Η απεργία που άρχισε χθες το συνδικάτο μηχανοδηγών των γερμανικών σιδηροδρόμων, το GDL, ενδέχεται να κοστίσει έως 500 εκατομμύρια ευρώ στην οικονομία, σύμφωνα με το γερμανικό εμπορικό επιμελητήριο.
η Γερμανία μετά σημαντικό χρονικό διάστημα εργασιακής ειρήνης. Μήνες μετά τις κινητοποιήσεις των πιλότων της Lufthansa, των εργαζομένων του μεγαλύτερου συνδικάτου μετάλλου, της IG Metal, του προσωπικού ασφαλείας στα αεροδρόμια του Ντίσελντορφ και της Κολωνίας, αλλά και των εργαζομένων στη Mercedes Benz, η απεργία που άρχισε χθες το συνδικάτο μηχανοδηγών των γερμανικών σιδηροδρόμων, το GDL, ενδέχεται να κοστίσει έως 500 εκατομμύρια ευρώ στην οικονομία, σύμφωνα με το γερμανικό εμπορικό επιμελητήριο.
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη κινητοποίηση στην ιστορία του συνδικάτου, καθώς θα έχει διάρκεια μιας εβδομάδας και αναμένεται να πλήξει κυρίως τις χημικές βιομηχανίες και τις χαλυβουργίες. Ο λόγος είναι πως πέραν της επιβατικής κίνησης, οι γερμανικοί σιδηρόδρομοι μεταφέρουν καθημερινά περίπου 200.000 τόνους παραγώγων χάλυβα.
Βασικά αιτήματα του εν λόγω συνδικάτου είναι η σύναψη συλλογικών συμβάσεων εργασίας, η αύξηση των μισθών των μηχανοδηγών κατά 5% και η μείωση της εβδομάδας εργασίας στις 37 ώρες από τις 39 ώρες στις οποίες ανέρχεται σήμερα. Η απεργία, που άρχισε στις τρεις το μεσημέρι τοπική ώρα για τους συρμούς φορτίου και στις δύο τα ξημερώματα για τους επιβατικούς συρμούς, είναι η όγδοη κατά σειρά κινητοποίηση του εν λόγω συνδικάτου τους 10 μήνες των διαπραγματεύσεων με την εργοδοσία του, την Deutsche Bahn. Το φθινόπωρο, σε μία από τις προηγούμενες επτά κινητοποιήσεις του, το εν λόγω συνδικάτο συνεργάστηκε με εκείνο των Γερμανών πιλότων προκειμένου να μη συμπέσουν οι απεργίες τους.
Πέραν των μισθολογικών αιτημάτων, το GDL διεκδικεί το δικαίωμα να διαπραγματεύεται με την εργοδοσία και για λογαριασμό των άλλων υπαλλήλων της Deutsche Bahn, συμπεριλαμβανομένων των ελεγκτών στα τρένα. Το αίτημα αυτό όμως έχει αποδειχθεί ακανθώδες στις διαπραγματεύσεις, καθώς πρόκειται για ένα σχετικά μικρό εργατικό συνδικάτο και συγκεκριμένα το μικρότερο από τα δύο συνδικάτα της Γερμανίας που εκπροσωπούν οδηγούς. Τα μέλη του δεν υπερβαίνουν τους 20.000 εργαζομένους, αλλά η ηγεσία του διεκδικεί το δικαίωμα να εκπροσωπεί στις διαπραγματεύσεις για τις συλλογικές συμβάσεις περίπου άλλους 17.000 σιδηροδρομικούς υπαλλήλους διαφόρων ειδικοτήτων. Την περασμένη εβδομάδα πάντως, απέρριψε προσφορά της Deutsche Bahn για αυξήσεις μισθών 4,7% και μια εφάπαξ καταβολή 1.000 ευρώ ανά εργαζόμενο για τα τέλη Ιουνίου.
Η Deutsche Bahn έσπευσε να χαρακτηρίσει την απεργία «απολύτως ακατάλληλη και εντελώς υπερβολική». Τόνισε μάλιστα πως το εν λόγω συνδικάτο «θα προκαλέσει μεγάλη ζημιά στους επιβάτες των σιδηροδρόμων, στην εταιρεία και στους υπαλλήλους της, αλλά και στην ίδια τη γερμανική οικονομία». Η Deutsche Bahn απασχολεί 300.000 υπαλλήλους, από τους οποίους οι 196.000 εργάζονται στη Γερμανία. Με τα τρένα της μετακινούνται, άλλωστε, περίπου 5,5 εκατ. άτομα την ημέρα, ενώ μεταφέρεται περίπου το 1/5 των φορτίων της χώρας, 620.000 τόνοι κάθε ημέρα. Ως εκ τούτου, όταν ακινητοποιούνται οι συρμοί, δημιουργούνται σοβαρότατα προβλήματα στις μετακινήσεις των Γερμανών. Τον περασμένο μήνα, απεργία μόλις 43 ωρών του ίδιου συνδικάτου είχε ως αποτέλεσμα να ακυρωθούν τα 2/3 των δρομολογίων που εκτελούν τα τρένα μεγάλης απόστασης στη Γερμανία. Σε ό,τι αφορά, άλλωστε, τις επιπτώσεις της νέας απεργίας, τα οικονομικά ινστιτούτα της Γερμανίας έχουν προειδοποιήσει πως μια παρατεταμένη ακινητοποίηση των συρμών ίσως συνεπάγεται κόστος για τις γερμανικές επιχειρήσεις ύψους 100 εκατ. ευρώ την ημέρα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.