαια .
Για τον  Πρωθυπουργό της Ιαπωνίας Σίνζο Άμπε , η απάντηση βρίσκεται στο maglev , ή μαγνητικής αιώρησης , τρένο που μπορεί να φτάσει ταχύτητες των 506 χλμ/ώρα (315 mph) .
«Είναι πραγματικά μια τεχνολογία όνειρο », δήλωσε ο Άμπε σε ομιλία του στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης τον Σεπτέμβριο ,η
  χρήση ισχυρών ηλεκτρομαγνητών για να επιπλεύσει και να ωθήσει ένα ταχέως κινούμενο τρένο πάνω από τα κομμάτια της , εξαλείφοντας την τριβή μετάλλων .Η  Ιαπωνία κατέχει σήμερα το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας για μια επανδρωμένη τρένο maglev , χτυπώντας 581 χλμ/ώρα (361 mph) , το 2003 .
Υψηλές ταχύτητες , το υψηλό κόστος
Οι δαπάνες για αυτά τα τρένα της επόμενης γενιάς είναι τεράστιες .Η Ιαπωνία αναμένει να δαπανήσει περισσότερα από 100 δισεκατομμύρια δολάρια για την ανακοινωθείσα πρόταση για την κατασκευή σιδηροδρομικής maglev για να τρέξει το 286 χλμ. κομμάτι  μεταξύ Τόκιο και Ναγκόγια .
Με 246 χιλιόμετρα , ή 86 % της διαδρομής , που τρέχει μέσω σηράγγων στην ορεινή περιοχή - είναι μια πανάκριβή επένσυση συν οτι   υπάρχουν ανησυχίες ότι η υπηρεσία , η οποία δεν δίνεται σε λειτουργία μέχρι το 2027 , θα μπορούσε να γίνει ένα υψηλής ταχύτητας φιάσκο

Σε αντίθεση με τα προηγούμενα έργα για υπερταχεία αμαξοστοιχία , η ιδιωτική εταιρεία σιδηροδρόμων JR Tokai , η οποία λειτουργεί τη γραμμή Tokaido Shinkansen , προτίθεται να επωμιστεί το σύνολο των ¥ 9000000000000 ( 88100 εκατομμύρια δολάρια ) το κόστος κατασκευής του maglev . Έπίσης, σχεδιάζει να επεκτείνει την κίνηση από το Τόκιο προς Οσάκα το 2045 .
Παρά το όνειρο μειώνοντας το ταξίδι 100 λεπτών που μεσολαβεί μεταξύ Τόκιο και Ναγκόγια κάτω σε 40 λεπτά και η διαδρομή 145 λεπτά από το Τόκιο προς Οσάκα έως 67 λεπτά, το πρόγραμμα αντιμετωπίζει σημαντικό σκεπτικισμό . Θα χρειαστεί μια τέτοια υπηρεσία, όπως το maglev σε 30 χρόνια ;είναι ένα μεγάλο ερωτηματικό λέει  ο Paul Wan ,  αναλυτής της CLSA
Σύμφωνα με τo Ιαπωνικό  Εθνικό Ινστιτούτο Πληθυσμού και Κοινωνικής Έρευνας για την Ασφάλεια , από τη στιγμή που το πρώτο maglev Τόκιο - Οσάκα ξεκινά τη διαδρομή το 2045 , ο πληθυσμός της Ιαπωνίας θα έχει μειωθεί στα 105 εκατ. ευρώ από το σημερινά 127 εκατομμύρια .
Οι επικριτές λένε ότι απλά δεν θα είναι αρκετή ζήτηση για την υπηρεσία υψηλής ταχύτητας.
" Βασικά , η JR Tokai είναι η πιο κερδοφόρα φορέα εκμετάλλευσης σιδηροδρόμων στην Ιαπωνία , αλλά κοιτάζοντας προς τα εμπρός, πολλά από τα κέρδη τους θα χρησιμοποιηθούν για κεφαλαιουχικές δαπάνες σε αυτό το έργο , " λέει ο Paul Wan , αναλυτής μεταφορών σε CLSA στο Χονγκ Κονγκ .
" Αυτός είναι ο λόγος που βλέπετε ορισμένοι επενδυτές  ωθούνται μακριά από αυτό - . Κυρίως από το πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα για το έργο αυτό να καταστεί λειτουργικό "

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.