Τρίτη 6 Ιουλίου 2021

ΕΡΓΟΣΕ: Έργα 2,4 δισ στη Β. Ελλάδα- Σύνδεση ΟΛΘ και City Rail

Ένα μεγάλο πακέτο σιδηροδρομικών έργων, περίπου 2,4 δις., που θα απορροφήσουν το 60% του επενδυτικού προγράμματος της ΕΡΓΟΣΕ, αφορά τη Βόρειο Ελλάδα, ενώ επιτέλους μπαίνει μπροστά η σύνδεση του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ με τον Εμπορικό Σιδηροδρομικό Σταθμό, έργο που «δένει» στη δημοπράτηση με το City Rail ή τον Δυτικό Προαστιακό Θεσσαλονίκης.

Μέσα στο τρίτο τρίμηνο του 2021, θα προκηρυχθούν από την ΕΡΓΟΣΕ διαγωνισμοί για έξι Μεγάλα Νέα Σιδηροδρομικά Έργα (σ.σ. στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών), τρία από τα οποία θα υλοποιηθούν στη Βόρειο Ελλάδα. Τα έργα είναι δημόσια, θα γίνουν με τη μέθοδο της μελετο-κατασκευής και με την αξιοποίηση του σύγχρονου εργαλείου του ανταγωνιστικού διαλόγου. Πρόκειται για την ανακατασκευή του Αλεξανδρούπολη- Ορμένιο, το νέο άξονα Θεσσαλονίκη- Νέα Καρβάλη- Τοξότες και, τη Νέα Σιδηροδρομική Σύνδεση με τον Λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Τα παραπάνω τρία έργα είναι συνολικού προϋπολογισμού 2,173 δις. ευρώ. ( άντληση πόρων από το CEF 2 και το νέο ΕΣΠΑ). Αν σε αυτά προστεθούν τα τρία έργα που γίνονται με μειοδοτικούς διαγωνισμούς  και κυρίως αφορούν αναβάθμιση υφιστάμενου δικτύου και εγκατάσταση συστημάτων ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης & τηλεπικοινωνιών, τότε ο «λογαριασμός» για τα σιδηροδρομικά έργα στη Βόρειο Ελλάδα, φτάνει στα 2,371 δις. ευρώ.

Τα Νέα Σιδηροδρομικά Έργα, τα λεγόμενα Σιδηροδρομικά Έργα Νέας Γενιάς, παρουσίασε ο πρόεδρος και δ/νων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ κ. Χρήστος Βίνης στο 4ο Συνέδριο ITC.

O επικεφαλής της ΕΡΓΟΣΕ επισήμανε ότι οι ανταγωνιστικοί διάλογοι που θα διεξαχθούν στο πλαίσιο των διαγωνισμών, επιλέχθηκαν γιατί ως εργαλείο που θα βοηθήσει στην εντατικοποίηση του ρυθµού υλοποίησης των νέων σιδηροδροµικών έργων, όπως και στην επιλογή, από διαφορετικές εκδοχές, εφαρµογής της επιλεγµένης  τεχνικής λύσης, κάτι που θα διασφαλίσει την αποτελεσµατική χρήση των πόρων που διατίθενται από τα ευρωπαϊκά χρηµατοδοτικά προγράµµατα.

Τα Σιδηροδρομικά  Έργα Νέας Γενιάς

Αναβάθμιση υφιστάμενης με διπλασιασμό, της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Αλεξανδρούπολη- Ορμένιο.

Προϋπολογισµός: 815.300.000 ευρώ.

Τεχνικά Στοιχεία: 178 χλµ., διπλή σιδηροδροµική γραµµή, αναβάθµιση υφιστάµενης σιδηροδροµικής γραµµής µέχρι τα Ελληνοβουλγαρικά σύνορα. Εγκατάσταση συστήµατος ηλεκτροκίνησης και σηµατοδότησης. Αντιπληµµυρική θωράκιση της σιδηροδροµικής γραµµής και της περιοχής όδευσης. Λειτουργία του έργου ως προαστιακού σιδηροδρόµου κατά µήκος του Έβρου ποταµού. Βελτίωση σύνδεσης της υφιστάµενης σιδηροδροµικής γραµµής µε το Βουλγαρικό Σιδηρόδροµο στο Ορµένιο.

Κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής  Θεσσαλονίκη – Νέα Καρβάλη – Τοξότες.

Προϋπολογισµός: 1.312.500.000 ευρώ.

Τεχνικά Στοιχεία: 206 χλµ. ,μονή σιδηροδροµική γραµµή (κατά τµήµατα διπλή) που θα ενώνει τη Θεσσαλονίκη µε την Καβάλα και ταυτόχρονα θα συνδέει το υπό ανάπτυξη λιµάνι της Νέας Καρβάλης µε το υφιστάµενο σιδηροδροµικό δίκτυο στην περιοχή των Τοξοτών Ξάνθης, διασχίζοντας το ανατολικό τµήµα του Nοµού Καβάλας. Για το Τµήµα Θεσσαλονίκη – Νέα Καρβάλη, έχει υποβληθεί ΜΠΕ από τον ΟΣΕ και βρίσκεται στο τελικό στάδιο διαβούλευσης, ενώ για το τµήµα Νέα Καρβάλη – Τοξότες οι περιβαλλοντικοί όροι βρίσκονται στο τελικό στάδιο τροποποίησης από την ΕΡΓΟΣΕ.

Σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης και κατασκευή Προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης.  

Προϋπολογισµός: 45.000.000 ευρώ.

Τεχνικά Στοιχεία: Το έργο αφορά στη νέα δυτική σιδηροδροµική σύνδεση του 6ου Προβλήτα του ΟΛΘ µε την υφιστάµενη σιδηροδροµική γραµµή που συνδέει τον Σταθµό Διαλογής Θεσσαλονίκης µε τον Εµπορικό Σταθµό και τον Λιµένα. Περιλαµβάνει ακόµα και ανάπτυξη  Προαστιακού Σιδηροδρόµου στη Δυτική Θεσσαλονίκη, επί υφισταμένων σιδηροδροµικών γραµµών ή/και νέων τµηµάτων γραµµών. Το δίκτυο θα έχει µορφή «Χ» µε δυο διασταυρούµενες γραµµές και κοινό ενδιάµεσο τµήµα. Τερµατικοί σταθµοί στα δυτικά θα είναι η Σίνδος και τα Διαβατά και τερµατικοί σταθµοί προς το κέντρο της πόλης θα είναι δύο, ο Νέος Σιδ. Σταθµός του ΟΣΕ και  στην περιοχή του Λιµένα, σταθμός πλησίον του 1ου Προβλήτα.

Έργα με μειοδοτικούς διαγωνισμούς

Πάλι στη Βόρειο Ελλάδα, με οριστικές μελέτες και μέσω της διενέργειας μειοδοτικών διαγωνισμών, θα υλοποιηθούν τρία σιδηροδρομικά έργα συνολικού προϋπολογισμού 198 εκατ. ευρώ.

Συγκεκριμένα, πρόκειται για:

-Σηματοδότηση και ETCS LEVEL 1 στη μονή σιδηροδρομική- γραμμή  Θεσ/νίκη – Ειδομένη, (μέσω της νέας παραλλαγής στο τμήμα Πολύκαστρο – Ειδομένη) και, αντικατάσταση 37 αλλαγών τροχιάς. Έργο 46,5 εκατ. ευρώ.

-Αναβάθμιση και ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Θεσσαλονίκη- Προμαχώνας. Έργο 150 εκατ. ευρώ.

-Κατασκευή σιδηροδρομικού σταθμού Νέου Παντελεήμονα Πιερίας. Έργο 1,5 εκατ. ευρώ.


grtimes.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.