Μόνο η δραστηριότητα της διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού του Πειραιά κατέγραψε αύξηση εσόδων κατά το 2014, κυρίως ως αποτέλεσμα των εσόδων από την παραχώρηση της εκμετάλλευσης των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ στην εταιρεία Σταθμός...
Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ), θυγατρική της κινεζικής Cosco στην Ελλάδα. Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία του ΟΛΠ, στο πλαίσιο της σχετικής ετήσιας ενημέρωσης των θεσμικών επενδυτών, όπου καταγράφεται ακόμα μεγαλύτερη εξάρτηση των οικονομικών αποτελεσμάτων του λιμανιού από την πορεία της ΣΕΠ.
Σύμφωνα με τη σχετική παρουσίαση, πλέον, η δραστηριότητα των εμπορευματοκιβωτίων συνεισφέρει το 57% των συνολικών εσόδων του λιμανιού (έναντι 51% το 2013), με την πλειονότητα εξ αυτών να προέρχονται από τη δραστηριότητα της ΣΕΠ. Ειδικότερα, 36 εκατ. ευρώ εσόδων προήλθαν από τη ΣΕΠ (έναντι 34,6 εκατ. ευρώ το 2013 και 32 εκατ. ευρώ το 2012), ενώ τα υπόλοιπα 23,3 εκατ. ευρώ προήλθαν από τη δραστηριότητα της προβλήτας Ι, που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ.
Στον αντίποδα, πτωτικά κινήθηκαν όλες οι υπόλοιπες δραστηριότητες, εν μέσω της γενικότερης αρνητικής οικονομικής συγκυρίας, ως αποτέλεσμα των εντάσεων σε μια σειρά περιοχών, όπως η Συρία, η Ουκρανία, η Β. Αφρική και η Μέση Ανατολή. Ετσι ερμηνεύει η νυν διοίκηση του ΟΛΠ και την κάμψη της καθαρής κερδοφορίας μετά από φόρους, η οποία διαμορφώθηκε σε 6,76 εκατ. ευρώ, έναντι 8 εκατ. ευρώ το 2013. Μείωση της τάξεως του 4% εμφάνισαν και τα έσοδα του λιμανιού, υποχωρώντας σε 104,3 εκατ. ευρώ, έναντι 108,6 εκατ. ευρώ το 2013.
Ειδικότερα, κάμψη των εσόδων σε 9,7 εκατ. ευρώ από 10 εκατ. ευρώ το 2013 και σε 12,7 εκατ. ευρώ, το 2012, σημείωσε ο κλάδος της ακτοπλοΐας, ο οποίος συνεισφέρει πλέον το 9% των συνολικών εσόδων. Συνολικά, μέσω του λιμανιού διακινήθηκαν 16,8 εκατ. επιβάτες, εκ των οποίων 6 εκατ. αφορούσαν τα πλοία της ακτοπλοΐας, 8,7 εκατ. το πορθμείο της Σαλαμίνας και 2 εκατ. τα πλοία του Αργοσαρωνικού.
Στην κρουαζιέρα, τα έσοδα διαμορφώθηκαν σε 12 εκατ. ευρώ, έναντι 14,3 εκατ. ευρώ το 2013, συνεισφέροντας το 11,5% των συνολικών εσόδων του λιμανιού. Συνολικά, στον Πειραιά κατέπλευσαν 605 κρουαζιερόπλοια, ενώ πραγματοποιήθηκαν 1,9 εκατ. διελεύσεις επιβατών, έναντι 2,3 εκατ. επιβατών το 2013. Η πτώση αυτή οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στην πτώση των επιβατών transit, δηλαδή επιβατών πλοίων που χρησιμοποίησαν τον Πειραιά ως ενδιάμεσο σταθμό και όχι ως λιμάνι αφετηρίας (home port).
Μείωση των εσόδων καταγράφηκε και στη δραστηριότητα του σταθμού αυτοκινήτων, που διαμορφώθηκαν σε 12 εκατ. ευρώ από 13 εκατ. ευρώ το 2013. Ο κλάδος συνεισφέρει το 11,5% των εσόδων του ΟΛΠ. Το γενικό φορτίο σημείωσε έσοδα 11 εκατ. ευρώ, συμμετέχοντας επίσης με 11% στα έσοδα. Συνολικά, το λιμάνι προσέγγισαν 3.083 φορτηγά πλοία.
Από τα παραπάνω καθίσταται σαφές ότι χωρίς την ανάπτυξη της δραστηριότητας της ΣΕΠ, ο ΟΛΠ, πολύ δύσκολα θα διατηρούσε την κερδοφορία του, εν μέσω του ασφυκτικού οικονομικού περιβάλλοντος που έχει διαμορφωθεί. Αυτός είναι και ο λόγος που η διοίκηση επιχειρεί να ενισχύσει τις υπόλοιπες δραστηριότητες του λιμανιού μέσω του επενδυτικού σχεδίου της περιόδου έως και το 2018, καθώς επιχειρείται η σταδιακή απεξάρτηση της πλειονότητας των εσόδων του ΟΛΠ από τη δραστηριότητα των εμπορευματοκιβωτίων.
Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ), θυγατρική της κινεζικής Cosco στην Ελλάδα. Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία του ΟΛΠ, στο πλαίσιο της σχετικής ετήσιας ενημέρωσης των θεσμικών επενδυτών, όπου καταγράφεται ακόμα μεγαλύτερη εξάρτηση των οικονομικών αποτελεσμάτων του λιμανιού από την πορεία της ΣΕΠ.
Σύμφωνα με τη σχετική παρουσίαση, πλέον, η δραστηριότητα των εμπορευματοκιβωτίων συνεισφέρει το 57% των συνολικών εσόδων του λιμανιού (έναντι 51% το 2013), με την πλειονότητα εξ αυτών να προέρχονται από τη δραστηριότητα της ΣΕΠ. Ειδικότερα, 36 εκατ. ευρώ εσόδων προήλθαν από τη ΣΕΠ (έναντι 34,6 εκατ. ευρώ το 2013 και 32 εκατ. ευρώ το 2012), ενώ τα υπόλοιπα 23,3 εκατ. ευρώ προήλθαν από τη δραστηριότητα της προβλήτας Ι, που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ.
Στον αντίποδα, πτωτικά κινήθηκαν όλες οι υπόλοιπες δραστηριότητες, εν μέσω της γενικότερης αρνητικής οικονομικής συγκυρίας, ως αποτέλεσμα των εντάσεων σε μια σειρά περιοχών, όπως η Συρία, η Ουκρανία, η Β. Αφρική και η Μέση Ανατολή. Ετσι ερμηνεύει η νυν διοίκηση του ΟΛΠ και την κάμψη της καθαρής κερδοφορίας μετά από φόρους, η οποία διαμορφώθηκε σε 6,76 εκατ. ευρώ, έναντι 8 εκατ. ευρώ το 2013. Μείωση της τάξεως του 4% εμφάνισαν και τα έσοδα του λιμανιού, υποχωρώντας σε 104,3 εκατ. ευρώ, έναντι 108,6 εκατ. ευρώ το 2013.
Ειδικότερα, κάμψη των εσόδων σε 9,7 εκατ. ευρώ από 10 εκατ. ευρώ το 2013 και σε 12,7 εκατ. ευρώ, το 2012, σημείωσε ο κλάδος της ακτοπλοΐας, ο οποίος συνεισφέρει πλέον το 9% των συνολικών εσόδων. Συνολικά, μέσω του λιμανιού διακινήθηκαν 16,8 εκατ. επιβάτες, εκ των οποίων 6 εκατ. αφορούσαν τα πλοία της ακτοπλοΐας, 8,7 εκατ. το πορθμείο της Σαλαμίνας και 2 εκατ. τα πλοία του Αργοσαρωνικού.
Στην κρουαζιέρα, τα έσοδα διαμορφώθηκαν σε 12 εκατ. ευρώ, έναντι 14,3 εκατ. ευρώ το 2013, συνεισφέροντας το 11,5% των συνολικών εσόδων του λιμανιού. Συνολικά, στον Πειραιά κατέπλευσαν 605 κρουαζιερόπλοια, ενώ πραγματοποιήθηκαν 1,9 εκατ. διελεύσεις επιβατών, έναντι 2,3 εκατ. επιβατών το 2013. Η πτώση αυτή οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στην πτώση των επιβατών transit, δηλαδή επιβατών πλοίων που χρησιμοποίησαν τον Πειραιά ως ενδιάμεσο σταθμό και όχι ως λιμάνι αφετηρίας (home port).
Μείωση των εσόδων καταγράφηκε και στη δραστηριότητα του σταθμού αυτοκινήτων, που διαμορφώθηκαν σε 12 εκατ. ευρώ από 13 εκατ. ευρώ το 2013. Ο κλάδος συνεισφέρει το 11,5% των εσόδων του ΟΛΠ. Το γενικό φορτίο σημείωσε έσοδα 11 εκατ. ευρώ, συμμετέχοντας επίσης με 11% στα έσοδα. Συνολικά, το λιμάνι προσέγγισαν 3.083 φορτηγά πλοία.
Από τα παραπάνω καθίσταται σαφές ότι χωρίς την ανάπτυξη της δραστηριότητας της ΣΕΠ, ο ΟΛΠ, πολύ δύσκολα θα διατηρούσε την κερδοφορία του, εν μέσω του ασφυκτικού οικονομικού περιβάλλοντος που έχει διαμορφωθεί. Αυτός είναι και ο λόγος που η διοίκηση επιχειρεί να ενισχύσει τις υπόλοιπες δραστηριότητες του λιμανιού μέσω του επενδυτικού σχεδίου της περιόδου έως και το 2018, καθώς επιχειρείται η σταδιακή απεξάρτηση της πλειονότητας των εσόδων του ΟΛΠ από τη δραστηριότητα των εμπορευματοκιβωτίων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια τα οποία είναι υβριστικά, προκλητικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται. Εγκρίνονται μόνο τα μηνύματα στα οποία εκφράζονται υγιείς απόψεις και προωθείται ουσιαστικός διάλογος.
@ Την νομική ευθύνη των σχολίων την έχουν οι ίδιοι οι σχολιαστές.