ΟΣΗ
ΛΑΣΠΗ ΚΑΙ ΝΑ ΡΙΧΝΟΥΝ
ΔΕΝ
ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΡΥΦΤΟΥΝ!
Βρίζουν,
βυσσοδομούν, λασπολογούν, τάζουν, εκβιάζουν κάνουν ότι περνάει από το χέρι τους
για να κρύψουν τα
αίσχη τους. Είναι όμως τόσο τεράστια τα εγκλήματα τους σε
βάρος του σιδηροδρόμου και των σιδηροδρομικών ώστε, όση σκόνη και να σηκώνουν
με τα ποδοβολητά τους, δεν μπορεί να τους κρύψει. Όση λάσπη και να ρίχνουν σε
όσους τους αντιστέκονται, πάντα το κεφάλι μας θα είναι απέξω για να φωνάζουμε
τα αίσχη τους!
Μου
απαγορεύουν (έτσι τους βολεύει) να μιλάω για τους 8 απολυμένους της ιταλικής
ΤΡΑΙΝΟΣΕ και να ζητάω να ισχύσει και γι αυτούς το ίδιο πειθαρχικό δίκαιο που
ισχύει για τους σιδηροδρομικούς του ΟΣΕ. Την ίδια ώρα χωρίς καμία ντροπή (που
να τη βρουν άλλωστε) αρθρογραφούν και ως νέοι «Πάγκαλοι» προπαγανδίζουν: “Με την υπογραφή της νέας διετούς ΣΣΕ στην
ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΣΣΕ που κατοχύρωσε το συλλογικό δίκαιο σε μια ιδιωτική εταιρεία και
επέφερε μετά από μεγάλη προσπάθεια της πλειοψηφιας των 2 Σωματείων …”
{Όταν
μιλούν για 2 σωματεία, αναφέρονται στα σωματεία ΠΕΠΕ και ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το
σωματείο των απολυμένων. Και όταν μιλούν για πλειοψηφία, αναφέρονται στο
κυβερνητικό Δίκτυο Σιδηροδρομικών (παράταξη ορισμένων από τους απολυμένους) και
στην ΕΝΟΤΗΤΑ, την νεοφιλελεύθερη παράταξη της Ν.Δ.}
Ποιο
«συλλογικό δίκαιο» κατοχυρώσατε; Το μόνο που κατοχυρώσατε είναι η διάσπαση του
σ.κ. των σιδηροδρομικών και η επικύρωση του διευθυντικού δικαιώματος του
«ενωματάρχη» Τσαλίδη, να απολύει όποιον θέλει.
Και
αυτές οι απόψεις τους, αυτή η πρακτική και στρατηγική τους δεν είναι σημερινή.
Την ίδια υπηρετούν πιστά από το 2017, όταν το ξεπούλημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν στην
κορύφωση του και το σ.κ€. χρειαζόταν να σταθεί ενωτικά και αποφασιστικά
απέναντι σε αυτήν την πολιτική, όπως στεκόταν τα προηγούμενα χρόνια και
κατάφερνε, αν μη τι άλλο, να κερδίζει λίγο χρόνο.
Τι
έκαναν λοιπόν το 2017;
Αν προσπαθήσει κάποιος να μετρήσει πόσες φορές
προκήρυξαν απεργία (και αμέσως ζητούσαν από το σύντροφο τους Τσαλίδη να
καταργήσει όλα τα τρένα) και πόσες φορές την ανέστειλαν αναιτιολόγητα, θα χάσει
τον μπούσουλα. Οι ίδιοι λένε ότι έκαναν 15 μέρες απεργία. Ο Τσαλίδης δεν
διαμαρτυρήθηκε ποτέ. Και ποτέ δεν τους πήγε στα δικαστήρια όπως μας πήγαιναν σε
άλλες περιπτώσεις, όταν πράγματι οι απεργίες μας τους πονούσαν.
