Η ολοκλήρωση του βασικού σιδηροδρομικού δικτύου, σε συνδυασμό με τη δραστηριοποίηση ολοένα και περισσοτέρων εταιρειών, οδηγεί τον ΟΣΕ στην αναπροσαρμογή των τελών
χρήσης.
Η αναπροσαρμογή αυτή, η οποία ξεκινά εφέτος και θα κορυφωθεί το 2022, έχει ως στόχο τη διασφάλιση της βιωσιμότητας του Οργανισμού, αλλά και την εναρμόνιση των χρεώσεων με γειτονικά σιδηροδρομικά δίκτυα.
Ειδικότερα, το 2019 σε σχέση με το 2018 οι αυξήσεις είναι της τάξης του 2% και το 2020 3%, ωστόσο το 2021 φτάνουν το 40% και το 2022 το 40%, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό έτος.
Για το 2019, τα τέλη χρήσης στα επιβατικά τρένα θα φτάσουν τα 1,44 ευρώ το τρενοχιλιόμετρο, έναντι 1,41 ευρώ πέρσι και στα εμπορικά τα 1,22 ευρώ, έναντι 1,20 ευρώ πέρσι.
Σύμφωνα με τον Οργανισμό, η πρόβλεψη για την αύξηση των τελών στηρίζεται:
-Στην αύξηση της χωρητικότητας του δικτύου και στην γενικευμένη αναβάθμιση της ποιότητάς του ως προς τη λειτουργικότητα, τις εξυπηρετήσεις και την ασφάλειά του, στοιχεία που τεκμηριώνουν και την δυνατότητα αύξησης των τελών, χωρίς τη δημιουργία προβλημάτων στη σιδηροδρομική αγορά.
-Στην υποεκτίμηση του κόστους των παρεχόμενων υπηρεσιών (έως και υποτετραπλάσια ), η οποία αφενός δεν καλύπτει το κόστος παραγωγής των υπηρεσιών και αφετέρου οδηγεί σε αυξημένες ανάγκες δημόσιας χρηματοδότησης.
-Σε κάθε περίπτωση, η ακριβής εκτίμηση και ο σχεδιασμός των εκτιμώμενων νέων εσόδων του Οργανισμού θα υλοποιηθεί μέσα από κατάλληλες μελέτες, ανάλογα με τις συνθήκες της αγοράς και τις οδηγίες των αρμόδιων υπουργείων.
Σύμφωνα με σιδηροδρομικούς, η αύξηση των χρεώσεων του ΟΣΕ αναμένεται να «συμπαρασύρει» τα εισιτήρια / κόμιστρα των σιδηροδρομικών εταιρειών.
metaforespress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.