Ερωτηματικά έχει προκαλέσει χθεσινή διαρροή περί αλληλογραφίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του ΟΣΕ, στην οποία η πρώτη εκτιμά ότι ο τελικός χρόνος με τις στάσεις του προαστιακού στο δρομολόγιο Πάτρα-Κάτω Αχαΐα δεν είναι 27 λεπτά, αλλά θα ξεπεράσει τα 34.
Οι πληροφορίες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας από χθες κάνουν λόγο για προβλήματα που φέρεται να έχει επικαλεστεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ (ελλιπείς περιφράξεις, καμπυλότητες της γραμμής, αυξημένη βλάστηση που μειώνει την ορατότητα κ.ά.). Προβλήματα τα οποία μπορούν οι αρμόδιοι να αποφανθούν εάν έχουν βάση, αλλά δεν εμπίπτουν στην ευθύνη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (αφορούν τον ΟΣΕ που διαχειρίζεται την γραμμή).
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ φέρεται να μην είναι αρνητική στην εκτέλεση του δρομολογίου μέχρι και την Κάτω Αχαΐα, αλλά δεν εμφανίζεται και να είναι πολύ πρόθυμη να την εκτελέσει και διατυπώνει ζωηρές επιφυλάξεις για τον χρόνο που θα διαρκεί η διαδρομή. Μια ερμηνεία που δίνεται είναι ότι «φυλάει τα ρούχα της», ώστε αν ξεκινήσουν να εκτελούνται δρομολόγια μέχρι και την Κάτω Αχαΐα, αλλά παρουσιαστούν προβλήματα στην πορεία, να μην βρεθεί στη δυσάρεστη θέση να δηλώσει ότι υπάρχει αδυναμία στην εκτέλεσή τους. Μια άλλη ερμηνεία είναι ότι μπορεί η επέκταση του προαστιακού μέχρι και την Κάτω Αχαΐα, να μην κρίνεται ιδιαίτερα εμπορική κίνηση.
Γίνεται λόγος στην αλληλογραφία των δύο φορέων για δέκα σημεία που απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή και άμεση παρέμβαση για να ξεπεραστούν οι δυσκολίες, αλλά και για να υπάρξει φθορά στους συρμούς της εταιρείας. Υπάρχουν και λιγότερο σημαντικές παρατηρήσεις, όπως η έλλειψη στεγάστρου στη στάση των Βραχνεϊκων. Αλλά αυτή είναι μια έλλειψη που μπορεί να καλυφθεί άμεσα. Μεταξύ άλλων γίνεται αναφορά και στην άριστη κατάσταση του συρμού που χρησιμοποιήθηκε για την δοκιμή, καταφέρνοντας να διανύσει την απόσταση σε 27 λεπτά.
Σχετικά με τον δρομολογιακό πίνακα, η εκτίμηση με αυξημένη κίνηση είναι ότι δεν επαρκούν οι χρόνοι στάσεων και επομένως ο χρόνοι αναμονής στο τέρμα Κάτω Αχαΐα και Άγιο Ανδρέα θα μηδενιστούν.
Επίσης, η αρχική εκτίμηση είναι πως τα 27 λεπτά συνολικά για την εκτέλεση του συγκεκριμένου δρομολογίου Άγιος Ανδρέας - Κάτω Αχαΐα με τις πραγματικές συνθήκες και μετά τη δοκιμή, δεν είναι αρκετά, καθώς σε πέντε στάσεις (Αλισσός -Τσουκαλέικα - Μιντιλόγλι - Παραλία και Ανθείας), ο χρόνος αναμονής του συρμού για την επιβίβαση-αποβίβαση των επιβατών είναι σχεδόν μηδενικός.
Σε αυτές τις στάσεις, θεωρεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, πρέπει να δοθεί τουλάχιστον ενός λεπτού, με την αναμενόμενη αυξημένη επιβατική κίνηση όταν καθιερωθούν τα νέα δρομολόγια και ειδικά το καλοκαίρι.
Όλα αυτά όμως λίγο ενδιαφέρουν τους πολίτες που προσδοκούν στην επέκταση της γραμμής. Το ζήτημα θα πρέπει να απασχολήσει την Περιφέρεια, η οποία είχε λάβει υποσχέσεις για έναρξη των δρομολογίων μέχρι το τέλος του 2020 και ήδη βρισκόμαστε στο Μάρτιο του 2021…
pelop.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.