Για πρώτη φορά ίσως στη σύγχρονη ιστορία της Κρήτης, ξεκινά, έστω με τη μορφή μελέτης, η συζήτηση για την ανάπτυξη ενός σιδηρόδρομου που θα βοηθήσει στις
μεταφορές του νησιού, συνδέοντας τις κυριότερες πόλεις μεταξύ τους.
Στη χθεσινή συνεδρίαση της Επιτροπης Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Κρήτης, εξετάστηκε η πρόταση για να μπουν ράγες στο νησί. Η πρόταση έγινε από τον Αντιπεριφερειάρχη Περιβάλλοντος και Χωροταξίας Νίκο Καλογερή ο οποίος σημείωσε πως θα ξεκινήσει διερεύνηση (προφανώς μέσω μελέτης βιωσιμότητας και κόστους-οφέλους) για ηλεκτροκίνητο μέσο σταθερής τροχιάς, που θα κινείται κατά μήκος της Κρήτης.
«Να δούμε δηλαδή αν υπάρχει οικονομικό ενδιαφέρον για ένα τέτοιο μέσο. Περιβαλλοντικά σίγουρα θα είναι πολύ ωφέλιμο όσον αφορά τη λειτουργία του, μια και μιλάμε για ηλεκτρικό σιδηρόδρομο. Θέλουμε λοιπόν να δούμε κατά πόσο, από τα στοιχεία τα οποία υπάρχουν, ένα τέτοιο μέσο μεταφοράς με το κόστος που θα έχει και την κατάσταση λειτουργίας του, πληροί και τους όρους λειτουργίας του» εξήγησε στην Επιτροπή Περιβάλλοντος.
Η ύπαρξη σιδηρόδρομου στην Κρήτη αποτελεί «αιώνιο» ζήτημα καθώς η σχετική κουβέντα έχει ξεκινήσει από το 1880 χωρίς ποτέ να καταφέρει να προχωρήσει σε υλοποίηση. Κατά καιρούς έχουν παρουσιαστεί προτάσεις οι οποίες πάντα καταλήγουν στα συρτάρια υπουργείων και τοπικών αυτοδιοικητικών οργάνων.
Στην ίδια συνεδρίαση συζητήθηκε επίσης και το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών όπου ο κ.Καλογερής επεσήμανε ελλείψεις μιας και όπως υποστήριξε δεν υπάρχει στο οδικό διευρωπαϊκό δίκτυο τόσο ο άξονας που συνδέει τον ΒΟΑΚ με τον ΝΟΑΚ (Ρέθυμνο-Σπήλι-Αγία Γαλήνη), αλλά και οι συνδέεις των Αεροδρομίων Ηρακλείου και Χανίων με τον ΒΟΑΚ και τον ΝΟΑΚ.
ypodomes.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.