Η μεγαλύτερη απεργία στην ιστορία της Deutsche Bahn, που κηρύχθηκε χθες και θα λήξει το πρωί της Κυριακής, έχει προκαλέσει σοβαρά προβλήματα σε εμπορευματικούς και επιβατικούς συρμούς......
Περισσότερο έχουν πληγεί οι κλάδοι που βασίζονται στα τρένα για τη μεταφορά των προϊόντων τους, όπως οι αυτοκινητοβιομηχανίες, οι εταιρείες χημικών και οι παραγωγοί χάλυβα, καθώς η απεργία μπλοκάρει την αλυσίδα τροφοδοσίας των γερμανικών βιομηχανιών.
Σημειώνεται ότι καθημερινά οι γερμανικοί σιδηρόδρομοι μεταφέρουν περίπου 200.000 τόνους προϊόντων χάλυβα από και προς τις μεταλλουργικές βιομηχανίες της χώρας. «Οι αποθήκες θα αδειάσουν, η παραγωγή θα επιβραδυνθεί, ίσως ακόμα και να σταματήσει», δήλωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του DIHK Ερικ Σβάιτζερ.
Συνολικά, εκτιμούν οι οικονομολόγοι, το κόστος της απεργίας για τη γερμανική οικονομία θα είναι 750 εκατομμύρια ευρώ και θα στοιχίσει 0,1 ποσοστιαίες μονάδες στον ρυθμό ανάπτυξης του δεύτερου τριμήνου. Εξ ου και η πολιτική παρέμβαση, ακόμη και από την ίδια την Ανγκελα Μέρκελ, η οποία πρότεινε στις δύο πλευρές να δεχτούν εξωτερικό μεσολαβητή.
Χριστιανοδημοκράτες
Το επιχειρησιακό σωματείο των Χριστιανοδημοκρατών ήταν ακόμη πιο επιθετικό, ζητώντας να επιβληθεί η λύση της διαιτησίας, την οποία δεν δέχονται οι συνδικαλιστές των μηχανοδηγών. Ο γνωστός για τις εμπρηστικές του δηλώσεις Μίχαελ Φουκς, εξάλλου, προχώρησε ένα βήμα παραπέρα, λέγοντας ότι το συνδικάτο GDL εξελίσσεται «σε κίνδυνο για τη Γερμανία.
Το επιχειρησιακό σωματείο των Χριστιανοδημοκρατών ήταν ακόμη πιο επιθετικό, ζητώντας να επιβληθεί η λύση της διαιτησίας, την οποία δεν δέχονται οι συνδικαλιστές των μηχανοδηγών. Ο γνωστός για τις εμπρηστικές του δηλώσεις Μίχαελ Φουκς, εξάλλου, προχώρησε ένα βήμα παραπέρα, λέγοντας ότι το συνδικάτο GDL εξελίσσεται «σε κίνδυνο για τη Γερμανία.
Από την πλευρά τους οι Πράσινοι κατηγόρησαν την κυβέρνηση ότι φέρει μεγάλο μερίδιο ευθύνης για την απεργία, επειδή "ρίχνει λάδι στη φωτιά" με τη νομοθεσία που προωθεί για τη διαπραγμάτευση των συλλογικών συμβάσεων».
Αιτία για την άνευ προηγουμένου απεργία, που παρέλυσε τη χώρα, είναι η ασυμφωνία ανάμεσα στο σωματείο GDL και τη διοίκηση της Deutsche Bahn για τις αυξήσεις στη νέα συλλογική σύμβαση εργασίας. Το GDL ζητά αυξήσεις 5%, οι σιδηρόδρομοι προσφέρουν 4,7%, ενώ διαφωνούν και σε ενδεχόμενη μείωση των εβδομαδιαίων ωρών εργασίας από 39 σε 37. Η «ταμπακέρα», όμως, είναι στην ουσία η διαφωνία για το ποιες κατηγορίες εργαζομένων δικαιούται να εκπροσωπεί το σωματείο των μηχανοδηγών.
Σε αυτήν τη βάση αρνείται τη διαιτησία και ο πρόεδρος του GDL Κλάους Βεζέλσκι, ο οποίος υπογραμμίζει ότι η διαμεσολάβηση έχει νόημα μόνο σε διαφορές περί αμοιβών και ωραρίων και όχι για καταστατικά δικαιώματα. «Δεν πρόκειται να πάμε σε διαιτητικό δικαστήριο», εξήγησε ο Βεζέλσκι. «Υπάρχει δικαστική απόφαση που ορίζει ότι το GDL μπορεί να διεξάγει ξεχωριστά διαπραγματεύσεις για όλα τα μέλη του. Η διοίκηση των σιδηροδρόμων θέλει, όμως, να μας εμποδίσει να το κάνουμε». Η διοίκηση της Deutsche Bahn θα επανέλθει σήμερα με νέα πρόταση στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, εκφράζοντας την ελπίδα ότι θα δοθεί ένα τέλος στην ταλαιπωρία των επιβατών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.