Δευτέρα 4 Μαΐου 2015

Γερμανία: Σταματούν τα τρένα λόγω της απεργίας των μηχανοδηγών

Το συνήθως αξιόπιστο δίκτυο σιδηροδρομικών μεταφορών της χώρας μεταφέρει περίπου 5,5 εκατομμύρια επιβάτες καθημερινά.
Το συνδικάτο των μηχανοδηγών των τρένων στη Γερμανία, το GDL, κάλεσε χθες Κυριακή τα μέλη του σε επταήμερη απεργία,
η οποία θα ξεκινήσει σήμερα με τους εμπορευματικούς συρμούς και θα κλιμακωθεί αύριο στους επιβατικούς συρμούς, στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης διένεξης με τη διοίκηση της Deutsche Bahn για τις αυξήσεις στη νέα συλλογική σύμβαση εργασίας αλλά και το ποιες κατηγορίες εργαζομένων δικαιούται να εκπροσωπεί.

Η απεργία —η όγδοη κατά σειρά εξαιτίας της διένεξης— θα αρχίσει σήμερα στις 15:00 (16:00 ώρα Ελλάδας) για τους εμπορευματικούς συρμούς και στις 02:00 την Τρίτη (05:00 ώρα Ελλάδας) για τους επιβατικούς συρμούς. Η απεργιακή κινητοποίηση θα διαρκέσει ως τις 09:00 την Κυριακή 10 Μαΐου, σύμφωνα με το GDL.

Το συνδικάτο ζητεί αυξήσεις ύψους 5% και τη μείωση της εργάσιμης εβδομάδας στις 37 ώρες από τις 39. Ακόμη, θέλει το δικαίωμα να διαπραγματεύεται και για άλλες κατηγορίες εργαζομένων, όπως οι συνοδοί.

«Το GDL δεν έχει καμία άλλη επιλογή πέραν του να καλέσει τα μέλη του σε απεργία», επισήμανε σε γραπτή δήλωσή του ο επικεφαλής του Κλάους Βεζέλσκι. Το συνδικάτο αναμένεται να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες σε συνέντευξη Τύπου που πρόκειται να δώσει αργότερα σήμερα.

Επληξαν επιβάτες και βιομηχανίες

Η διοίκηση της Ντόιτσε Μπαν ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι «η απεργία αυτή είναι εντελώς ανάρμοστη και ξεπερνά τα εσκαμμένα... Το συνδικάτο GDL πρόκειται να καταφέρει τεράστιο πλήγμα στους επιβάτες των τρένων, στην Ντόιτσε Μπαν και στους εργαζομένους της, αλλά επίσης και στη γερμανική οικονομία».

Προηγούμενες απεργίες των σιδηροδρομικών, πέρυσι και τον περασμένο μήνα, έπληξαν εκατομμύρια επιβάτες οι οποίοι μετακινούνται καθημερινά με τρένο σε όλη τη Γερμανία, αλλά και πολλές βιομηχανίες οι οποίες βασίζονται στους εμπορευματικούς συρμούς για τις παραδόσεις αγαθών, όπως οι κατασκευάστριες οχημάτων, οι χημικές βιομηχανίες και οι χαλυβουργίες.

Το συνδικάτο GDL, το οποίο εκπροσωπεί 20.000 εργαζόμενους, και η διοίκηση της DB, η οποία απασχολεί συνολικά 200.000 εργαζόμενους, αλληλοκατηγορήθηκαν για την κατάρρευση των διαπραγματεύσεων η οποία οδήγησε στην κήρυξη της απεργίας.

Το συνήθως αξιόπιστο δίκτυο σιδηροδρομικών μεταφορών της Γερμανίας μεταφέρει περίπου 5,5 εκατομμύρια επιβάτες καθημερινά.

Η Ντόιτσε Μπαν μεταφέρει επίσης σχεδόν το ένα πέμπτο των εμπορευμάτων στη Γερμανία —πάνω από 620.000 τόνους την ημέρα. Οικονομικά ινστιτούτα έχουν προειδοποιήσει ότι η απεργία ενδέχεται να προκαλέσει ζημίες σε επιχειρήσεις διαφόρων τομέων ύψους €100 εκατομμυρίων την ημέρα.

tovima

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.