Όλα
αυτά βέβαια μέχρι να έρθουν σε συμφωνία για 2 πράγματα. Να πάρουν 1000 €
μπόνους (επειδή είναι καλά παιδιά!) και το επίδομα των χιλιομέτρων! Ο Τσαλίδης
φυσικά το δέχτηκε, μόνο που τους ζήτησε μια εξυπηρετησούλα! Όπως λένε οι ίδιοι:
“Με mail που απέστειλε πριν απο λίγο η Διοίκηση
της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενημερώνει ότι
επειδή εντός
των προσεχών ημερών επίκειται η ολοκλήρωση της μεταβίβασης των μετοχών της
ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σύμφωνα με την ενημέρωση απο τον νέο ιδιοκτήτη, η ολοκλήρωση
της συμφωνίας με το Σωματείο μας, προσδιορίζεται αμέσως μετά την
μεταβίβαση των μετοχών της εταιρείας.
Αυτό
αποδεικνύει αφενός ότι η συμφωνία γίνεται εν γνώσει του νέου
μετόχου, γεγονός που είναι πολύ σημαντικό ,ενώ αφετέρου δίνεται η δυνατότητα
για οριστική επίλυση θεμάτων που βρίσκονταν σε εκκρεμότητα λόγω
της αναρμοδιότητας που δήλωνε η Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για αυτά και είχαν τεθεί
απο το Σωματείο στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης.
Θυμίζουμε ότι η
ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει αποστείλει επίσημα, θέσεις που αποδέχτηκε κατά την διάρκεια της
διαβούλευσης ενώ στην τελευταία συνάντηση είχαν απομείνει ελάχιστες εκκρεμότητες.
Οι εξελίξεις θα
είναι ραγδαίες την επόμενη εβδομάδα καθώς η ολοκλήρωση της συμφωνίας με το
Σωματείο των μηχανοδηγών είναι απαραίτητη για την εύρυθμη λειτουργία της
εταιρείας.”
Καταλάβατε; Ο Τσαλίδης τους είπε «θα σας τα δώκω, βρε
μαλάκες αλλά περιμένετε πρώτα να ξεπουληθούμε και εδώ ήμαστε»!
Εκείνοι τον περίμεναν λίγο, πάντα σε συνεννόηση με το
σύντροφο Σπίρτζη βέβαια, ανέστειλαν κάθε κινητοποίηση και όταν ολοκληρώθηκε η
ιδιωτικοποίηση (ποια;) τα πήραν και ζήσαν αυτοί καλά κι εμείς χειρότερα.
Είπα ιδιωτικοποίηση; Ελάτε τώρα. Αυτά τα έγραφαν στα
εξώδικα και τα έλεγαν στα ΜΜΕ για το πόπολο. Πως δάκρυζε ο Σπίρτζης; Έτσι κι
αυτοί. Εξαγόρασαν την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με λίγα χιλιάρικα.
Αλλά ούτε κι αυτό έγινε εύκολα γιατί στην αρχή έπεσε φαγωμάρα ανάμεσα στα 2
σωματεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Σε τέτοιο σημείο που το σωματείο της ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ (των
απολυμένων) έβγαλε ανακοίνωση κατηγορώντας την πλειοψηφία του άλλου ότι:
“Είναι
ξεκάθαρο πως στο νέο ιδιοκτησιακό περιβάλλον που τώρα διαμορφώνεται, κάποιοι
επιχειρούν να δείξουν πως είναι πιο «απαραίτητοι» από κάποιους άλλους. Πάγια
άποψη του Σωματείου μας παραμένει πως για να λειτουργήσει ο σιδηρόδρομος σαν
μία καλοδουλεμένη μηχανή χρειάζονται και είναι απαραίτητα όλα του τα
εξαρτήματα! Κανένα δεν είναι σημαντικότερο από κανένα!”
Βέβαια
ο Τσαλίδης, επειδή τους χρειαζόταν όλους το έδωσε σε όλους κι έτσι το ξεπούλημα
της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έγινε μέσα σε εργασιακή ειρήνη με τους συνδικαλιστές της να
πρωτοστατούν σε όλα τα μαγειρέματα τότε, αλλά και σήμερα.
Παναγιώτης
Τερζόγλου
Αποτυχημένος
συνδικαλιστής
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.