Πέμπτη 8 Μαρτίου 2018

Στα 130εκατ.ευρώ το κόστος για την υπόγεια διέλευση του τρένου από το Ρίο μέχρι ττον Άγιο Διονύσιο

Στα 130εκατ.ευρώ το κόστος για την υπόγεια διέλευση του τρένου από το Ρίο μέχρι ττον Άγιο ΔιονύσιοΟριστικοποιείται σύμφωνα με έγγραφο της ΕΡΓΟΣΕ η λύση του διαγωνισμού μελέτης-κατασκευής για την διέλευση του
τρένου μέχρι τον Άγιο Διονύσιο μέχρι το 2023. Το έγγραφο που αποτελεί απάντηση σε σχετική ερώτηση του βουλευτή Αχαϊας της Ν.Δ. Θεόδωρου Παπαθεοδώρου, περιγράφει το πως θα προχωρήσει σε υλοποίηση το τελικό τμήμα του σιδηροδρομικού διαδρόμου Αθήνα-Πάτρα που ξεκινά από το Ρίο και φτάνει μέχρι τον Άγιο Διονύσιο.
Έτσι λοιπόν αναμένεται να προκηρυχθεί διαγωνισμός (μελετο-κατασκευή) που περιλαμβάνει την βυθισμένη διέλευση του τρένου (cut&cover) μέχρι τον κεντρικό σταθμό της Πάτρας στον Άγιο Διονύσιο. Θα κατασκευαστεί διπλή ηλεκτροδοτούμενη και σηματοδοτούμενη γραμμή με εκτιμώμενο κόστος 130εκατ.ευρώ. Η χρηματοδότηση του έργου θα καλυφθεί από το ΕΣΠΑ μέσω του Ε.Π. ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ 2014-2020.
Επίσης θα εκπονηθούν οι οριστικές μελέτες για την υπόγεια διέλευση του τρένου από τον Άγιο Διονύσιο μέχρι τον Άγιο Ανδρέα για να συνδεθεί με το νέο λιμάνι στην περιοχή της Πειραϊκής-Πατραϊκής με πρόβλεψη συνέχειας της γραμμής προς Πύργο. Στις μελέτες θα συμπεριλαμβάνονται και επιπρόσθετες μελέτες για σύνδεση της γραμμής με τραμ προς τις δυτικές συνοικίες της πόλης.
Αυτό, θα σημάνει, σύμφωνα με το έγγραφο της ΕΡΓΟΕ την λύση και ένα ελεύθερο παραλιακό μέτωπο. Υπενθυμίζεται ότι ήδη από το 2016, έχουν ολοκληρωθεί οι οριστικές μελέτες για την κανονικοποίηση και ηλεκτροκίνηση της γραμμής Πάτρα-Πύργος-Ολυμπία-Κατάκολο.
Να θυμίσουμε ότι στο σιδηροδρομικό διάδρομο έχουμε πολλές εργολαβίες σε εξέλιξη ενώ αναμένεται να ενεργοποιηθούν και άλλες στο μέλλον. Συγκεκριμένα:
Υπό ολοκλήρωση είναι το έργο για τη διπλή γραμμή με σταθμούς στο τμήμα Κιάτο-Αίγιο και τα έργα υποδομής στο τμήμα Αίγιο-Ψαθόπυργος. Σε εξέλιξη είναι τα έργα στο τμήμα Ψαθόπυργος-Ρίο ενώ σε δημοπράτηση είναι το έργο ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Κιάτο-Αίγιο.
Αναμένονται επίσης άλλες 2 εργολαβίες για την ολοκλήρωση της διπλής ηλεκτροκινούμενης γραμμής στα τμήματα Αίγιο-Ψαθόπυργος-Ρίο που αναμένεται να λειτουργήσει σταδιακά μέχρι το 2022.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.